Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte mitt Crucial 1.5v Value kit for 930,- per 6GB, og det er en måned siden nå. Like billig som DDR2 er det langt unna ennå da man får meget god 4GB DDR2 PC6400 RAM til 399,-.

 

Husk at PC3 10600 er den laveste trichannel standarden tilsvarende det PC2 4200 var i sin tid. Vi må nok noen hakk opp før vi kan sammenligne relle priser per standard.

 

Dog er DDR3 mer enn billig nok til å kjøpe nå så jeg tenkte ikke lenge på 2000,- for 12GB og Ci7 har tonnevis av minnebåndbredde så man trenger ikke noe bedre enn PC3-10600.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
F***!!!!!!

 

Prøver å lese gjennom en del sider i denne tråden, men det er jammen ikke mye på topic. Hvor er moderator?

 

Jeg har vært nødt til å lese om netshop, om tilbud på hovedkort på komplett, valutakurser, agrerett etc, men er ikke blitt så mye klokere om emnet.

 

Er det tomt for nye tråder i forumet, isåfall kan noen få fatt i flere?

 

Edit: Nå fant jeg fram til fornuftige poster igjen, men det er en god del poster som burde taes bort eller flyttet.

 

Dette har utviklet seg til å bli en "cafétråd" om i7, og noen avsporinger må vel nesten godtas. Eller?

 

Hvis du lurer på noe er det vel ikke så dumt å spørre her, tipper mesteparten av ekspertisen har denne i "mine innlegg"...

Lenke til kommentar

De OCZ brikkene ser farlige gode ut, til en farlig lav pris?

1600MHz @ 7-7-7-24 er jo bedre spesifisert enn hva andre konkurrenter klarer å levere, og da attpåtil til en så lav pris?

 

Jeg klarer ikke å presse mine Corsair Dominator brikker til noe bedre enn 1600MHz @ 7-8-7-20, nå er jo det relativt likt OCZ brikkene, men uansett.

 

Det som ofte er skuffende med OCZ er at du knapt klarer å presse de stort lengre enn hva de er spesifisert til, med Corsair har du stort sett alltid litt å gå på, mens flere rapporterer jo at de ikke engang klarer å kjøre disse 1600MHz OCZ-brikkene stabilt på 7-7-7-24 i det hele tatt? :hmm:

 

DDR3 er fremdeles stivt priset, og de rimeligere DDR3 settene er jo stort sett elendig spesifiserte, 1066MHz @ CL7 / CL8 og 1333MHz @ CL9 er jo ikke annet enn rett og slett dårlig.

Lenke til kommentar
De OCZ brikkene ser farlige gode ut, til en farlig lav pris?

1600MHz @ 7-7-7-24 er jo bedre spesifisert enn hva andre konkurrenter klarer å levere, og da attpåtil til en så lav pris?

 

Jeg klarer ikke å presse mine Corsair Dominator brikker til noe bedre enn 1600MHz @ 7-8-7-20, nå er jo det relativt likt OCZ brikkene, men uansett.

 

Det som ofte er skuffende med OCZ er at du knapt klarer å presse de stort lengre enn hva de er spesifisert til, med Corsair har du stort sett alltid litt å gå på, mens flere rapporterer jo at de ikke engang klarer å kjøre disse 1600MHz OCZ-brikkene stabilt på 7-7-7-24 i det hele tatt? :hmm:

 

DDR3 er fremdeles stivt priset, og de rimeligere DDR3 settene er jo stort sett elendig spesifiserte, 1066MHz @ CL7 / CL8 og 1333MHz @ CL9 er jo ikke annet enn rett og slett dårlig.

 

jeg vet ikke om OCZ 1600MHZ CL7 brikkene, men jeg har lekt litt med 133MHZ CL7-brikkene og de liker ikke stramme tRAS. Hvis man løsner litt på tRAS(som har nesten ingenting å si for den real-life ytelsen), da vil de klare seg veldig fint. Jeg kjører min på 1266MHZ 6-6-6-30 på 1.65v nå og har klart seg fjel-stabilt gjennom masse tortur-tester og store daglige påkjenninger. Ikke en eneste blå skjerm på daglig bruk, ennå. De har klart seg fint på 1600MHZ 8-8-8-26 1.65v, og @1866 9-9-9-28 1.66v gjennom de få testene som jeg kjørte i disse hastigheter.

