Gå til innhold

Windows 7 får bedre kalkulator


Anbefalte innlegg

til alle dere som sier at Vista er en "ME nr.2" dette stemmer ikke helt da, vista faktisk er en stor forbedring på mange områder fremfor XP. Win ME er omtrent Win 98se bare med nytt skall.

 

Det er greit at Vista sliter på PCer med litt eldre hardware (eller biligere). Dette skjedde jo når XP kom også, husker at jeg ikke kunne kjøre XP på PCen min fordi den hadde allt for lite ram (128mb).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
til alle dere som sier at Vista er en "ME nr.2" dette stemmer ikke helt da, vista faktisk er en stor forbedring på mange områder fremfor XP. Win ME er omtrent Win 98se bare med nytt skall.

 

Det er greit at Vista sliter på PCer med litt eldre hardware (eller biligere). Dette skjedde jo når XP kom også, husker at jeg ikke kunne kjøre XP på PCen min fordi den hadde allt for lite ram (128mb).

 

Som feks? Jeg synes ikke Vista er noen stor forbedring på særlig mange områder, dog er det en liten forbedring på endel, og en forverring på noen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er greit at Vista sliter på PCer med litt eldre hardware (eller biligere). Dette skjedde jo når XP kom også, husker at jeg ikke kunne kjøre XP på PCen min fordi den hadde allt for lite ram (128mb).

Cluet er at Vista sliter på mange PCer som har kommet ut lenge etter Vista. Sånn skal det bare ikke være! Microsoft har rett og slett driti på draget, og fokusert for mye på en snever kundegruppe, dvs folk som er opptatt av multimedia og fancy-smancy effekter. Problemet er bare at flertallet (bedriftsmarkedet) er lite opptatt av slikt, og er interessert i helt annet funksjonalitet i et OS. Det har altså blitt for mye "home entertainment" preg over de siste OSene til Microsoft. Det startet med WinXP, og ble videreført med Vista.

 

Og på toppen av dette kommer utviklingen med billige netbooks, hvor MS ble tatt fullstendig på senga. Hvor mange ganger har de nå måttet forlenge levetiden til XP?

 

Vi snakker om et OS her, ikke å kjøre et oppskrytt spill som Crysis på high. Derfor kan jeg ikke annet enn å humre i skjegget når folk preiker om at Vista går så "smooooth" på sin 8GB quad-core maskin.

 

 

BTW, mange småting irriterer veldig i Vista. Hvis vi ser bort i fra alvorlige feil som treig filkopiering/nettverk, og bare ser på det nye superfancy GUIet så er det fortsatt irriterende. Her forleden satt jeg på en rimelig sprek PC, men den hadde Vista. Derfor gikk mange banale dagligdagse oppgaver unødvendig treigt. F.eks. skulle jeg slette en fil på 200-300kB. Dette gikk jo kjapt i MS-DOS tenkte jeg. Men ikke i Vista! Der kom det opp en sånn superfancy animert dialogboks som fortalte at Vista "recycling files...". Men faen heller da, dette er en filoperasjon som skal gå så kjapt på en moderne EDB-maskin at man knapt skal klare å reagere (om man ikke er overstadig beruset). Men jaggu tok det flere sekunder å få slettet denne knøttlille fila på en flunka ny kraft-PC. Kort og godt: fokuser på å gjør ting kjapt og effektivt, istedenfor Hollywood-effekter. Vil jeg se kule animasjoner, drar jeg på kino og ser en Pixar-film.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

De fleste oppgaver jeg gjør på kalkulator er forholdsvis enkle operasjoner som å legge sammen tall ;) Skal man beregne mere avanserte ting som f.eks antenner så henter jeg fram egnet software.

 

I nettverkskategorien på forumet er det ennå daglige spørsmål om Vista og drivere som ikke fungerer. Noen er det vanskelig eller umulig å finne løsning på i det hele tatt. I tillegg sliter mange med hastighet og filoverføringer mot f.eks XP.

 

Får håpe at MS gjør en langt bedre jobb med Windows 7 og at man har en solid plan for å få på plass fungerende drivere i løpet av kort tid. Det er ikke akseptabelt at det tar årevis å få frem fungerende drivere til et trådløst nettverkskort. Det blir for enkelt å bare dytte evt skyldspørsmål over på fabrikant og chipsetprodusent.

