Gå til innhold

Windows 7 - Diskusjon, erfaringer og forslag (utdatert).


Anbefalte innlegg

Når jeg laster ned torrenten i Opera, hvordan setter jeg den da på pause slik at jeg kan skru av maskinen og begynne å laste ned igjen senere uten å tape noe av det jeg har lastet ned?

 

Trenger svar fort! Vil gjerne få testet RCen i morgen :(

 

Aner ikke, men generelt synes jeg operas torrent klient er utrolig dårlig. Last ned utorrent, last ned torrenten på nytt og pek til den mappa der du allerede har lastet ned. For å finne ut hvor det ligger skal det bare vært å høyreklikke på torrenten i opera og velge open containing folder eller noe i den duren.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trykker jeg stopp er jeg redd jeg må begynne helt på nytt neste gang.
Det skal du ikke være redd for, det er bl.a det som er så fint med .torrent-filer at man kan stoppe og gjennoppta overføringen som man vil.

Men som Feh prøvde å forklare kan du gjennoppta overføringen av fila med uTorrent, du trenger ikke begynne på nytt, bare finn ut i hvilken mappe *.torrent-fila og windows7-fila ligger i og bruk den som nedlasningsmappe i uTorrent.

Lenke til kommentar
Ikke uaktuelt å bruke noe annet nei, men har kommet 30% på RCen med den nå, så gidder ikke å bytte. Tar flere timer/dager å laste ned virker det som. Er kjipt å avslutte nå da. Trykker jeg stopp er jeg redd jeg må begynne helt på nytt neste gang.

 

Anbefaler deg virkelig å bytte klient (utorrent). Har brukt den opera klienten selv en stund og den SUGER mildt sagt i forhold. Ikke oppnådde jeg noe særlig hastighet med opera klienten heller. Rett og slett et dårlig skrevet program.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Testa 32-bit på MB Pro. Nvidia skjermdriverne lastes ned via win update. Realtek lyddriver hentet jeg fra deres hjemmeside og de funka. Wifi ble installert automatisk. Ting som ikke funka umiddelbart var volum/lys/eject etc. 'spesielle' knapper på tastaturet, samt iSight kamera. Disse tingene har jeg heller ikke prøvd å fikse ennå. Skikkelig bra skrivebordsbakgrunner i Win 7 egentlig.

Lenke til kommentar

Åpne utorrent. Gå til siden der du lasta ned torrenten. Last ned torrenten på nytt og åpne den med utorrent (utorrent skal spørre deg by default om du vil assosiere alle torrent filer med utorrent). Da får du opp et vindu hvor det står "save as" øverst og en filbane. Her må du trykke på knappen som det står "..." på og bla de frem til .iso fila eller mappen der du alerede har lastet ned litt av win 7, så trykker du bare OK. Da skal den først sjekke integriteten på fila før den begynner å laste ned. Hvis den starter på 0.0% har du mest sansynlig angitt feil filbane og du må sette den på nytt. Det gjør du ved å velge torrenten fra lista i utorrent, høyreklikke og velg advanced -> set download location. Husk at du må stoppe torrenten før du kan sette ny filbane.

Lenke til kommentar

lastet ned denne windows 7:

 

Windows 7 Ultimate x64 RC Build 7100.0.090421-1700_x64

 

 

 

har store problemer med få den til å boote, fikk instalert den på laptopen gjennom windows men den vart ikke helt stabil. noen andre som har problemer med denne torrenten? eventuelt har en annan torrent de kan anbefale? må være 64b. 

Lenke til kommentar
Ser ut til at RC-en er veldig bra. Alt bortsett fra gadgets funker som vanlig.

 

Gadgets funker vel normalt? Ser ikke noe feil hos meg i hvert fall....

Har de fiksa det at Gadgets ikke vises ved avslått UAC? Hvis ikke kan det være feilen.

 

Det ser ut til å være fixa ja.. Jeg har aslått UAC og alle mine gadgets fungerer slik de skal..

Lenke til kommentar

Når tid er normalt å sende ut RTM etter RC da? sånn ca, kan vi håpe på Win7 til sommeren?

 

Testet en eller annen build tror det var en av de første, gadd liksom ikke teste mer da jeg fant ut at det fungerte uber bra.

 

Synes det er kjekkere å finne ut av ting når alt er ferdig og jeg kan kjøpe en lovlig lisens, å vite at det er final sånn at jeg ikke trenger å bekymmre meg for å ta backup av filer å installere alt på nytt liksom.

Lenke til kommentar

Sånn, da har jeg omsider fått brent ut en DVD med build 7100 :) Er det noen fare for at det jeg brant ut er en falsk lure versjon? Har ikke turt å installere enda, men ser ut som om den fungerer bra. Satt DVDen i maskinen og fikk opp en meny med Windows 7 logo og to valg, "Install now" og "Check compatibility online" eller noe sånn. Er det fare for virus eller at installasjonen bare krajer midt i?

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...