Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg dualboot da? På den stasjonære maskinen har jeg to fysiske disker, men på den bærbare har jeg to partisjoner. Hvilken av disse maskinene tror du det vil være tryggest å installere på?

 

På den stasjonære har du både XP disken og "musikk disken" tilkoplet.

I installasjonen velger du å installere Win7 på free space (eller forhåndslaget partisjon) på "musikk disken".

Win7 vil da legge oppdatert bootloader i MBR på XP disken (oppstartsdisk).

Du får da dual boot med bootmeny ala' dette:

Windows 7

Earlier version of Windows

 

Om du på et eller annet tidspunkt fjerner XP disken vil ikke Win7 boote og må "repareres" til å få bootloader på sin egen disk.

Ok. Er det mulig å få til dualboot på den bærbare PCen med to partisjoner også tror du? Eller er det vanskeligere/mer rissikabelt?

 

Det skal gå fint og fungerer på samme måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da sitter jeg på 7100 64bit. Er en del å blir vant til fra xp. Men hva er fordelene? Får jeg aha opplevelser etterhvert? Hvorfor skal jeg kjøpe windows7 istedenfor å fortsette med xp?

 

Det siste der er vel opp til deg selv og bestemme? Rent ytelsesmessig har jeg ikke opplevd noe forskjell whatsoever. Kanskje bittelitt dårligere enn XP, men ubetydelig. Ankepunktet for at jeg kommer til å kjøre win 7 er fordi det har mange (orker ikke ramse opp, google selv) nyttige funksjoner XP ikke har. Win 7 har kjørt stabilt som fjell på min laptop helt fra build 7058 og opp. Helt siden build 7000 har jeg enda til gode å måtte holde inne svenskeknappen for å reboote. Har f.eks blitt mye lettere å restarte explorer hvis noe skulle fucke seg. % andelen av programmer som henger seg og som man faktisk får terminert uten å måtte reboote er mye høyere i 7 enn XP (hvertfall som jeg har erfart).

 

Jeg vet hvertfall at jeg aldri noen gang kommer til å ha XP på min maskin igjen. Ei heller Vista.

Lenke til kommentar
Bunkbuster og W7

 

Noen som har problem med at "pnkbstrb.exe initialization failed" med denne 7100, har ikke merket problemet med tidligere beta. Spillene jeg har problemer med er Battlefield 2 og Quake Live.

Har gitt både pnkbstrB.exe (og A) rettigheter i MS brannmuren

 

Noen som har tips?

 

:)

 

http://www.ds-gamesolutions.net/forum/inde...amp;showfile=31

 

Last ned pbsvc, kjør programmet og reinstaller punkbuster med den.

 

Kjører også bf2 som administrator.

 

takker :)

Lenke til kommentar

Start -> Skriv "winver" i søkeboksen og hit enter.

 

Jeg sliter med USB mus i Windows 7 nå. Først begynte min Razer Copperhead å tulle med venstreklikking i 7068 (enkeltklikk blir registrert som dobbeltklikk), og nå i 7100 begynner min optiske Dell-mus å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Bruk dette programmet her: http://www.imgburn.com/

må vær noe jeg gjør feil, legger mappen med alle undermapper og filer i express burn ,

data dvd , filesystem iso + joliet , burn ,

skulle boota, men ingenting....

 

noen som kunne vært litt behjelpelige ?

Hvis man skal brenne en iso i win 7, så fungerer det strålende å brenne det med det innebygde i win 7 :) Høgreklikk på iso, og BØØØRN! :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...