Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om dette ikke er noe spes å vise ennå:

post-38451-1236928694_thumb.jpg

Så kan jeg med glede meddele at systemet startet opp helt feilfritt hvor alt minne er tilgjengelig og maskinen oppførte seg eksemplarisk med forrige installerte OS.

 

Av litt overtro og skremsel fra forrige HK ventet jeg til i dag med å slå på. Installerte også Win7 64bit driveren til Nvidia. Så nå blir det en god helg med klokking og morro. Dette er med alle viter i Q-FAN på Silent så når jeg klokker ser det ut som jeg har litt temps å gå på med vifter på turbo. Å påføre AS5 på anbefalt måte med kun en tynn stripe på langs av kjernen og så la kjøleren spre den utover selv ser forholdsvis lovende ut så langt.

 

Endelig kan jeg nyte kjøpet fra 29/1-09. Dog venter jeg med å reinstallere med B7048 til jeg får 2x30GB Vertex som skal kjøre i Raid0 på SAS kontrolleren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den nye hovedkortet virker godt og første klokkeforsøk med nytt HK gikk rett opp på 3.8GHz uten problemer og er en den kjøligere enn forrige oppsett jeg hadde med samme type HK (ant AS5 påføringen). Dro på litt mer volt her enn tidligere men knapt nødvendig. ORBen virker helt på tur nå siden den ikke vil laste resultatet mitt, den klarer ikke laste sidene.

post-38451-1237049544_thumb.jpg

Uansett lover dette muligens godt for 4GHz med 12GB Crucial Value RAM.

 

EDIT:

Legg merke til Buil7057 nederst i høyre hjørnet ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Windows Se7en Build 7000 takla ikke 3DMark V så bra noen som vet om build 7057 takler det noe bedre?
Jeg har kjørt en del i begge og begge virket bra for meg. Du må jo uansett gjøre en fiks for Win7, ved å flytte en DLL til system32.

 

Sam:

Blir gøy å se hva den Vertexen får til :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Rudde:

Du får vel en feilmelding når du kjører 3Dmark06 i Win7 gjør du ikke? Om du googler denne finner du fiksen :)

 

Klokk:

Hmm den startet rett opp på 3.9GHz på samme volt også, morro.

post-38451-1237050574_thumb.jpg

 

Og første gang på 4GHz, uten noe som helst problem. Skal få kjørt litt tester her, håper også ORBen tar seg sammen.

post-38451-1237052298_thumb.jpg

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hva er vitsen med 3DM06 i Vista/W7 når man får betraktelig mer poeng i XP?

 

For en som "bencher" er jo eneste grunnen til å ha Vista/W7 for å kjøre mer enn 2 GPU'er, samt kjøre Vantage.

 

:)

Lenke til kommentar

Hva slags oppsett kjører dere i Prime95? Litt lenge siden jeg har kjørt det *flau*. Merkelig nok er riggen helt stabil på 32M Super PI mens den er ustabil i 3dmark06 under CPU testene der.

 

Har måttet øke vcore en del pga. det men mistenker at riggen er Prime95 stabil på mye lavere spenningl selv om 3Dmark06 BSODer under CPU testene. Vet ikke om Super Pi mod v1.5 32M er noe stabilitetstegn.

post-38451-1237057387_thumb.jpg

 

EDIT:

Setter igang en Prime95 med dette oppsettet nå så får jeg se. Hvordan bør man kjøre OCCT?

post-38451-1237058083_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva slags oppsett kjører dere i Prime95? Litt lenge siden jeg har kjørt det *flau*. Merkelig nok er riggen helt stabil på 32M Super PI mens den er ustabil i 3dmark06 under CPU testene der.

 

Har måttet øke vcore en del pga. det men mistenker at riggen er Prime95 stabil på mye lavere spenningl selv om 3Dmark06 BSODer under CPU testene. Vet ikke om Super Pi mod v1.5 32M er noe stabilitetstegn.

post-38451-1237057387_thumb.jpg

 

EDIT:

Setter igang en Prime95 med dette oppsettet nå så får jeg se. Hvordan bør man kjøre OCCT?

post-38451-1237058083_thumb.png

 

superpi er singlethreaded, så den genererer mye mindre varme enn CPU-testene i 06 gjør, siden de kjører på 4 kjerner. Godt mulig 32m er en stabilitetstest for den ene kjernen som kjører 100%, men siden økt varme gir mindre stabilitet er ikke kjernen stabil når den holder 20 grader høyere temp enn under 32m-testen :p

 

Bedre å bruke wprime istedet for superpi om du skal ha en enkel stabilitetsjekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...