Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.

 

Windows vista 64

Raid 0 180 GB 64 k stripe whrite cath off ellers ingen windows twiks!

 

bilde2q.jpg

 

Kommer tilbake med flere benchmark etter litt div twiking noen som kan komme med tips for å øke lese hastigheten ?

Endret av zitrix2
Lenke til kommentar
En stor fordel om G1 og G2 er like ytelsesmessig og får samme firmware, er at mange med G1 X25-M kan kjøpe en ny G2 vesentlig billigere enn G1, og sette dem opp i Raid0, noe mange her inne sikkert hadde satt pris på...

 

 

Jeg kjøper ikke den helt. I et raid0 (hvilket som helst raid) vil det svakeste ledd legge lista for hva raidet tkan yte på forskjellige måter. Altså kombinere en noe rasiere g2 intel med TRIM med en gammel intel ville jeg ikke tatt sjangsen på.

Lenke til kommentar
Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.

 

Windows vista 64

Raid 0 180 GB 64 k stripe whrite cath off ellers ingen windows twiks!

 

bilde2q.jpg

 

Kommer tilbake med flere benchmark etter litt div twiking noen som kan komme med tips for å øke lese hastigheten ?

 

Sett på writecache :)

 

Det gjør ikkje noe om du ikkje har batteribackup.

 

Du kommer til å få litt bedre resultat med writecache på. Cachen er jo noe av grunnen for å velge akkurat den kontrolleren også da.

 

Ellers så får man litt bedre resultater med Server 2008 (også r2) og win 7.

Lenke til kommentar
Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.

 

Windows vista 64

Raid 0 180 GB 64 k stripe whrite cath off ellers ingen windows twiks!

 

bilde2q.jpg

 

Kommer tilbake med flere benchmark etter litt div twiking noen som kan komme med tips for å øke lese hastigheten ?

 

Sett på writecache :)

 

Det gjør ikkje noe om du ikkje har batteribackup.

 

Du kommer til å få litt bedre resultat med writecache på. Cachen er jo noe av grunnen for å velge akkurat den kontrolleren også da.

 

Ellers så får man litt bedre resultater med Server 2008 (også r2) og win 7.

 

 

Jupp i know akuratt nå driver jeg bare å tester en masse ting synes dette er litt spennende.

 

windows 7 RTM gikk ikke ann å instalerer fikk disc error når jeg skulle instalerer driverne til kontrolleren under instalasjonen, men jeg tror en liten fw update fikser det meste!

Endret av zitrix2
Lenke til kommentar
Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.

Meget bra. 120 000 kB/s / 4k = ca 30 000 IOPS ved 4k. :thumbup:

 

Sett på writecache :) Det gjør ikkje noe om du ikkje har batteribackup.

.. med mindre strømmen går og han ikke vil risikere korrupte filer ved strømbrudd.

Lenke til kommentar
Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.

Meget bra. 120 000 kB/s / 4k = ca 30 000 IOPS ved 4k. :thumbup:

 

Han har ~5000 IOPS ved 4KB, det du har regnet på her er vel fra File Benchmark som "bare" er fra en fil på 512MB.

 

Kan nok hende det er noe å hente på tweaks. (kjenner ikke til valgene på Areca)

Lenke til kommentar
Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.
Meget bra. 120 000 kB/s / 4k = ca 30 000 IOPS ved 4k. :thumbup:
Han har ~5000 IOPS ved 4KB, det du har regnet på her er vel fra File Benchmark som "bare" er fra en fil på 512MB.

Hva står tallene på x-aksen for under file benchmark-fanen?

Lenke til kommentar
En stor fordel om G1 og G2 er like ytelsesmessig og får samme firmware, er at mange med G1 X25-M kan kjøpe en ny G2 vesentlig billigere enn G1, og sette dem opp i Raid0, noe mange her inne sikkert hadde satt pris på...

 

 

Jeg kjøper ikke den helt. I et raid0 (hvilket som helst raid) vil det svakeste ledd legge lista for hva raidet tkan yte på forskjellige måter. Altså kombinere en noe rasiere g2 intel med TRIM med en gammel intel ville jeg ikke tatt sjangsen på.

 

Dersom du tar deg tid til å faktisk lese setningen du quoter, så ser du kriteriene for å kunne kjøre G1 og G2 i raid0 uten tap er inkludert. Endel tyder på at forskjellene mellom 50nm og 34nm ytelsen kan være svært liten, og er de 100% like fysisk (cache, kontroller, firmware) bortsett fra krympingen, noe det meste tyder på, er det bare å fyre opp i raid0.....

Lenke til kommentar
Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.
Meget bra. 120 000 kB/s / 4k = ca 30 000 IOPS ved 4k. :thumbup:
Han har ~5000 IOPS ved 4KB, det du har regnet på her er vel fra File Benchmark som "bare" er fra en fil på 512MB.

Hva står tallene på x-aksen for under file benchmark-fanen?

 

Du må se på Random Access benchmark, File Benchmark er ikke random access den måler bare throughput.

På Random access får han 4973 IOPS ved 4KB

Lenke til kommentar
Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.
Meget bra. 120 000 kB/s / 4k = ca 30 000 IOPS ved 4k. :thumbup:
Han har ~5000 IOPS ved 4KB, det du har regnet på her er vel fra File Benchmark som "bare" er fra en fil på 512MB.

Hva står tallene på x-aksen for under file benchmark-fanen?

 

Du må se på Random Access benchmark, File Benchmark er ikke random access den måler bare throughput.

På Random access får han 4973 IOPS ved 4KB

 

 

Det er vel kansje på tide AS Benchmark 4kb Random read/write QD#64 (4kb-64Thrd som han kaller det) blir den alle bør teste for å se "ekte" 4kb random ytelse, mye enklere enn IOmeter og like nøyaktig...

Lenke til kommentar

 

Hay her har jeg mine første benchmark resultater på 6 * 30 GB vertex med arca kontroller.
Meget bra. 120 000 kB/s / 4k = ca 30 000 IOPS ved 4k. :thumbup:
Han har ~5000 IOPS ved 4KB, det du har regnet på her er vel fra File Benchmark som "bare" er fra en fil på 512MB.

Hva står tallene på x-aksen for under file benchmark-fanen?

Du må se på Random Access benchmark, File Benchmark er ikke random access den måler bare throughput. På Random access får han 4973 IOPS ved 4KB

Jeg ser Random access-resultatet nå, men hva betyr tallene på x-aksen i File benchmark-testen? Både høyden på søylene og skalaen på x-aksen antyder jo IOPS-størrelse og random rekkefølge. Jeg ønsker å finne ut hva x-aksen er for noe og hvorfor søylene har synkende høyde mot mindre tall på x-aksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...