Gå til innhold

Vintersportskafeen - Generell vintersportsdiskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor telles en VM-seier som en V-cupseier i skiskyting, men ikke i noen andre grener som langrenn, alpint osv.? 

 

Gjør det jo mye lettere å få mange seire i skiskyting og folk som Bjørndalen får et kunstig høyt nummer. Pluss at det blir vanskelig å sammenligne v-cupseire mellom grener. 

Lenke til kommentar

Hvorfor telles en VM-seier som en V-cupseier i skiskyting, men ikke i noen andre grener som langrenn, alpint osv.?

 

Gjør det jo mye lettere å få mange seire i skiskyting og folk som Bjørndalen får et kunstig høyt nummer. Pluss at det blir vanskelig å sammenligne v-cupseire mellom grener.

Synes det er fornuftig at det tel. Å vinna verdacupen samanlagt handlar om å vera best heile sesongen sett under eitt. Og då er det rart at ikkje meisterskap skal telja.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor telles en VM-seier som en V-cupseier i skiskyting, men ikke i noen andre grener som langrenn, alpint osv.? 

 

Gjør det jo mye lettere å få mange seire i skiskyting og folk som Bjørndalen får et kunstig høyt nummer. Pluss at det blir vanskelig å sammenligne v-cupseire mellom grener. 

Fordi alle VM renn telles inn i verdenscupen. 

 

 

Det vet jeg.... Spørsmålet mitt var hvorfor det gjør det i skiskyting, men ikke i alpint, kombinert, hopp, langrenn og skøyter. Er det noen som vet det?

 

Såvidt meg bekjent er skiskyting den eneste vinteridretten (som vi nordmenn bryr oss nevneverdig om, altså jeg tar ikke med kunstløp og bob etc.) hvor VM-seire telles som seire i v-cup. 

Lenke til kommentar

Tja, en god forklaring kan jo være at skiskyting ikke er en del av de nordiske grener. IBU og FIS har vel forskjellige praksiser. Skiskyttingsesongen er jo ikke ferdig når VM pågår. 

 

Kan dessverre ikke gi deg et bedre svar enn at det er bare slikt IBU har bestemt det.

 

EDIT: Tror ikke OL-resultater teller, mulig jeg tar feil men! 

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...