Lenke til kommentar

Hadde uendlig my større problemer med ME enn jeg noensinne har sett/hørt om i Vista. Det er mange som bruker Vista, ikke veldig mange som holdt ut med ME.

 

Og kalkulatoren.. er dette en pressemelding frs MS? En "Se hva vi har laget!!" greie? Hvis ja - OK, da er det litt sært. Hvis nei - da er det vel ikke et forsøk fra MS på å selge Win 7? Da er det vel heller et forsøk på å være flåsete fra en nettavis.

 

Vista kjører forresten mer enn bra nok på alle maskiner med dobbeltkjerne CPU og en liten gig ram. Har du en 4 år gammel maskin, ja da bør du kanskje holde deg til et 4 år gammelt OS. Greit nok, det er ting å sette fingeren på i Vista, men det fortjener ikke det uendelige gnålet som dukker opp hver gang noen nevner MS i en artikkel.

 

Det at en PC kom ut etter Vista gjør den forresten ikke ny. Du kan fortsatt kjøpe Celeron 1,6 om du vil, og jeg kan nesten garantere deg at Vista kommer til å hangle litt da. Selv om vi snart skriver 2009.

Lenke til kommentar
Vista kjører forresten mer enn bra nok på alle maskiner med dobbeltkjerne CPU og en liten gig ram. Har du en 4 år gammel maskin, ja da bør du kanskje holde deg til et 4 år gammelt OS. Greit nok, det er ting å sette fingeren på i Vista, men det fortjener ikke det uendelige gnålet som dukker opp hver gang noen nevner MS i en artikkel.

 

"Mer enn bra nok" er en subjektiv betraktning. Til mitt bruk kjører ikke Vista "mer en bra nok" på dualcore og med 2 gig ram. Noen har mindre krav til ytelse, eller merker tregheter mindre, og for de er det kanskje mer enn bra nok.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det skader ikke å oppgradere, men jeg ser ikke hel poenget med å slenge med disse programmene. Det er jo ikke noe problem å finne bedre og gratis programmer. Mange installerer noe helt annet uansett, så dette ligger her mer eller mindre å bare opptar noe plass. De skal jo fjerne noe av dette i win 7, men de kunne tatt bort mere etter min mening.

 

Jeg ønsker at det hadde vært så reint som overhode mulig av programmer og funksjoner som ikke er direkte linket til det et operativsystem primært skal.

Lenke til kommentar
Får håpe at MS gjør en langt bedre jobb med Windows 7 og at man har en solid plan for å få på plass fungerende drivere i løpet av kort tid. Det er ikke akseptabelt at det tar årevis å få frem fungerende drivere til et trådløst nettverkskort. Det blir for enkelt å bare dytte evt skyldspørsmål over på fabrikant og chipsetprodusent.

Windows 7 vil bruke nøyaktig samme drivermodell som Vista, så hvis driverne funker i vista skal de funke i 7 uten store endringer.

Lenke til kommentar
Får håpe at MS gjør en langt bedre jobb med Windows 7 og at man har en solid plan for å få på plass fungerende drivere i løpet av kort tid. Det er ikke akseptabelt at det tar årevis å få frem fungerende drivere til et trådløst nettverkskort. Det blir for enkelt å bare dytte evt skyldspørsmål over på fabrikant og chipsetprodusent.

Windows 7 vil bruke nøyaktig samme drivermodell som Vista, så hvis driverne funker i vista skal de funke i 7 uten store endringer.

 

vil dette si at vista vil kunne kjøre en eventuel Dx11. tenker bare på om windows 7 blir dårligere enn vista.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Under panseret har det skjedd en rekke endringer, blant annet kom det støtte for uendelig presisjon i Windows 2000.

 

Uendelig, ja. Særlig. Det er enten snakk om nøyaktig representasjon av rasjonelle tall, eller (mest sannsynlig) bignum-regning, som går ut på at lengden på tallene ikke begrenses av basis-typer som 64-bit heltall, men kan strekkes over store deler av minnet om man så skulle ønske dét. I og for seg er det vel ikke helt utenkelig at de kan lage et program som teoretisk kun er begrenset av minne, men dette er vel for eksempel begrenset av maksimal minnestørrelse i Windows, som kalkulatoren kjører på.

 

Ikke relevant i praksis, da... Men "uendelig" må ikke misbrukes heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...