Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Hmmm

 

Mulig du har rett, var ikke slik jeg oppfattet det i den første artikkelen jeg linket til.

 

Vel, vi får se på fredag-lørdag da har jeg min 80GB'r.

 

edit:

ser ut som de har endret på teksten i forhold til da jeg leste den.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm

 

Mulig du har rett, var ikke slik jeg oppfattet det i den første artikkelen jeg linket til.

 

Vel, vi får se på fredag-lørdag da har jeg min 80GB'r.

 

edit:

ser ut som de har endret på teksten i forhold til da jeg leste den.

 

Intel slipper vel ikke trim firmwaren før win7 slippes om et par måneder, og trim tool er vel avhengig av denne firmwaren for å virke og slippes nok sammen med firmwaren, slik som det var på Vertex diskene. Så du sitter nok med en 34nm uten noen av disse funksjonene i en god stund fremover... Derfor jeg ikke gidder handle nå, ytelse har jeg i bøtter og spann fra før, eneste grunn til å shoppe gen2 for meg er trim. Raid x25-M stripa vil eie seriøst som en spill/apps disk og kan da enkelt HDDErase's tilbake til 100% ytelse dersom jeg har OS på en 34nm med trim FW....

Lenke til kommentar

Største skuffelsen for meg var at 320GB ikke kommer før neste år, deretter TRIM som virker som en kvasiløsning ala Indilinx.

 

Mao koker det hele ned til at Intel presser ned prisene på SSD og det er jo igrunn det viktigste.

At ytelsen øker tar jeg selvagt som et pluss.

Det kommer nok mer detaljer frem i løpet av de nærmeste dagene men mesteparten vet vi nå.

 

Tror fortsatt vi bør vurdere en folkeaksjon for 50nmTRIM.

Skal følge litt med på Intel's forum vedr dette.

Lenke til kommentar
Største skuffelsen for meg var at 320GB ikke kommer før neste år, deretter TRIM som virker som en kvasiløsning ala Indilinx.

 

Mao koker det hele ned til at Intel presser ned prisene på SSD og det er jo igrunn det viktigste.

At ytelsen øker tar jeg selvagt som et pluss.

Det kommer nok mer detaljer frem i løpet av de nærmeste dagene men mesteparten vet vi nå.

 

Tror fortsatt vi bør vurdere en folkeaksjon for 50nmTRIM.

Skal følge litt med på Intel's forum vedr dette.

 

Bildet under er forskjellene på gen1 og gen2, og om jeg har forstått det riktig, så oppgir de 1.15ms write latency på 4kb random på gen1, dette er nesten det dobbelte sammenlignet med mine write latency tester på singel disk og raid, men her kan det selvsagt være noen individuelle forskjeller fra batch til batch og hvor mye data på disken har sikkert mye å si.. Men Gen2 får samme sekvensielle skriv hastighet....

 

Blir artig å se dine bencher når du får 34nm disken, synd multicom bruker "ett år" på å sende varene....

 

Jeg er med på en kampanje mot Intel angående trim og 50nm, med hud og hår... :thumbup:

 

PS: Fixer du en link til Intel forumet Anvil? Vil gjerne bidra med litt om det er nødvendig..

post-72177-1248200918_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
En stor skuffelse at ikke 50nm får TRIM, kan ikke forstå hvorfor. Det satte en liten brems på mulige kjøpsplaner her.

 

De vil selge flere gen2 disker, da de regner med at gen1 eierne er stinne av gryn og handler 34nm kun for trim, eller bare gir blanke f*** som gamle "gode" Intel ofte gjør... Uansett årsak, er det ingen tekniske hinder, dette er et valg de tar, og uansett unnskyldninger blir de svarteper her... Tipper de får høre det i bøtter og spann, for det er nemlig ikke alle gen1 eiere som driter penger...

Lenke til kommentar
1900 for X25-M Gen2 er ikke noe å lure på, så nå blir det endelig en SSD på meg og. Det skal bli veldig deilig å bli kvitt Raptor X bråkebøtta mi.

 

Enig, noen som har erfaringer med Amentio eller Multicom når det gjelder levering på Intel SSD? Ser at Amentio er Intel Distribution Channel Member.

Lenke til kommentar
Jeg ser ingen grunn til å ha spill og OS på ulike partisjoner. Det gir bare unødvendig trøbbel hvis du får for lite plass på den ene og har ledig plass på den andre som du vil flytte over.

 

Er ikke det kjekt da? Hvis jeg skulle/måtte formatere? Mulig jeg er litt oldschule her men..

Lenke til kommentar
Brom er et Halogen og det er det som var/er i gen1. Har ingen anelse hvorfor de har brukt det.

Brom er en flammehemmer som ofte ble brukt i plast. Det er mulig det er grunnen.

 

Jeg ser ingen grunn til å ha spill og OS på ulike partisjoner. Det gir bare unødvendig trøbbel hvis du får for lite plass på den ene og har ledig plass på den andre som du vil flytte over.
Er ikke det kjekt da? Hvis jeg skulle/måtte formatere? Mulig jeg er litt oldschule her men..

Kjekt for hva da? Du må/bør reinnstallere spillene i samme slengen som du reinnstallerer OSet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg heller ser ingen grunn til å partisjonere opp en SSD. Med HDD var det kjekt med tanke på "short stroking" som innebar at ytelsen blir litt bedre når du har en mindre partisjon (for OS bruk).

 

Intel lovet etter det jeg kan huske TRIM på X25-M! Utrolig skuffende hvis det er kun 34nm som får dette! Anand fra Anandtech kan bruke sin innflytelse til å påvirke dette. Anandtech er såpass kjent så Intel burde lytte.

Lenke til kommentar

Skal lage et innlegg der ja, må bare finne noe fornuftig å si.

 

Jeg har bare fulgt med på forumet der i det siste og jeg vet ikke hvor mye "support" intel gjør der men de bør jo absolutt ha noen som bidrar og/eller svarer.

 

edit:

Pakken min passerte Oslo i dag, er spent på om de virkelig har fått tak i gen2 så tidlig.

 

Er det ingen andre som har bestilt denne da de la den ut for salg?

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Creative Suite 4 Master Collection

System requirements

Windows

  • 24.3GB of available hard-disk space for installation; additional free space required during installation (cannot install on flash-based storage devices)

Lenke

Hva? Stemmer dette? Hva er i så fall problemet?

 

Et program som dette ser ikke forskjell på SSD eller HDD, det ser en disk og ledig plass etc.. Så dette er nok info basert på andre typer flash media...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...