Gå til innhold

Sons of Anarchy - Generell Diskusjon - (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk mulig å slippe unna både toll og moms. Når jeg kjøpte derfra sist kom det på drøye 500 kr ved kortbetalingen, og da huket jeg av "send som gave/levert i gaveeske" eller noe i checkout. Kostet drøye 5 bucks, og slapp unna toll/moms. Jeg har siklet etter den skjorta der lenge. Han bruker den i sort og hvit i tidligere sesonger, og skulle ønske det var flere fargemuligheter lagt ut for salg. Er bare 250 skjorter så må nesten kjøre på, selv om det blir kostbart. Slenger ved noe mer, mens jeg er i gang.

 

Kjøpte den skjorta i L nå. Sammen med en Champion hoodie i sort. Skulle legge ved et par ting til, men de kunne ikke sendes til Norge.

Endret av Jefe
Lenke til kommentar

Siden det fremdeles er veldig tidlig på dagen er det kanskje tryggest å sette dette i spoiler, så ikke noen får spoilet siste episoden.

 

 

De to siste sesongene når vi har fulgt Clay har vært litt som å se The Devils Rejects. Først bygger man opp et hat, men så plutselig syntes man veldig synd på personen. Dette toppet seg fullstendig i dag, jeg hadde virkelig et håp om at han skulle komme seg på det flyet.

Og det som ville gjort det enda bedre ville vært om han fikk Gemma med seg, jeg begynner å gå passe lei det evige gnålet om "her boys". Jeg tviler litt på at det var hun som fikk Tara arrestert, det var vel broren til sykepleieren som har stelt i stand et eller annet.

 

Nå som Pope er død er vi vel pent nødt til å se en enten Tig, Clay eller Jax bli drept av leiemordere. Har vanskelig å se for meg at det blir Jax, men samtidig kunne jeg godt tenke meg å se både Tig og Clay i live. At jeg i det hele tatt skriver dette om Clay hadde jeg ikke sett for meg for noen episoder tilbake, men sånn har det blitt.

 

Og hva skjer med Bobby nå, kan har bare si fra seg tittelen å bli i Charming? En ny VP må vel bli Chibs, klarer ikke helt se hvordan det skal bli noen av de andre. Blæh, bare kaos nå, blir lenge å vente til sesong 6.

 

 

Lenke til kommentar

Siden du har skrevet spoiler regner jeg med de har tatt hintet om de scroller ned hit, så skriver uten herfra.

 

Episoden gikk delvis som jeg forventet/håpet. Ville at Tig skulle overleve, da jeg liker fyren, men hadde ikke forutsett at han drepte Pope og så la det mordet på Clay. Smart move, selv om det er en teoretisk mulighet for at det blåser opp i trynet hans. På den andre siden er August (kompisen til pope) sikkert glad for å endelig være i sjefsstolen, så tror ikke han vil ødelegge all businessen med Jax.

 

Clay regner jeg med må kjempe hardt for livet, om han ikke blir drept. Tig håper jeg er ute av fare nå, og godt å se han med en hund, etter tapet han hadde før. Bobby vet jeg ikke hva han planlegger. Tviler på at han er så feig å stikke av/ta livet sitt, så regner med han bare stepper ned. Da tar vel Chibs over, noe annet er ulogisk.

 

Om det er Gemma eller Marshall-fyren som har fikset Tara bak lås og slå er vel vanskelig å si. Gemma godtet seg ikke akkurat i siste scenen, så mulig det ikke var henne selv om hun ga direkte trussel om det.

 

Alt i alt, spennende sesong, mye som blir å skje med de fleste. Spent på hvor viktig del Nero blir framover også, mulighet for han å bli fast inventar istedet for Clay en periode.

Som CurSe sier er jeg også pisslei alt pratet om ungene, Tara og Gemma. De skulle heller gjort det litt som på Dexter der ungene er minimalt med. Kjedelig barnehageplott.

 

Gleder meg til neste sesong, selv om det er lenge å vente! Neste høst er det vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, Tig og hunder.

 

Skjønte ganske fort at Tig kom til å klikke på de folk som drev med bikkjekamper. Hele beefen med Kozik (Kenney Johnson) var jo på grunn av en hund.

 

Tror vi vil få se mer Leo Torric neste sesong. Tror ikke Donal Louge er helt ferdig i serien, og det er bra. Håper på en Terriers-reunion med han og Rockmund Dunbar (Roosevelt) snart.

