Slimda Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 HELT greit med Securom synes jeg, hva faen skal de gjøre mot slike pirater som dere da ?Det er jo de med maskin full med piratvarer og programmer for å kunne kjøre piratvare som sliter - og det synes jeg er helt greit. Dere som laster ned spill og piratkopierer undergraver spill industrien slik at de satser på plastikkkonsoll istedet, skam dere det gjelder ! Det er tydelig du ikke har snøring om hva du snakker om. Derfor skal jeg gjenfortelle et eksperiment jeg foretok. Jeg tok frem en helt tom harddisk og koblet den til min datamaskin. Dette var nå eneste harddisk koblet til. Så installerte jeg Windows XP fra en orginal CD jeg hadde liggende, samt alle drivere. Når det var gjort, lastet jeg ned Spore Creature Creator (du vet, gratis-versjonen) og installerte det. Og så prøvde jeg å brenne en CD ifra Windows sitt egne brenne-program. Hva skjedde? PCen hang seg. Så prøvde jeg med et annet program. PCen hang seg. Et tredje program. PCen hang seg. For å si det sånn. Jeg får brenne CDer og DVDer nå, fordi jeg har tatt forhåndsregler for å ikke ha SecuROM på PCen min. Så det så!
hugRmunR Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Man kan forressten koble til Windows Live selvom man har cracket spillet, for den sjekker bare serial-koden som man får oppgitt i manualen som følger med. Spør sikkert dumt her, men hva er vitsen med å cracke Fallout 3? Trenger ikke å ha i dvd'en når man starter spillet.
NightReaper Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Fordi SecuROM ga masse feilmeldinger under oppstart av spillet. Når jeg cracket det så funka det. Et eller annet som har gått dukken i SecuROM-installen elns.
Axefjord Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 HELT greit med Securom synes jeg, hva faen skal de gjøre mot slike pirater som dere da ?Det er jo de med maskin full med piratvarer og programmer for å kunne kjøre piratvare som sliter - og det synes jeg er helt greit. Dere som laster ned spill og piratkopierer undergraver spill industrien slik at de satser på plastikkkonsoll istedet, skam dere det gjelder ! Jeg forstår at produsentene og utgiverne vil gjøre noe, men securom gir jo ingen trygghet for dem? Spillene med cracks blir lagt ut før release uansett, det er relativt enkelt å laste ned og kjøre spillet. Kundene som kjøper spillet for 400kr i butikken må derimot ringe inn til produsenten og be om nye aktiveringer og enten ha platen i pc'en og/eller ha internett. I tillegg tar spillet lengre tid å starte opp og i noen tilfeller lengre tid å laste inn baner... Jeg ser ikke hvor mye det hjelper altså...
Bulletus Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 HELT greit med Securom synes jeg, hva faen skal de gjøre mot slike pirater som dere da ?Det er jo de med maskin full med piratvarer og programmer for å kunne kjøre piratvare som sliter - og det synes jeg er helt greit. Dere som laster ned spill og piratkopierer undergraver spill industrien slik at de satser på plastikkkonsoll istedet, skam dere det gjelder ! Det er tydelig du ikke har snøring om hva du snakker om. Derfor skal jeg gjenfortelle et eksperiment jeg foretok. Jeg tok frem en helt tom harddisk og koblet den til min datamaskin. Dette var nå eneste harddisk koblet til. Så installerte jeg Windows XP fra en orginal CD jeg hadde liggende, samt alle drivere. Når det var gjort, lastet jeg ned Spore Creature Creator (du vet, gratis-versjonen) og installerte det. Og så prøvde jeg å brenne en CD ifra Windows sitt egne brenne-program. Hva skjedde? PCen hang seg. Så prøvde jeg med et annet program. PCen hang seg. Et tredje program. PCen hang seg. For å si det sånn. Jeg får brenne CDer og DVDer nå, fordi jeg har tatt forhåndsregler for å ikke ha SecuROM på PCen min. Så det så! Jeg stoler bare ikke på deg, enkelt og greit. Hvorfor har ikke jeg de samme problemene ? Jeg har maskin proppa med EA spill, aldri noe tull.
