Gå til innhold

Tre feil, ingen internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da skal jeg flytte til Frankrike, bli statsborger, lage et lite spill og anklage folk for å stjele det. No internets for them!

Hvorfor flytte til Frankrike? Det er ikke verre enn å anmelde franskmenn for brudd på noe du har åndsverk på i Norge. Igjennom Bern-konvensjonen er fransk rett plent nødt til å beskytte ditt åndsverk etter franske regler.

Lenke til kommentar

Hm, kom nettopp på en genial forretningside. Et firma som virket som et mellomledd mellom privatpersoner og ISP'ene i frankrike, der personer som mister tilgangen bare kan betale dette firmaet en viss sum for et abonnement som står på dette firmaet. Jeg regner nesten med at denne loven ikke kan frata store firma rettigheten til internett, så når abonnementet blir stengt igjen, tegner firmaet bare et nytt, og belaster kunden et gebyr for dette.

Lenke til kommentar

EU sliter fremdeles med å få kustus på medlemslandene sine ser jeg. Er det ikke på tide å bare få igang United States of Europe snart nå da. Og bli ferdig med det, Lisbon-traktat eller ikke.

Alle vet at det er Tyskland og England som styrer skuta der allikevel. Ingen vits å forsøke å snikinnføre dette nå som det er så opplagt allikevel. Brussel = Washington D.C

 

Er en grunn til at Norge sier nei for å si det slik. Og jeg håper vi kommer til å si nei i fremtiden også. Eller aller helst aldri bringe det på banen igjen. Bortkastet tid. EØS er nok Norge-fiendtlig som det er.

 

Og nei dette er ikke totalt seriøst ment nei. Mer som et kåseri.

Lenke til kommentar

Synes 3 sjanser er ganske "raust" jeg :hmm:

 

"Gjennomsnitts" internet-brukeren kan vel ha ganske mange sprell for seg m.h.t. nedlastinger her & der, før man risikerer å gjøre seg "interessant" for de som sitter å følger med.

 

Er vel først å fremst slike som driver fil-deling i stor skala som er i "faresonen". Og har de ikke lært noe (blitt mer forsiktig/tilbakeholden) etter å ha fått smekk på fingrene 3 ganger, greier jeg liksom ikke å "synes synd på" dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Synes 3 sjanser er ganske "raust" jeg :hmm:

...

Og har de ikke lært noe (blitt mer forsiktig/tilbakeholden) etter å ha fått smekk på fingrene 3 ganger, greier jeg liksom ikke å "synes synd på" dem.

 

Problemet er i dette tilfellet hvem som kan straffe deg. Her skal musikkbransjen (MPAA) kunne illegge krav til internettleverandøren din om å stenge linja. Ikke domstolene. Dette går altså, slik jeg har forstått det, på siden av all vanlig rettslig praksis. Jeg vet heller ikke hvilke ankemuligheter eller erstatningsregler som ligger i forslaget.

 

 

Hvordan stiller du deg til at kan Volvo kan ta fra deg førerkortet fordi du ikke har betalt avdraget på bilen ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Problemet er i dette tilfellet hvem som kan straffe deg. Her skal musikkbransjen (MPAA) kunne illegge krav til internettleverandøren din om å stenge linja. Ikke domstolene. Dette går altså, slik jeg har forstått det, på siden av all vanlig rettslig praksis. Jeg vet heller ikke hvilke ankemuligheter eller erstatningsregler som ligger i forslaget.

 

Skjønner innvendingen, men på en annen side, -har man blitt advart hele tre ganger så er det neppe gjentatte anklager tatt ut av løse lufta.(VET man med seg selv at de evt. tar feil, er det vel i Frankrike som andre steder mulig å ta til motmæle)

 

Bevisene finnes nok der, og sånn sett er det da "likegyldig" hvem instans som pælmer en ut.

 

Noen av de som evt. rammes vil kanskje til og med være glade for at saken "løses" uten at politi/rettsvesen er inne i bildet med razzia og gransking osv. :whistle:

Lenke til kommentar

Nå har vi jo gjentatte ganger sett eksempler på at terrororganiasjonene RIAA, MPAA o.l. fult ut er kapable til å fremstille svært feilaktige påstander. Deriblant har de anklaget personer som ikke engang eier en datamaskin, enda mindre en nettlinje, for piratkopiering. Det sier seg selv at det er ganske vanskelig uten en PC og linje. Er det virkelig denne typen organiasjoner som skal ha makt til å fjerne folk fra nettet? Skal man virkelig stole på at disse organiasjonene fremstiller ting korrekt og at det bare mangler å dømme alle personer de anklager? Hittil har jeg trodd at man her uskyldig inntil det motsatte er bevis, men slike lover snur opp-ned på prinsippet. Jeg synes man skal la rettsvesnet avgjøre om noen er skyldig eller ei, ikke bedritne organisasjoner med egeninteresse.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...