Gå til innhold

Artikkel: Vi kårer Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Pixmania? :dontgetit:

Forsøker dere å lure leserne eller? Er så utrolig mye tull med Pixmania, elendig kundesupport, tar førti år før du mottar varene dine, om du får de i det hele tatt?

 

Den butikken burde vært bannlyst fra prisguide.no for lenge siden!

 

amen, trodde det bare var jeg som hadde problemer men fyfaen for en tullebutikk...

Hadde problemer med en skjerm, og den måtte sendes til FRANKRIKE?!? tok 2mnder før de konkluderte med at skjermen ikke kunne repareres og pengene ble refundert (?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har handlet på Pixmania et par ganger, da har det gått raskt og uproblematisk. Tenker meg alltid om to ganger før jeg handler der, ved feil må varene returneres til Frankrike. Dette er jo ikke akkurat et pluss.

 

Handler bare på Pixmania ved ekstremt gode tilbud, lettere å returnere i hentebua til Netshop....

Lenke til kommentar

Det er en PRIStest - og det er det. Du kan godt si at man burde ha en annen type test (eks. "Beste webshop" e.l. Men det ER EN PRISTEST. Ikke mer.

 

FORSLAG TL HARDWARE:

Når man kan legge tilbakemeldinger på butikker, hva med mer enn bare en parameter?

 

Eks:

- Leveringstid

- Utvalg

- Brukervennlighet

- Service

 

(Foreslått dette før, men for døve ører. Desverre har HW.no for liten konkuranse og utvikler seg derfor lite (ref. evolusjon). Hadde MinHemBio vært norsk, hadde HW ssv blitt glemt...)

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Vel, herr Spragleknas, nå skal jeg fortelle deg noe. Dessverre er vår hjerne særdeles lett påvirket av det meste vi leser, og særlig når det er rettet mot et felt vi i utgangspunktet er interessert i. Hvis jeg i dag skulle kjøpe meg en ny harddisk ville artikkelen vært av særdeles interesse. Mest sannsynlig hadde jeg gått rett til konklusjonen, sett at Pixmania var vinneren og deretter handlet derfra. I utgangspunktet ingenting galt med dette, og hadde det vært en annen nettbutikk hadde jeg mest sannsynlig fått varen som avtalt, og jeg hadde vært fornøyd. Dessverre ville dette neppe vært tilfellet med Pixmania.

 

Som jeg nevner i innlegget over er en kjapp titt i Prisguiden eller her på forumet, nok til å konkludere med at man aldri skal handle på Pixmania. Derfor føler jeg at HW.no som presenterer artikkelen, har et vist ansvar for å understreke dette.

Lenke til kommentar
Lav pris er ikke alt!

 

I vår pristest ser vi på hvordan nettbutikkene gjør det på et utvalg vanlige kvalitetsprodukter. Testen gir en god indikasjon på butikkenes prisnivå på denne typen varer, men det er også andre faktorer enn bare pris som er viktige. Vareutvalg, kundeservice og leveringstid er eksempler på viktige momenter. Slike kriterier tas ikke med i vurderingen i vår test.

 

Vi anbefaler at man danner seg et helhetlig bilde av butikkene før man handler. Dette inkluderer å sjekke ut vår oversikt over nettbutikker. Her rangeres webshopene basert på hvilke karakterer kunder har gitt webshopene det siste halve året. Her kan du også lese i detalj om erfaringer andre har hatt med de forskjellige butikkene og du kan legge inn dine egne erfaringer.

 

Det kan også anbefales å sjekke ut kategorien for butikkdiskusjoner på forumet, hvor mange gode tips og råd kan plukkes opp.

Lenke til kommentar

Litt overasket at Pixmania er med siden de er franske og ikke forholder seg til norsk kjøpslov. Tror nok en del andre nettbutikker ville ha gjort det bedre om de hadde opperert under samme forhold.

Jeg synes at det ville vært fint om også hva en retur av defekt vare koster var blitt tatt med (garanti). Hos pixmania må du selv ordne med fortolling/refusjon av moms på returvarer.

Lenke til kommentar

At Pixmania er med er strengt tatt ikke artikkelforfatter sin feil. Han/de har svart i tråden, og de jobber som freelance med denne artikkelen. Oppgaven er også beskrevet: De skal finne den billigste nettbutikken som er registrert i prisguiden.

 

At HW.no lar Pixmania være en av butikkene i prisguiden kommer selvsagt av økonomiske grunner. Pixmania betaler for dette som alle andre i prisguiden. Samtidig har prisguiden gitt oss kunder en mulighet til å legge inn tilbakemelding til de forskjellige butikkene. Om prisguide.no sletter dårlige tilbakemeldinger uten å ha god grunn for dette er det selvsagt beklagelig.(noen kunder er vanskelig og vil være misfornøyd med butikken om dem så får varen gratis..)

 

Hadde ebay opperert med faste priser, samtidig som de hadde betalt for å bli med i prisguide, så ville de selvsagt fått vært med på samme primisser som Pixmania. (Mrk: jeg har ikke sjekket om Pixmania er registrert som foretak / utenlandsforetak i Brønnøysund.)

Lenke til kommentar

etter at de gjorde endringer er denne testen helt flott. De skal kåre den butikken som selger varene billigst. punktum

 

slike tester som dette holder de såkalte "gode" nettbuikker litt i ørene.

 

uansett hvilken nettbutikk noen mener har best service så er det andre som har hadd problemer med de.

 

blir regelrett oppgitt av enklete fjortiser her. punktum

 

Er faktisk meget glad at hw tar på seg jobben med denne teste, tiltross for tåbelige tilbakemeldinger her, gang på gang fra fol som er sure for at deres favorittbutikk ikke er billigst.