hugRmunR Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Fordi SecuROM ga masse feilmeldinger under oppstart av spillet.Når jeg cracket det så funka det. Et eller annet som har gått dukken i SecuROM-installen elns. Skjønner den, men det er en egen exe fil uten securom i mappen. Bare sånn at du vet det ^^
Licht Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Hvorfor har ikke jeg de samme problemene ? Dersom du ikke har opplevd noe, er det en fysisk umulighet at det kan forekomme? Fin tankegang. Fallout har ikke den sinna versjonen av SecuROM med DRM og hele pakken, det har bare en veldig enkel CD-sjekk. Roter ikke med registry eller drivere i det hele tatt.
Bulletus Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Hvorfor har ikke jeg de samme problemene ? Dersom du ikke har opplevd noe, er det en fysisk umulighet at det kan forekomme? Fin tankegang. Fallout har ikke den sinna versjonen av SecuROM med DRM og hele pakken, det har bare en veldig enkel CD-sjekk. Roter ikke med registry eller drivere i det hele tatt. Hvis en har problemer, så har liksom alle det og man bør skygge unna ? Det er måten folk sier det på,,,
Kharan Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Dette har vi egentlig sett før: Utgivere legger kopibeskyttelse på spillene sine for å beskytte inntekten. Brukere piratkopierer spillene, noen ganger kun pga kopibeskyttelsen, andre ganger pga dårlig råd. Resultat: Utgiverne tyr til forbedret kopibeskyttelse/sterkere virkemidler pga piratkopieringen. Og så videre. Slik kommer dette til å fortsette i lang tid.
Slimda Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Jeg stoler bare ikke på deg, enkelt og greit.Hvorfor har ikke jeg de samme problemene ? Jeg har maskin proppa med EA spill, aldri noe tull. Om du stoler på meg eller ikke har absolutt ingenting med saken å gjøre. Jeg har kjørt igjennom den møkka der, og kommet frem til at SecuROM ikke liker MITT hardware-oppsett. Du klarer deg med SecuROM, greit. Men det finnes andre folk som IKKE gjør det, og som får store problemer. Jeg er ikke noen amatørmessig nabb som hopper på toget for å rope med resten, jeg har faktisk testa dette. Jeg har veldig lyst til å kjøpe både Mass Effect og Red Alert 3, men aldri i livet det skjer med SecuROM på de spilla.
Zimon Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Kan bekrefte at en kompis ikke klarte å brenne DVD'er (selv med bilder eller mp3 etc) da han hadde SecureROM innstallert (sannsynligvis fra FIFA 2008 eller noe slikt?). Han fikk linker av meg og fikk fjernet SecureROM og vips klarte han å brenne DVD'er igjen. Det er også folk som har rapportert at DVD brenneren har fysisk feilet og de bare kunne kaste den og kjøpe ny da SecureROM har føkka på firmware på brenneren! Hovedproblemet med SecureROM er at det installeres i det skjulte uten av brukeren blir informert. Det installerer seg "før" windows som ett "rookit(?)" og åpner dermed for at annen ondsinnet programvare kan utnytte høl i sikkerheten. SecureROM tar også vekk brukerens kontroll ved at du f.eks har kjøpt ett spill, men du får bare aktivisert det 5 ganger før du må ringe support og sannsynligvis betale penger i tellerskritt og dermed meler spill selskapet enda mer. Søk på nettet etter SecureROM så finner du masse om dette!
Khogn Skrevet 5. februar 2009 Skrevet 5. februar 2009 Min andre DVD-spiller på F: (som også er en DVD-brenner, selv om jeg aldri har brukt denne funksjonen) har sluttet å virke pga. SecuROM. Det er det eneste som har skjedd meg med programdritten, men det var nå verdt å nevne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå