Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei ..

 

nettopp fått installert 7100 RC builden nå. Morro som bare det.. Men har et spørsmål.. Når jeg kjørte den Windows performance testen i Vista fikk jeg 5,6 på prosessoren, men når jeg kjører testen i WIN7, så har den falt til 3,1 ??!? Det er kun prosessoren som ikke har samme nivå lenger, de andre testene stemmer med vista. Pc'en er ikke treg eller noe, tvert imot, men noen som har en ide hvorfor den viser slike tall?

 

Jeg har satt strøm alternativene på High Perfomance, så problemet ligger ikke der.. Forslag?

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her no..

 

er ikke helt sikker på om jeg skal poste det her eller på skjermkort delen av forumet, men prøver meg her.

Etter jeg gikk fra 7068 til 7100 gikk ytelsen kraftig ned. klarte ikke lengre å spille spill som Left 4 Dead.

Etter å ha prøvd masse vist av drivere fra både dell, nvidia og laptopvideo2go kom jeg ingen vei og de fleste var ikke kompatibel med mitt system.

 

Så fant jeg ut at windows update hadde en driver til meg.

med Drivers fra Dell fikk jeg 2109 score på 3D Mark06 og med de fra window update fikk jeg 3492.

 

men problemet er at etter jeg har lastet ned og kjørt NVIDIA driver update for NVIDIA GeForce 9400M G (prerelease - WDDM 1.1) fikk jeg beskjed at jeg også burde laste ned enda en GPU driver med navn : NVIDIA driver update for NVIDIA GeForce 9200M GS (prerelease - WDDM 1.1)

 

Men den får jeg ikke lastet ned siden jeg får en unknown Error code: 800070103 - windows update encountered an unkown error.

 

Dette er en Dell laptop med Nvidia GeForce 9500M GS (GF 9200MGS + GF 9400MG), det er vel et SLI kort så vil det si at kortet bare yter 50% av hva det skal siden jeg ikke får instalert den andre driveren og hvordan skal jeg få fixet dette problemet?

Lenke til kommentar
hei ..

 

nettopp fått installert 7100 RC builden nå. Morro som bare det.. Men har et spørsmål.. Når jeg kjørte den Windows performance testen i Vista fikk jeg 5,6 på prosessoren, men når jeg kjører testen i WIN7, så har den falt til 3,1 ??!? Det er kun prosessoren som ikke har samme nivå lenger, de andre testene stemmer med vista. Pc'en er ikke treg eller noe, tvert imot, men noen som har en ide hvorfor den viser slike tall?

 

Jeg har satt strøm alternativene på High Perfomance, så problemet ligger ikke der.. Forslag?

Vista sin skala går til 5.9, Windows 7 sin går til 7.9.

Lenke til kommentar
hei ..

 

nettopp fått installert 7100 RC builden nå. Morro som bare det.. Men har et spørsmål.. Når jeg kjørte den Windows performance testen i Vista fikk jeg 5,6 på prosessoren, men når jeg kjører testen i WIN7, så har den falt til 3,1 ??!? Det er kun prosessoren som ikke har samme nivå lenger, de andre testene stemmer med vista. Pc'en er ikke treg eller noe, tvert imot, men noen som har en ide hvorfor den viser slike tall?

 

Jeg har satt strøm alternativene på High Perfomance, så problemet ligger ikke der.. Forslag?

Vista sin skala går til 5.9, Windows 7 sin går til 7.9.

 

Ja, ok, men likevell? Alle de andre målingene/rangeringene var de samme som i Vista, men prosessoren var halvvert nesten, må vel være noe feil? Selvom skalaen er fra 1 - 7.9

Lenke til kommentar
men problemet er at etter jeg har lastet ned og kjørt NVIDIA driver update for NVIDIA GeForce 9400M G (prerelease - WDDM 1.1) fikk jeg beskjed at jeg også burde laste ned enda en GPU driver med navn : NVIDIA driver update for NVIDIA GeForce 9200M GS (prerelease - WDDM 1.1)

 

Men den får jeg ikke lastet ned siden jeg får en unknown Error code: 800070103 - windows update encountered an unkown error.

