Gå til innhold

Artikkel: Vi kårer Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

at noen butikker ikke trenger å være med fordi de liksom skal være dyrere er et meget dårlig argument.

 

uansett så er det bare de som vet om disse butiken på forhand som får undersøkt prisen der.

står de nevnt i testen så kan alle som leser den selv se eller undersøke prisene der.

 

hvem er det som forresten handler eksakt det som er med i denne testen ?

 

hvis jeg lager sin egen handle liste så er det ikke sikker at den billigste butikken havner så høyt på "min liste" likevel

Lenke til kommentar

Har akkurat hatt kontakt med pixmania. Jeg bestilte et feil produkt og ønsket å kanselere eller gjøre om ordren. Det står på nettsidene deres at det er mulig så lenge pakken ikke er sendt.

 

Jeg ønsker å kansellere bestillingen min i sin helhet.

 

Bestillingen din kan kanselleres i sin helhet før den blir sendt ut.

 

Om bestillingen din holder på å bli laget til når du ber om kansellasjonen, kan ikke pakken stoppes. I dette tilfellet ber vi deg om å ikke ta imot pakken når den leveres til deg, så transportøren leverer den tilbake til oss.

 

 

Jeg klikket meg fram og tilbake for å kansellere men kom ingen vei. Da klikket jeg på kontakt oss fanen. der sto det at det var mulig å ringe inn ordre her eller sende e-post. Det sto ikke telefonnr. uansett hvor jeg lette. Da sendte jeg e-post. Fikk etter få minutter beskjed om at den adressen ikke var aktiv. Jeg lette etter telefonnr. på Gule sider og fant Pixmania, sto ikke noe om kundeservice men jeg ringte dit. Etter lang venting fikk jeg prate med en kundebehandler. Hun sa hun skulle prøve å blokkere ordren. Jeg ville få en e-post i løpet av dagen hvis det gikk. Det går forøvrig ikke an å kansellere på nettsiden, det er visst en feil der.

 

Nå har det gått ca. ti timer og ordren står fortsatt som godkjent. Kommer vel i posten da. Må jo da bare la være å hente den men kommer til å nekte å betale porto begge veier..... men jeg har jo allerede "betalt" med kredittkort.

 

For en service, de har rett og slett dårlige rutiner. De var heller ikke spesielt forståelsesfulle eller hyggelige på kundesenteret.

 

Det skal også sies at jeg gikk inn på de engelske sidene deres. Der var det mer teknisk informasjon om produktene, flere produkter og generelt mer orden. Virker som om den norske avdelingen ikke satses på. Hadde de vært så elendige på kundeservice over hele Europa hadde de ikke vært store da hadde de vært borte...

 

De er billige, det var grunnen til at jeg tok sjansen.... men ikke en gang til.

Lenke til kommentar
Kanskje vi må slutte med alle slike kåringer, fordi det selvsagt alltid vil kunne hevdes at "alle var ikke med"

 

F.eks. kåres Norges beste restauranter som får plass i Michelin Guiden;

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=810

 

Kan garantere at disse folka IKKE har vært innom vært eneste spisested i Norge å sjekka! Og da fører de vel folk bak lyset?

 

Du hopper over et vesentlig punkt i sammenlikningen din og dermed er den ikke holdbar: Man behøver ikke betale Michelin for å komme med i deres undersøkelse og eventuelt i guiden. Nettbutikkene må betale for å få lov å være med i kåringen av norges billigste nettbutikk. Hovedkritikken går altså ikke på at ikke alle er med (det ville vært bortimot umulig) men at HW-nettverket skjuler det faktum at det kun er de som betaler som får være med.

Lenke til kommentar
Nettbutikkene må betale for å få lov å være med i kåringen av norges billigste nettbutikk.

 

Er vel en litt "fordreid" formulering det der? :)

 

De betaler vel først og fremst (per klikk) for å bli oppført i selve prisguiden, dvs. for å syneligjøre seg for potensielle kunder.

 

-mens kåringa av "billigste butikker" er et bi-produkt. (mange av aktørene hadde vel kanskje til overmål helst sett at dette ble droppet, så slapp de det "peset" hengene over hodet)

Lenke til kommentar

AR Data står så vidt jeg har skjønt utenfor prisguiden, og er likevel tatt med i kåringen. Finnes det databutikker eller andre butikker som selger hardware som burde vært tatt med, så må man klare å komme opp med noen slik at de kan bli vurdert i framtidige pristester.

Ellers ville jeg aldri handlet hos Pixmania med bakgrunn i tilbakemeldinger de har fått på webshopguiden.

