Gå til innhold

Red Alert 3 samletråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det RTS der du ikkje treng passe på basen når du er ute og angriper?

 

Forskjellen er vel hvor mange sekunder du har på deg.. Det er lagt opp til ektrem papir / saks / stein opplegg, og det at mange enheter er to forskjellige typer hjelper ikke så mye..

 

Vanligvis, hvis du har en 5-10 enheter og 2-3 tårn så holder det i et par sekunder, nok til at du kan sikre angrepstroppene dine først. I RA3 så er forskjellen mellom "your base is under attack" "low power" "construction yard under attack" ofte målt i et par sekunder. Hvis du ikke er 100% konsentrert på forsvaret, kan motstanderen relativt lett kjøre rett igjennom det med å micro manage sine tropper.

 

Og hvis du ikke micro manager dine tropper, både angrep og forsvar, så er de døde fort. Så derfor føler du fort at du prøver å konsentrere 100% på to forskjellige plasser på kartet samtidig.

Det er jo poenget med multi-tasking. Macro!

 

Det skal være farlig å forlate basen sin. Du finner det samme i alle andre typiske RTS. Se for deg StarCraft.

Det som skiller de gode fra de dårlige i StarCraft er ikke micromanagement, det er macromanagement. Koreanerne syke på dette.

 

Macromanagement går på det å bygge rett bygninger, holde kontroll på forskjellige deler av kartet, bygge rette units når det trengs, ekspandere når du skal osv. Og i Red Alert 3 er dette ekstremt enkelt, du trenger nesten ikke å tenke på det i det hele tatt. Du kan queue opp evig mange units uten å bli straffet for det.

 

I StarCraft queuer du bare opp en og en unit (Protoss, Terran), siden du betaler for dem som er lengre bak i køen. Dette gjør til at du må baby-sitte alle produksjonsbygningene dine hele tiden.

 

Generellt sett så er Red Alet 3 veldig micro-fokusert, dvs. enkelt-kontrollering av units.

Lenke til kommentar
Finnes det RTS der du ikkje treng passe på basen når du er ute og angriper?

 

Forskjellen er vel hvor mange sekunder du har på deg.. Det er lagt opp til ektrem papir / saks / stein opplegg, og det at mange enheter er to forskjellige typer hjelper ikke så mye..

 

Vanligvis, hvis du har en 5-10 enheter og 2-3 tårn så holder det i et par sekunder, nok til at du kan sikre angrepstroppene dine først. I RA3 så er forskjellen mellom "your base is under attack" "low power" "construction yard under attack" ofte målt i et par sekunder. Hvis du ikke er 100% konsentrert på forsvaret, kan motstanderen relativt lett kjøre rett igjennom det med å micro manage sine tropper.

 

Og hvis du ikke micro manager dine tropper, både angrep og forsvar, så er de døde fort. Så derfor føler du fort at du prøver å konsentrere 100% på to forskjellige plasser på kartet samtidig.

Det er jo poenget med multi-tasking. Macro!

 

Det skal være farlig å forlate basen sin. Du finner det samme i alle andre typiske RTS. Se for deg StarCraft.

Det som skiller de gode fra de dårlige i StarCraft er ikke micromanagement, det er macromanagement. Koreanerne syke på dette.

 

Macromanagement går på det å bygge rett bygninger, holde kontroll på forskjellige deler av kartet, bygge rette units når det trengs, ekspandere når du skal osv. Og i Red Alert 3 er dette ekstremt enkelt, du trenger nesten ikke å tenke på det i det hele tatt. Du kan queue opp evig mange units uten å bli straffet for det.

 

I StarCraft queuer du bare opp en og en unit (Protoss, Terran), siden du betaler for dem som er lengre bak i køen. Dette gjør til at du må baby-sitte alle produksjonsbygningene dine hele tiden.

 

Generellt sett så er Red Alet 3 veldig micro-fokusert, dvs. enkelt-kontrollering av units.

 

Har spilt SC, og det er ikke i nærheten engang IMO. Når jeg snakker om et par sekunder er det snakk om 1-3 sekunder, ikke 15-20 sekunder. Noe som betyr at det kan koste deg veldig dyrt å være vekke fra basen om det så bare er 4-5 sekunder.