Lenke til kommentar

Stakkars Clay, tross alt. God episode, var redd de kom til å slutte på en monster-cliffhanger. Hadde i grunnen slått meg til ro med at de ikke kom til å få has på Pope (i hvert fall ikke denne sesongen) og at Tig kom til å måtte bøte med livet, så den vendingen var ekstremt tilfredsstillende.

Plutselig er Gemma tilbake i førersetet. Nettet hennes er sterkere enn man skulle tro for bare noen episoder siden.

Lenke til kommentar

Nydelig slutt på Pope-storyen. Synes de løste den delen veldig bra.

 

Naturlig at Bobby gir fra seg VP-delen, tipper han blir som et vanlig medlem fremover.

 

Otto som biter av sin egen tunge, syk mann. Men han ofrer seg for klubben (Tara) igjen. Flott å se.

 

Som indomitable sier. Sluttscenen er nærmest identisk med den fra i fjor, bare at nå er det Gemma som igjen står bak presidenten i klubben. Håper virkelig ikke det er Gemma som står bak, men skulle ikke forundre meg. Utenom han Marshall-duden så kan det vel ikke være noen andre heller? Bevis på Tara planla mordet må de uansett ha, og utenom Otto og Gemma så ser jeg ingen. Ellers må bevisene / anklagene være lette å avsløre som falske.

 

Hvor ble det egentlig av Marshall-duden. Han satt jo med alle de våpnene på slutten av forrige episode, skulle vel ha skjedd noe med det. Så han jo selvsagt når Otto beit av seg tunga, så etter dette kunne han jo ha bestemt seg for å ta Tara.

 

Alt i alt en fin sesongavslutning, men hadde egentlig ikke vært meg imot om Jax hadde sagt ja til Tara og så hadde serien sluttet. Jeg vil ha en snill slutt! (selv om det aldri kommer til å skje)

 

Og, hva er er greia med at Chucky begynner å snakke fransk. Er det bare for å ha en komisk greie, eller ligger det noe mer bak som f.eks. at har fått en hjerneskade eller lignende?

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Nja, han fortalte jo tross alt Jax ganske tidlig om hvorfor ingen prøvde å drepe han, så han så det aldri komme. Han ble nok også litt ukonsentrert siden han skulle drepe fyren som drepte datteren.

 

Kim Coates (Tig) oppsummerer sesongen egentlig ganske fint:

"Jax turned into such a young Clay, such a prick at the end. And Gemma’s just — whoa, are you kidding me? And Tara’s gonna go to jail, Clay’s goin’ to jail. I’m left with a dog. Bobby’s rippin’ the VP patch off. Chibs, who’s backed Jax’s every move, he’s gotta be upset about everything. Juice, well, you know, if he cries one more time, I’m gonna punch him in the face."

 

Det med Juice har jeg selv tenkt, greit du har det jævlig, men kom igjen a!

Lenke til kommentar

Ler av Jax-hatersa! :rofl:

 

Beste episoden i denne serien er s05e03 i fengselet, hvor vi ser vendepunktet når Jax skjønner at man ikke kan overleve og lykkes som en klubbleder i den virkelige verdenen uten å være hard. Han blir langt i fra en feig og korttenkt leder som Clay var, men utspekulert og smart, med den nødvendige brutaliteten som må til.

 

Om man sitter og hater hovedpersonen i en serie som handler om å bygge opp en kriminell 'boss' fordi han er så slem, så anbefaler jeg heller at man skrur av og tar en titt på Happy Endings hvor alle er snille mot hverandre og ingen er uvenner =)))

Lenke til kommentar

Hahah, hvor leste du den kommentaren fra Kim Coates, teip?

 

 

Tig har vært min favoritt denne sesongen. Hundedelen traff meg skikkelig, som dyremenneske og hundeeier. Lurte faktisk en stund på om Jax faktisk skulle la han dø. Så de klarte å lure meg litt i hvert fall. Ser noen sier "Jax hatere" litt lengre opp. Det tviler jeg på at noen er, men må da være lov å kritisere uten å bli satt i bås som hater. Eller tydeligvis ikke, etter den kommentaren å dømme. Det med å sette sprøyte i skuldra på Wendy var bare kvalmende. Håper Tara klarer å komme seg ut av fengselet så snart som det lar seg gjøre i sesong 6. Bak Tiggy så har hun også vært en av mine best likte karakterer. Ikke bare denne sesongen, men overall.

 

God sesongfinale sett under ett. Når likevel ikke opp til ses 2 og 3 for min del, men det vil nok aldri noen gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...