 

pixi har jeg ikke handla hos, ametio har jeg handla fra flere ganger , så langt ingen problemer.

 

fikk faktisk 512 ekstra minne gratis til en bærbar for et år siden , var feil i txten fra hp , men det løste seg greit nok, så min bruker erfaring er gode med de.

 

Ellers å handla jeg mye hos komplett i tidligere tider, men de er rett og slett for dyre. Har tross alt bygget noen maskiner over 20 år, regner med rundt 100 stykker.

 

Og jeg setter stor pris på pristesten her på hw etter at de fikk inn at et veid gjennomsnitt er korrekt å bruke, testen var faktisk missvisende før dette ble innført. Nå er den korrekt. Og slik den skal være

Lenke til kommentar

Korrupsjon. Kjøpt og betalt, her mottok nok HW.no litt for mange "sponsor"-kroner fra Pixmania. Hvordan er det nå? Sender de fortsatt fra utlandet? Husker at mange hadde problemer med at varer ble stoppet i tollen når de hadde bestilt fra Pixmania, og fikk toll og gebyrer på kjøpet.

 

Amentio, dere kan nok en gang skryte av å være *NORGES* billigste nettbutikk - så fortsett med det. Netshop: Kjempebra å komme som nummer 2!

 

edit: og NOK en gang har vinneren akkurat nok produkter til å komme inn på lista... Dette lukter svært, SVÆRT mistenkelig... Money talks.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Er dette en reell undersøkelse av alle nettbutikker eller bare de som betaler for å være med i prisguiden deres? (...)

 

Alle butikker som har den type produkter vi tester er med i testen, uavhengig av om de er i prisguiden. Savner dere noen butikker som treffer produktutvalget, vennligst gi oss en tilbakemelding på dette!

Lenke til kommentar

Kundeservice er en kvalitativ opplevelse, og er derfor vanskelig å ta med i en pristest som skal være objektiv. Om utelandske butikker, som sender til Norge (er norskspråkelig, beregner pris i kroner osv..), skal fjernes så må alle utelandske butikker fjernes, man kan ikke bare fjerne Pixmania. Det som er verdt å merke seg er at fraktpris er inne i bildet, slik at det vil trekke ned for butikker som sender fra utlandet.

 

 

Fra artikkelen:

>Lav pris er ikke alt!

I vår pristest ser vi på hvordan nettbutikkene gjør det på et utvalg vanlige kvalitetsprodukter. Testen gir en god indikasjon på butikkenes prisnivå på denne typen varer, men det er også andre faktorer enn bare pris som er viktige. Vareutvalg, kundeservice og leveringstid er eksempler på viktige momenter. Slike kriterier tas ikke med i vurderingen i vår test.

Vi anbefaler at man danner seg et helhetlig bilde av butikkene før man handler. Dette inkluderer å sjekke ut vår oversikt over nettbutikker. Her rangeres webshopene basert på hvilke karakterer kunder har gitt webshopene det siste halve året. Her kan du også lese i detalj om erfaringer andre har hatt med de forskjellige butikkene og du kan legge inn dine egne erfaringer.

Det kan også anbefales å sjekke ut kategorien for butikkdiskusjoner på forumet, hvor mange gode tips og råd kan plukkes opp.

 

In conclusion: RTFA.

 

PS: Jeg har ingenting med hardware.no å gjøre.

Endret av ZharK
Lenke til kommentar

Personlig har jeg sluttet å bry meg om såkalt "best i test" for lenge siden. Dette begrepet er blitt så utvannet at det går for lut og kaldt vann hos alle med litt omløp i hodet....

 

Tror i tillegg journalisten som har utført denne testen bør ta seg et aldri så lite kurs i statistikk. Man kan ikke konkludere med at en nettbutikk er billigst når den kun har 12 av 20 produkter.

 

Dette er for dårlig HW

Lenke til kommentar
Er dette en reell undersøkelse av alle nettbutikker eller bare de som betaler for å være med i prisguiden deres? (...)

 

Alle butikker som har den type produkter vi tester er med i testen, uavhengig av om de er i prisguiden. Savner dere noen butikker som treffer produktutvalget, vennligst gi oss en tilbakemelding på dette!

 

Så dere hadde tatt med butikker som ikke er i prisguiden om de hadde hatt varene dere var på utgikk etter?

Vell, siden dere har med Pixmania som ikke engang er et norsk firma og ikke operer under norsk lovgivning, hvorfor i allverden ikke ta med Newegg og litt sånt mens vi er igang?

 

Finnes jo utallige andre utenlandske butikker som sender til Norge og er billigere enn de norske nettbutikkene om vi ignorerer toll og gebyrer? Hvorfor skal franske Pixmania få være med og ikke diverse andre utenlandske nettbutikker?

 

Og hvorfor kaller dere det "Vi kårer NORGES billigste nettbutikk" når vinneren ikke engang er norsk?

Lenke til kommentar
Personlig har jeg sluttet å bry meg om såkalt "best i test" for lenge siden. Dette begrepet er blitt så utvannet at det går for lut og kaldt vann hos alle med litt omløp i hodet....

 

Tror i tillegg journalisten som har utført denne testen bør ta seg et aldri så lite kurs i statistikk. Man kan ikke konkludere med at en nettbutikk er billigst når den kun har 12 av 20 produkter.

 

Dette er for dårlig HW

 

Sånn generelt at dem bak denne pristesten har vel så mye statistikkunnskaper som snittet til leserne. Nok om det.

Det er også forklart hvordan de lager testen; det vil være for mye arbeid å sammenligne alle produktene hver av butikkene fører. Samtidig må man ha en viss overlapp for at man skal kunne sammenligne priser. Når en butikk bare har epler, mens en annen har epler og pærer, så blir det vanskelig å sammenligne pris på pærer..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...