 

Og angrepshæren din må du være like forsiktig med, er du vekke fra den en 4-5 sekunder kan det være nok til at den er vekke når du kommer tilbake.

 

Jeg har bare spilt spillet et par timer hittil, så kan godt hende jeg gjør noe skikkelig tulleball, men tror ikke det.

Lenke til kommentar
Kan vel ikke se så veldig negativt på det, når man har brukt opp alle de fem aktiveringene i løpet av ett tiår så kan man vel bare sende mail til EA og få tilbake aktiveringer?

Om eg får liknande problemer med RA3 som eg har hatt med RA2 så er ikkje fem nok. No har eg riktignok installert RA2 på ein god del maskiner, men eg har sikkert trykket inn CD-Key'en 20-30 ganger sidan eg kjøpte spelet, det er ikkje ein overdrivelse.

 

RA3 på hylla og piratkopi på PC høyrest ikkje dumt ut.

 

Jeg trodde moderatorer burde gå fremfor med ett godt eksempel og ikke snakke høyt om piratkopiering? :roll:

Det er såvidt jeg vet, ingen lovlige måter å cracke/laste ned ett spill på, men for all del, jeg skjønner deg veldig godt. Er fristet til å gjøre det samme selv om jeg ønsker å bruke en orginal cd/dvd i pc'en min. EA sørger for at jeg ikke kommer til å gjøre det =/ På en annen måte har de sikkert for mye penger og makt når de kan gjøre som de vil og slikt vil ikke jeg støtte.

 

Arrrh please skal piratkopiering bli tabu også nå?

Lenke til kommentar
Og angrepshæren din må du være like forsiktig med, er du vekke fra den en 4-5 sekunder kan det være nok til at den er vekke når du kommer tilbake.

 

Dette er en bra ting. Det øker forskjellen mellom de dårlige og de gode spillerne.

på akkurat det punktet har nok cnc-spillene vært litt dårlige i forhold til starcraft og warcraft.

Men om du er uoppmerksom kan jo for eksempel en engineer snik seg inn i basen din.

Lenke til kommentar

Spoiler fra allider campaign

 

 

Det oppdraget der du skal stoppe presidenten fra å avfyre supervåpenet fra Mt. Rushmore var tøft!

 

Bygget opp forsvar til presidenten var like bak basen min, da brukte jeg cryocopters til å stoppe det og beskyttet det med IFV's og Apollo-fighters. Så sendte jeg bombefly til alle power plantene i nord for så å styrte ned fienden med mirage tanks. Fucking awesome!

 

Lenke til kommentar
1-3 sekunder? Du må jo ha litt kontroll med kvar fienden er vel? Om dei er rett utanfor basen er det kanskje ikkje så lurt å stikke av. Om fienden er i sin base ser eg ikkje for meg at dei er i din base i løpet av 1-3 sekundar.

 

Tingen er at AI'en har en tendens til å la tropper vandre mot basen din konstant, ifra alle retninger. Så hvis du skal sjekke alle så har du ikke tid til å angripe.

 

Men, poenget var at micromanagement er tatt til helt nye høyder i RA3, som er stikk motsatt av RA1 og RA2. Noen fans av RA serien likte kanskje den fordi de slapp å stresse med det hele tiden, jeg er blant de. Så derfor kom RA3 som et lite sjokk på meg, der micromanagement føles mer intensivt enn de aller fleste strategispill jeg har spilt før.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe en stakkars med måter å stoppe ivrige engineerer som rushes inn i basen din? Air turret holder ikke, da helikopteret tåler banken før den får landet, walls rundt enhver bygning blir for mye rot, og vanlige turrets må stå på rett side til en hver tid, noe som er lett å finne ut/dodge av motstanderen!

 

Vi får prøve igjen. Spiller soviet btw.

 

Må også si meg enig med mange her. Er mye større "konsetrasjonsmomenter" i RA3 enn de foregående spillene. Husker i RA2 der alt jeg trengte var noen kanoner i basen, samt mirage tanks som rævkjørte fiendens base på noen sekunder. Spille derrimot aldri RA2 online..