Lenke til kommentar
Ellers ville jeg aldri handlet hos Pixmania med bakgrunn i tilbakemeldinger de har fått på webshopguiden.

 

De hadde et produkt jeg hadde lyst på som ingen andre hadde. Det var et forsøk men aldri mer, de er faktisk så dårlige som man får inntrykk av. Alle butikker funker helt til det er noe klager, det er da man ser forskjellen.... Pixmania takler ikke uforutsette hendelser, ihvertfall ikke i Norge. O

 

One down, many to go..

Lenke til kommentar
Er vel en litt "fordreid" formulering det der? :)

 

De betaler vel først og fremst (per klikk) for å bli oppført i selve prisguiden, dvs. for å syneligjøre seg for potensielle kunder.

 

Vel, de betaler ikke direkte for å være med i testen men om de ikke betaler for å være med i prisguiden får de heller ikke være med i pristesten. Altså; ingen betaling, ingen plass på lista. Dette er informasjon som bør komme tydelig frem.

Lenke til kommentar

Det ble påstått tidligere i tråden at alle nettbutikker som hadde relevant utvalg ble tatt med, enten de var i prisguiden eller ikke. AR Data er vel et eksempel på dette. Elkjøp, Elprice og slikt er vel ikke med fordi de ikke har et (godt nok) utvalg når det kommer til ting som cpu, hovedkort, minne og andre "interne komponenter" som testen er sentrert rundt.

Lenke til kommentar

Lurer litt på agendaen til endel brukere her ??

 

Har selv kritisert denne kåringen et par år tilbake, MEN da på grunnlag av at direkte feil vedrørende mattematikken bak. Dette er nå rettet opp.

 

Det er jo farsken ikke kontruktiv kritikk mye av denne svaden som hostes opp her !!

 

Det virker slik at denne testen ikke ønskes av endel bruker, og jeg kan jammen ikke skjønne hvorfor.

 

Slik jeg ser det er slike pristester en MEGET viktig sak, (sålenge kriterene bak er korekte) for å holde litt press på prisene.

 

Og nei jeg mener ikke at vinneren er den beste webshoppen, men bygger en endel maskiner som jeg her gjort, ca 100 stk over mange år så utgjør det faktisk endel kroner å finne rimligste webshop med akseptabel service. Jeg har i alle år benyttet komplett som utgangspunt, da de har ok service og godt utvalg, men får jeg en komplett maskin billeger enn 300 - 500 kr hos en annen webshop så har jeg valgt bort komplett, og de siste årene har vel jeg handlet svært lite hos de etablerte webshoppene, tar ca 500 kr for å bygge å teste en maskin jeg, og da er det jo morsomt å la de sjekke prisene hos komplett og de ser at byggingen er "gratis". PS dette er ingen kritikk mot komplett, de er størst og derfor naturlig å sammeligne seg me.

 

Ok så jeg har spart , eller tjent rundt 50 000,-- på hobbyen min, men selv det å spare en 300-500 kr for en fattig student skulle jeg mene er godt.

 

For de som ikke kan webshop historie så kan jeg opplyse om at mens komplett bygde seg opp, også nettshop, ja så var de som oftest på pallen i nettopp denne testen.

 

HW har et stort ansvar for at testen blir gjort så riktig som mulig, og det mener jeg faktisk at de gjør tilfrestillende godt. (hadde de bare kunne fådd fingeren ut av ræva og hosta opp nyheter og tester av hardware raskere, en har jo storsett lest tester og nyheter på utlandske nettsteder i ukesvis før det kommer på her på hw.no.

 

Men såvidt jeg kan se så er testen utført på et godt nok grunnlag og mattmatisk korrekt. Samt at jeg må undrstrekt hvor viktig en slik test er får å holde konkuransen oppe

 

Personlig ser jeg kun 2 ting som kan forsvare endel innlegg i denne debatten.

 

1 - Jobber for et av de firma som kommer dårlig ut, og dermed ønsker denne testen dit peppern gror.

 

2 - Tenker med ræva først. (hadde egentlig tenkt å skrive en liten avhandlig om markedsøkenomi og markedsføring her, men gidder ikke, da det nok faller ned i et mørkt tomrom hos de som mest trenger å forstå det)

Endret av Osse
Lenke til kommentar

jeg hadde håpet på en test der HW tok med absolutt alle nettbutikkene uten å ta hensyn til hvem som er i prisguiden.

 

hvis noen butikker ikke fyller heteriene så bør det komme som en merknad i resultatet. enten sist i resultatet eller som en egen liste.

Dermed er oppfordringen sendt til HW

 

gjerne flere forskjelige tester.

beste butikk

beste kundebehandling

raskeste levering

o.s.v

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...