Gå til innhold

"Ingen jobb til 'unormale' mennesker"


Anbefalte innlegg

Intervju med folk som driv butikk og barnehage i Dagsavisen: Skjegg, arr og briller er uønska.

 

Dei kallar det faktisk for unormalt. Når eg tenkjer meg om, so har eg ikkje sett so mange med skjegg og briller i butikk.

 

 

 

 

 

Nokon har ikkje fått med seg at heite jenter, dei ser endå heitare ut om dei har briller.

 

redigering: retta opp i feil

Endret av blackcurrant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette noe problem da?

Om du har arr i ansiktet kan du jo bare sminke dem vekk og så ta et bilde til jobbsøknaden, brillene kan du ta av deg og du kan barbere deg...

 

Dette med briller i motebutikk er jo bare for dumt tenker jeg da... Hvor mye mote er det ikke i briller?

 

Syns det er å dra det hele litt langt når det gjelder å jobbe i motebutik.

Angående barnehager er det jo ikke rart at barn er skeptisk til skjegg og briller når de hele tiden blir skånet for det.

Om du har jobbet i bernehage hele livet og får behov for briller med alderen, vil du vel ikke miste jobben? :hmm:

 

Derimot reagerer jeg ikke på hygieniske rettningslinjer i helsevesenet som også regulerer håroppsett, sminke, negler, hud/sår osv. Dette er vel kanskje fordi de er kalt hygieniske rettningslinjer og ikke utseenderegulerende rettningslinjer selv om det i utgangspunktet går mye på det samme :p

Lenke til kommentar
– Når du skal jobbe med barn er det viktig at du har et utseende som ikke skremmer barna, sier Beata Strand i barnehagen.

 

– Hva kan skremme barna?

 

– Skjegg og briller... Og du kan se på øynene om det er en snill person som er egnet til å jobbe med barn, svarer Strand.

 

 

Hva ER det de folka her røyker? Seriøst?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Nei, kunne ikke falle meg inn å skaffe meg en sånn drittjobb :p Men at alle butikkene skal gå konk er vel en lite gjenomtenkt ønsketenkning?

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar
For en jævel han fyren i trådstarters innlegg er.

Han sier indirekte til dagbladet at han ikke vil ansette folk med stygt utseende:

Men vi er overhodet ikke ute etter å ansette de peneste.

han forsvarer altså ved å si at de ikke er ute etter pene, de skal bare ikke ha "stygge".

 

fyren burde henges.

 

Det er jeg faktisk enig i. En drittsekk som gjør et dårlig forsøk på å skjule det.

Lenke til kommentar

Denne tråden handler ikke om pedofili. Det er heller ikke en tråd for småprat. Sist men ikke minst, tråden ligger i Politikk og samfunn, og her gjelder det ekstra regler (se øverst på siden), ikke minst ha ekstra fokus på saklighet.

 

Flere innlegg har forsvunnet, og fra nå av vil alt som ikke har noe med saken å gjøre fjernes uten varsel. Grove overtramp vil medføre strengere reaksjon.

 

(Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Hallo??

Nå nevner jo aldri fyren fra klesbutikken skjegg eller briller! Det eneste han sier er at arr over halve ansiktet ikke vil passe i et slikt yrke.

Jeg skjønner ikke helt hvor trådstarter tar sitatet sitt fra som sier: "Butikkmedarbeiderer kan ikke ha skjegg, arr eller briller! " Er det bare et falskt sitat?

Den som nevner skjegg og briller er kun den tilsynelatende forvirrede representanten fra NEMO barnehage.

Kanskje er barn fra Kristiansand spesielt skjøre og må beskyttes mot slike horrible traumatiske opplevelser som skjegg og briller måtte utgjøre, men jeg har nå sett folk som har jobbet i barnehager andre steder i landet med både skjegg og briller uten at noen av barna tok skade av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...