Endret av akarno
Lenke til kommentar

Engineer IFV er noe av det vanskeligste å countre i spillet.

 

I King of the Hill beta-turneringen på Gamereplays.org ble det brukt flere ganger mot noen av de beste spillerne i verden. Det er ekstremt effektivt, og koster veldig lite å utføre.

 

Siden du spiller Soviet er du heldig, ettersom Terrordrone er den beste løsningen på Engineer-IFV. Terrordrone i secondary mode stopper den helt.

 

Husk å scout tidlig. Håper de gjør noe med denne taktikken. En mulig løsning er å la engineeren snuble i det han kommer utav en transport, sånn han ikke kan ta over bygning med en gang. Da har du hvert fall litt tid å drepe han.

Lenke til kommentar

Hadde generelt lave forventninger til dette spillet mtp. hvor elendig c&c 3 var (men som en gammmel RA-fan hadde jeg et ørlite håp innerst inne). dette håpet blir fort knust etter å ha spilt det litt.

 

Co-op er vel og bra, men appellerer ikke til meg at all, som setter meg ned og spiller når jeg har litt tid til overs, ikke når jeg har avtalt med en kamerat og spille. Det blir til at jeg spiller med den håpløst uintelligente AI'en man får tildelt som alliert.

 

Fokuset på "babes" er fullstendig overdrevet, og jeg føler at EA fornærmer meg som an gamer ved å anta at alle gamere er pubertale guttunger som sitter og fomler seg selv i skrittet mens de spiller. Får litt gatebil-feel av det overdrevne fokuset på utringninger og dårlig skuespill.

 

Hvis jeg vil spille et sci-fi strategispill spiller jeg Starcraft eller lignende. Det har tatt altfor mye av med high tech våpen for et spill som skal foregå i en alternativ nåtid.

 

Adaptive units er noe dritt. litt av poenget med flyvende units og naval warfare er å introdusere spilleren for fler dimensjoner innen krigføring. Når flyene kan bli roboter og mange av kjøretøyene er amfibiekjøretøy forsvinner dette elementet. Hvorfor er det ingen båter som kan frakte tankser o.l? Det beste med naval warfare er jo muligheten for en storskala invasjon fra havet, hvor man ruller ut en haug med tanks etter å ha bombet forsvaret sønder og sammen fra sjøen!

 

Mitt førsteinntrykk sålangt. Heldigvis er Fallout 3 i butikkene i tillegg, så det blir nok et nytt spillinnkjøp i kveld.

Lenke til kommentar
Adaptive units er noe dritt. litt av poenget med flyvende units og naval warfare er å introdusere spilleren for fler dimensjoner innen krigføring. Når flyene kan bli roboter og mange av kjøretøyene er amfibiekjøretøy forsvinner dette elementet. Hvorfor er det ingen båter som kan frakte tankser o.l? Det beste med naval warfare er jo muligheten for en storskala invasjon fra havet, hvor man ruller ut en haug med tanks etter å ha bombet forsvaret sønder og sammen fra sjøen!

Helt enig med deg der. Det må da være mulig å frakte kjøretøy også. Alltid morsomt i originale RA hvor du kom med 5 uskyldige båter, hvor det plutselig poppet ut 25 tanks. Alltid surt å miste en fullstappet båt såklart.

Lenke til kommentar
1-3 sekunder? Du må jo ha litt kontroll med kvar fienden er vel? Om dei er rett utanfor basen er det kanskje ikkje så lurt å stikke av. Om fienden er i sin base ser eg ikkje for meg at dei er i din base i løpet av 1-3 sekundar.

 

Tingen er at AI'en har en tendens til å la tropper vandre mot basen din konstant, ifra alle retninger. Så hvis du skal sjekke alle så har du ikke tid til å angripe.

 

Men, poenget var at micromanagement er tatt til helt nye høyder i RA3, som er stikk motsatt av RA1 og RA2. Noen fans av RA serien likte kanskje den fordi de slapp å stresse med det hele tiden, jeg er blant de. Så derfor kom RA3 som et lite sjokk på meg, der micromanagement føles mer intensivt enn de aller fleste strategispill jeg har spilt før.

Det har jo med korleis AI er programmert, kun der forskjellen frå RA2 ligg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...