 

Disse virker til å være veldig fleksible brikker, og med disse lave prisen, da er ikke mye å lure på, mener jeg.

 

EDIT:

På Core i7, den integrerte minnekontroller fører til at både CPU-batch og VVT har mye å si om RAM-stabiliteten også, så resultatene/erfaringene kan variere en god del , regner jeg med. Men disse er billige og bra brikker i utgangspunktet, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
DDR3 er fremdeles stivt priset, og de rimeligere DDR3 settene er jo stort sett elendig spesifiserte, 1066MHz @ CL7 / CL8 og 1333MHz @ CL9 er jo ikke annet enn rett og slett dårlig.
Så spørs det hva du skal bruke dem til da. 12GB 1333MHz 9-9-9-24 1.5V er sikkert mer enn bra nok for heftig gaming, videoenkoding osv :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er ikke tollen i norge veldig hard å lure seg unna?

 

Det er i allefall mitt inntrykk..

 

Noen som har en annen oppfatning? :F

 

Det som blir sendt som brev (typisk RAM-brikker vil jeg tro) kan ofte "gå klar".

Alt av pakker blir "tatt", dersom tollerene er på jobb.. og er mange nok.

(Og det er de stort sett).

Det skal ikke slippe gjennom en eneste pakke fra utlandet som ikke er deklarert/sjekket og fortollet.

Uansett (seriøse) aktører (Posten, DHL, UPS..etc).

Det er mitt inntrykk som bestiller "en del" fra utlandet.

Dog, jeg har aldri kjøpt fra "firma" som sender "diskrete" pakker merket "gift". :)

Lenke til kommentar

Sam_Oslo selv om DFI kortet støtter 24GB RAM, så er det ikke sikkert at kortet overklokker så bra med så mye minne. Leste noe sånt om et annet kort da de testa så mye. Var noe med at RAM hastigheten ble begrenset til 1333 Mhz. Mulig DFI har løst dette. Men så spørs det om oppsettet blir stabilt da.

 

Menne...holder det ikke med 12GB RAM da... Jeg kjører med 8GB på mitt Core2Quad oppsett, og Vista flyter mer enn fint nok. :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg er like spendt på hvordan 24GB vil påvirke på klokking. Jeg tror at den vil begrense hvor høyt BCLK man kan kjøre, og jeg må nok prøve å lure meg unna flere andre problemer også. Men den utfordringen skal jeg ta etterhvert.

 

Jeg klarer meg fint med 6GB, og trenger ikke mer på mine daglige oppgaver. Men DDR3 har blitt så pass billig at jeg kan tenke meg litt ekstra RAM for en grei RAM-disk + et par virtuelle maskiner og da 24GB kan fort bli satt til godt nytte.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et RAM disk program for en stund siden (husker ikke navnet nå) og laget en 4GB RAM disk med det. Programmet laget da en 4GB image fil som den la på C:\. Jeg synes ikke det var verdt det jeg da. Har man nok RAM og en rask harddisk så er ting responsivt nok. Så gå heller for en rask SSD disk mener da jeg.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte et RAM disk program for en stund siden (husker ikke navnet nå) og laget en 4GB RAM disk med det. Programmet laget da en 4GB image fil som den la på C:\. Jeg synes ikke det var verdt det jeg da. Har man nok RAM og en rask harddisk så er ting responsivt nok. Så gå heller for en rask SSD disk mener da jeg.
Det høres ikke ut som et RamDisk program, og om det så var så er den Imagen en backup og ikke selve ramdisken. Dvs. at det gir det muligheten til å skrive ut innholdet i ramdisken til en iso image før boot osv. og legge den tilbake etter boot. Helt topp det. Hva het det?
Lenke til kommentar
Det høres ikke ut som et RamDisk program, og om det så var så er den Imagen en backup og ikke selve ramdisken. Dvs. at det gir det muligheten til å skrive ut innholdet i ramdisken til en iso image før boot osv. og legge den tilbake etter boot. Helt topp det. Hva het det?

Joda det er et RAMDisk program. Det heter Cenatek RAMDiskVE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...