Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da blir det en "SSDSA1MH080G201" på meg! :)

Damn, skulle gjerne ha kjøpt en til X25-M jeg også for å kjøre RAID 0 :(

 

Men har svidd av 20K på deler for å restaurere bilparken min de siste mnd, så må nok vente til senere på høsten... Men på den annen side så er cabrioleten min på veien igjen i helga :) Sitte inne med PC kan man gjøre når sommeren er over ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
X25-M 80GB: 2795,- vs. 1933,-

X25-M 160GB: 7331,- vs. 3780,-

 

Hva er det som gjør de nye så ekstremt mye billigere enn de gamle? Vil ikke dette bare føre til at Intel blir sittende igjen med de gamle? Skeptisk til den nye prisen.

Dem har godt over til 34 nm.

Lenke til kommentar

Jeg koser meg veldig med at mine spådommer for prisutvikling ser ut til å ha vært veldig nære det som faktisk skjer :D

Så gjelder det bare å se om ytelse og grensesnitt følger på ut året og i starten av neste år.

Jeg er også veldig spent på bruken av cache, og jeg vil tro vi får se flere billig-SSDer som tar i bruk stor cache (128MB++) mot slutten av året.

Lenke til kommentar
Hei hei folkens da er jeg tilbake etter en lang og go ferie! Jeg sa for en stund siden at jeg skulle poste det jeg klarte å få ut av mine 6 x 30 GB vertex disker på minn nye ADAPTEC 5805 RAID kontroller!!

 

Får å gjøre det kort og greit, DET LOT SEG IKKE GJØRE! Kontrolleren ble alt for varm selv etter jeg monterne vifte og prøvde mange andre kjøle løsninger kneler kontrolleren etter at jeg instalerte 4 ssd disker!

 

men men jeg kunne ikke ha 6 disker bare liggenes på pc pulten minn så jeg kjøpte meg Areca ARC-1680IX-12 SAS RAID kontroller fra Nextron fikk noe rabat selv om det svidde litt i lommeboka!

 

Kontrolleren ligger på postkontoret og venter på meg nå. Skal hente den etter jobb! Så det kommer noen tester utover natten etter jeg har twika litt her og der!

 

Kult at andre enn meg tar til fornuften og kjøper Areca 1680ix :D

 

Håper du også tar deg tid til å kjøre en del benchmarktester :)

 

Eneste forskjellen fra 4 til 7 stk ssd var at jeg fikk bedre writespeed og større raidarray :p

 

Kontrolleren klarer ca 1100 MB/s med ssd, men på SAS disker så skalerer den helt opp til 1250 MB/s.

 

Noe som også er heftig er at man kan ha stor cache på kontrolleren. Opp til 4 gb. Jeg har 2 gb og det holder i massevis for meg. Cachen sluker det meste av det som skjer i windows, og det merker man på hastigheten på ting også :p

Lenke til kommentar

Torqx M28 har 128MB Cache, dette er trolig en rebrand av Samsung PB22-J som er det samme som bla. Corsair P256. (edit og OCZ Summit)

 

Mao er det ikke en oppgradert Torqx (Indilinx) men et helt annet produkt.

 

Det er iallefall sterkt av Patriot å tilby 10 års garanti.

(gjelder både Torqx og Torqx M28)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Vell nå skulle jeg engelig poste masse benchmarktester med den nye kontrolleren minn,men jeg glemte helt og kjøpe mini sas til sata kabler så da må jeg bestille det. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette veldig rask i bergen eller må jeg bestille på nette ? finner få netbutikker som har på lager :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...