Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

:hrm: ..fortsetter visst med småproblemer her. Ikke sjans til å få inn Nvidia driver til skjermkort, og lyden bestemte seg for å fordufte sånn plutselig. Etter dvalemodus måtte jeg også slå av PSU for å få liv i saker og ting igjen. Noe er muffens..

 

Kjører dualboot med XP64, men tror ikke det skal ha noen betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, noen som har en ide her?

 

Har lagt inn build 7100 RC, men scrollen på "touch" musa fungerer ikke?!?! Drit irriterende.. Altså, bærebar pc (nærmere bestemt acer 5930g) hvor man kan scrolle hvis man drar fingeren nedover på høyre side. Dette fungerer ikke. Er dette et tilleggs program fra acer eller noe? Det funket jo som en drøm i Vista..

Lenke til kommentar
Okei, noen som har en ide her?

 

Har lagt inn build 7100 RC, men scrollen på "touch" musa fungerer ikke?!?! Drit irriterende.. Altså, bærebar pc (nærmere bestemt acer 5930g) hvor man kan scrolle hvis man drar fingeren nedover på høyre side. Dette fungerer ikke. Er dette et tilleggs program fra acer eller noe? Det funket jo som en drøm i Vista..

 

Mener du må ha Synaptics Touchpad driver

Lenke til kommentar
produktnøkkel i 1. post funker ikke ..

 

installerte netopp build 7100 x64

 

Gå først inn hit http://technet.microsoft.com/ og logg inn med din windows live (upper right corner)

Deretter går du inn hit https://www.microsoft.com/betaexperience/sc...w&LCID=1033 og der vil du få din egen beta key som også funker på RC1

 

For 32bit

https://www.microsoft.com/betaexperience/sc...w&LCID=1033

 

Sikkert blitt postet før, men jeg poster det igjen for de som trenger det :)

Lenke til kommentar

Eneste du trenger å hente selv er skjermkort-driver fra Nvidia eller Ati (catalyst). De er 10 ganger bedre enn driverne windows detekterer internt. Og pass på at du henter win7 x64-bit driver. Lyd og slikt skal dukke opp av seg selv og trenger ikke noe mere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
:hrm: ..fortsetter visst med småproblemer her. Ikke sjans til å få inn Nvidia driver til skjermkort, og lyden bestemte seg for å fordufte sånn plutselig. Etter dvalemodus måtte jeg også slå av PSU for å få liv i saker og ting igjen. Noe er muffens..

 

Kjører dualboot med XP64, men tror ikke det skal ha noen betydning.

 

Hva slags hovedkort har du? Jeg sliter med det samme på Asus P5Ql-EM, jeg har dog aldri hatt noe annet enn windows 7 på denne hardwaren, så jeg vet ikke om sleep/dvale fungerer i xp/vista/*nix.

 

/Espen

Lenke til kommentar
Hva slags antivirus bruker folket?

Er veldig fornøyd med NOD32 + Win7. Det eneste jeg ser til det etter install er en liten infoboks iblant om at oppdateringer er hentet. Er sånn det skal fungere. =) Gratis trial her: http://www.eset.com/download/free_trial_download_int.php

Helt enig. Absolutt verdt pengene!

Man trenger ikke se noe til NOD32, det er bare å slå av alt av pop-ups, så fikser den alt. :)

Lenke til kommentar

åhhh.... dette går treigt.. lengre oppstartstid skal du lete lenge etter..

etter 6-7 timers bruk nå , så har jeg fortsatt til gode å bli begeistret..

 

kjørte Vista x86 før jeg installerte denne win7 build 7100 ... nå er det nesten som jeg lurer på om jeg skal gå tilbake til vista.. men skal gi win7 noen dager til før jeg bestemmer meg..

Lenke til kommentar
åhhh.... dette går treigt.. lengre oppstartstid skal du lete lenge etter..

etter 6-7 timers bruk nå , så har jeg fortsatt til gode å bli begeistret..

 

kjørte Vista x86 før jeg installerte denne win7 build 7100 ... nå er det nesten som jeg lurer på om jeg skal gå tilbake til vista.. men skal gi win7 noen dager til før jeg bestemmer meg..

 

Jeg er usikker om jeg skal være enig i at 15 sekunders oppstart kan defineres som treigt.

Jeg kjører x64 7100 og til nå har det vært både den raskeste og mest stabile builden jeg har prøvd.

 

Hva er det som ikke fungerer som det skal?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...