Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Kan noen værsåsnill hjelpe meg med et lite prob? :)

 

Kjører windows 7 v7100 (siste rc) og når jeg har installert siste Nvidia driverene

til mitt skjermkort så mister jeg internett access. Jeg må da disable/enable dette hver

eneste gang. Noen som har et triks eller tips ang dette? Kjører da helt siste driverene

fra nvidia til W7.

har av og til småproblemer med internett access selv, har spurt omd et her et par ganger før men ingen som har svart.., er som regel bare et par restart som må til, men svært irriterende..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ddet jeg stiller meg kritisk til denne xp greia er om en bedrift trenger programmer som må ha xp for å kjøre, hvorfor ikke bare kjøre xp istedenfor å kjøre xp via W7 :hmm:

 

Hensikten er ikke å kjøre XP via W7 , men virtualiserte applikasjoner som man av en eller annen grunn ikke kan få støtte for enten under 64bits system eller Win7. Slik jeg har vist i eksempelet over.

Lenke til kommentar
ddet jeg stiller meg kritisk til denne xp greia er om en bedrift trenger programmer som må ha xp for å kjøre, hvorfor ikke bare kjøre xp istedenfor å kjøre xp via W7 :hmm:

En viktig grunn er sikkerhetsoppdateringer. XP vil etter hvert stoppe med å få oppdateringer. SP3 tror jeg er den siste store oppdateringer. Og nye serverversjoner har også funksjoner som ikke kan bli brukt på XP.

 

XPM er en glimrende mulighet for bedrifter som tenker oppgradere. Da slipper de å bekymre seg om at et program de må bruke XP på i dag ikke skal fungere på Windows 7. Før eller siden må en bedrift oppgradere uansett.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen "enkel" operasjon å konvertere en stor bedrift over til linux klient PCer over natta.

Starter man nytt derimot er jo det meste upløyd mark mht valg.

Det bugner av windows baserte støtte applikasjoner (servere/klienter) innenfor mange ulike tjener områder sammensydd med hverandre (data utveksling) som mail/kalender, OCS , sharepoint , IM , ulik annen collaboration ,regnskap ,crm ,logistikk osv.

Lenke til kommentar
Jo, men det er ikke å anbefale.

 

Hvorfor det? Har gjort det flere ganger for å se om det går. Har ikkje hatt noen problemer. Har tilogmed oppgradert fra 6xxx til 7100 :)

 

Påstander uten begrunnelse trenger vi ikkje :p

Du har sikkert bare vært heldig. Det kan skape problemer med funksjoner og drivere. Finnes flere eksempler på at folk har fått rare feil etter en oppgradering, og etter en ny installasjon er alt i orden. Man kan aldri forutse eller vite på forhånd om det går bra eller ikke.

 

Enkelte beta-versjoner kan oppgraderes. Oppgradering fra beta til RC er ikke å anbefale. MS legger til en sperre for en god grunn.

Lenke til kommentar
Å høre er en ting, men å vite er en annen ;)

 

Jeg lærte at tro kan man gjøre i kirka :innocent:

 

Minner meg om noe naturfag læreren min sa:

Tro kan du gjøre i kirka, her skal dere vite!

 

Tilbake til topic. Installert W7 på laptopen som tidligere brukte Vista, fungerer som en drøm og må si at jeg liker W7 bedre enn Vista. Ikke hatt noen problemer enda.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lurt det til på ett vis - instalerte på min disk i en annen maskin og flyttet tilbake.

 

Greit, det kurerte ikke hengingen. Men, det gjør derimot artifact-skanneren til atitool. Noe som bare er sært.

 

Noen som har anelse om hva det er med atitool-testen som gjør at ting ordner seg? Kan det bare være det at den får skjermkortet til å gå over i 3d-modus?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...