 

Dette er en Dell laptop med Nvidia GeForce 9500M GS (GF 9200MGS + GF 9400MG), det er vel et SLI kort så vil det si at kortet bare yter 50% av hva det skal siden jeg ikke får instalert den andre driveren og hvordan skal jeg få fixet dette problemet?

Det er bare produsentene av bærbare maskiner som skal levere drivere til skjermkort. De på Windows Update er ikke alltid korrekte. Det jeg anbefaler er å laste ned driveren for Vista hos Dell. Denne vil fungere i Windows 7, da med WDM 1.0. Du vil ikke merke forskjellen mellom det og WDM 1.1.

Lenke til kommentar
men problemet er at etter jeg har lastet ned og kjørt NVIDIA driver update for NVIDIA GeForce 9400M G (prerelease - WDDM 1.1) fikk jeg beskjed at jeg også burde laste ned enda en GPU driver med navn : NVIDIA driver update for NVIDIA GeForce 9200M GS (prerelease - WDDM 1.1)

 

Men den får jeg ikke lastet ned siden jeg får en unknown Error code: 800070103 - windows update encountered an unkown error.

 

Dette er en Dell laptop med Nvidia GeForce 9500M GS (GF 9200MGS + GF 9400MG), det er vel et SLI kort så vil det si at kortet bare yter 50% av hva det skal siden jeg ikke får instalert den andre driveren og hvordan skal jeg få fixet dette problemet?

Det er bare produsentene av bærbare maskiner som skal levere drivere til skjermkort. De på Windows Update er ikke alltid korrekte. Det jeg anbefaler er å laste ned driveren for Vista hos Dell. Denne vil fungere i Windows 7, da med WDM 1.0. Du vil ikke merke forskjellen mellom det og WDM 1.1.

 

Ok skulle den mot formodning ikke virke den heller finnes det alltids laptopvideo2go.com

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Ser at Win 7 RC blir lagt ut for hvermansen den 05.05.09. Win7 rc ligger sikkert ute på nett allerede på diverse sider. Ville denne versionen fungere med beta kodene om jeg installerer den senere idag? Er super lei vista og vil prøve noe annet.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Har lyst til å legge 7100 på desktopen, men har en feeling jeg vil bruke 12 timer på å fikse alt opp igjen til normalen.

På den andre siden er w7 rc en god grunn til å kjøre min første reformat siden jeg fikk boksen i høst.

Endret av Decaux
Lenke til kommentar
men problemet er at etter jeg har lastet ned og kjørt NVIDIA driver update for NVIDIA GeForce 9400M G (prerelease - WDDM 1.1) fikk jeg beskjed at jeg også burde laste ned enda en GPU driver med navn : NVIDIA driver update for NVIDIA GeForce 9200M GS (prerelease - WDDM 1.1)

 

Men den får jeg ikke lastet ned siden jeg får en unknown Error code: 800070103 - windows update encountered an unkown error.

 

Dette er en Dell laptop med Nvidia GeForce 9500M GS (GF 9200MGS + GF 9400MG), det er vel et SLI kort så vil det si at kortet bare yter 50% av hva det skal siden jeg ikke får instalert den andre driveren og hvordan skal jeg få fixet dette problemet?

Det er bare produsentene av bærbare maskiner som skal levere drivere til skjermkort. De på Windows Update er ikke alltid korrekte. Det jeg anbefaler er å laste ned driveren for Vista hos Dell. Denne vil fungere i Windows 7, da med WDM 1.0. Du vil ikke merke forskjellen mellom det og WDM 1.1.

 

 

brukte driverne fra dell, men ytelsen gikk så kraftig ned at det ikke var mulig å spille. fikk 1000 poeng mindre med de driverne og det er ganske mye når det er snakk om en reduksjon på +/- 30% (orker ikke å regne på det)

Lenke til kommentar

Samme her, nøkkelen jeg fikk i begynnelsen fungerer fint her iallefall.

 

Et spm., noen som har hatt problemer med Nvidia sine drivere til skjermkort? Fikk bare en feilmelding ang noe med Winzip når jeg prøvde å kjøre den. Har dog ikke sett grundig på den saken.

 

Joo, et spm. til, har det seg slik at DirectX og skjermkortdriver på noen måte er preinstallert i Win7? Ble litt overrasket da det viste seg at det bare var tut og kjør på alt umiddelbart etter fullført installasjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...