Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser boken ligger tilgjengelig på Nasjonalbibliotekets nettside her:

https://www.nb.no/nbsok/nb/1beae19c18d7568c4ff9cbbfafd82fe2?index=1#0

 

Selv om det til tider kan være høytsvenvede liker jeg serien "Aincent Aliens" den trekker ofte paraleller mellom religion og Aliens. når det kommer guder/engeler kommer de ofte i en chariot med både ild og røyk.

 

Og mange andre intresange teorier.

Endret av leifeinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har akkurat lest ferdig boka J. Allen Hynek skrev etter å ha jobbet som vitenskapelig rådgiver i "project blue book".

Kan virkelig anbefales! Finnes også på norsk:  UFO – en dokumentasjon, 1981

 

Ligger på nettet den også. https://www.nb.no/nbsok/nb/7e592c5aeb176220bf1881cf89d2a622?index=1#0

Skal jeg lese ganske snart. 

 

Vil forresten nevne en annen interessant bok jeg leste for flere år siden: Budd Hopkins - Tapte timer

som tok for seg hypnose av personer som hadde vært bortført av aliens.

Litt snodig at den har samme bilde på coveret som Hyneks bok.

 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For all del. Det gjenstår jo å se hvor det leder.
Men! dette er første gang en statlig instans i usa innrømmer at de forsker på UAP/UFO siden project blue book ble avsluttet i 1970ish!  noe dem da nå i tillegg inndirekte innrømmer å ha løyet om, ivertfall siden 2007!
Bare det er ganske så relativt stort.
 

Så har du jo dette da: (har ikke satt meg inn i dette. Bare kikket på videoen på new york times)

 

  • The Department of Defense has supplied the New York Times with a video of an unidentified flying object that they have concluded appears to outperform any known manmade aircraft in terms of both speed and maneuverability.

Why this is significant:

"Mr. Elizondo said he and his government colleagues had determined that the phenomena they had studied did not seem to originate from any country."
 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ja, nå har det gått et par tre mnd siden Pentagon/ufo saken.
Så hva syntes folket? Må da være fler en meg som har fulgt denne saken?

Generelt har det vell aldri vært en så oppriktig og possitiv vinkling i media til fenomenets potensielle eksistens.

Jeg har min egen overbevisning om det som foregår(og om fenomenet generelt), men artig å høre hva andre syntes!

Lenke til kommentar

kort og greit så har det jo nå blitt tre videoer, og en del intervjuer.
Du har jo eks-sjefen for prosjektet, Louis Elizondo(DoD). Senatoren Harry Reid som startet prosjektet og den ene piloten som var øyevitne til hendelsen i den ene videon, samt et par andre som også jobbet i prosjektet.

Alle disse har jo vert i forskjellige intervjuer, og generelt fortalt at det finnes et reelt, uforklarlig fenomen som "besøker oss"..(!!)

Sjekk ut intervjuet med Louis. det som er ganske nytt og 35 min. langt.


Så har man jo mye rart som skjer litt bak kulissene om dagen. Som at Bigalow er/var involvert i prosjektet (som også jobbet tett med MUFON, og jobber med NASA, gjennom "Bigalow aerospace")
Mye rart han fyren er involvert i.

For ikke å snakke om hvordan Tom Delogne sitt smått kontroversielle, nyetablerte  "to the stars academy" er involvert, som nå bla.a Louis Elizondo jobber for, sammen med noen ganske så rimelig høye herrer fra bla.a NSA, CIA og Skunkworks.

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...