Gå til innhold

Windows 7 får bedre kalkulator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nesten lyst til å si stakkars Microsoft. Hvis dette er det som skal frontes som en fordel med W7, spiller de rett inn i alle fordommene folk allerede har om deg.

 

"I'm a PC and I have a calculator". Tror Mac vs. PC-reklamene kommer til å ha mye godt stoff i fremtiden også.

 

Jeg kan ikke akkurat si at Leopard revolusjonerte brukeropplevelsen på Macbooken min heller, da jeg nedgraderte fra Tiger. Strengt tatt ble den treigere og dårligere.

 

Vista derimot er en stor oppgradering fra XP, sett fra mine øyne i forhold.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar
Jeg har nesten lyst til å si stakkars Microsoft. Hvis dette er det som skal frontes som en fordel med W7, spiller de rett inn i alle fordommene folk allerede har om deg.

 

"I'm a PC and I have a calculator". Tror Mac vs. PC-reklamene kommer til å ha mye godt stoff i fremtiden også.

Nå er det vel strengt tatt ikke Microsoft som "fronter" den nye kalkulatoren. En eller annen med tilgang til en tidlig versjon har lagt ut noen klipp på YouTube, og Gizmodo (og nå Hardware.no) synes det er verd en artikkel.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke akkurat si at Leopard revolusjonerte brukeropplevelsen på Macbooken min heller, da jeg nedgraderte fra Tiger. Strengt tatt ble den treigere og dårligere.

 

Vista derimot er en stor oppgradering fra XP, sett fra mine øyne i forhold.

Og der er vel noe av problemet, nye/oppdaterte OS krever somregel mer ressurser. Det samme gjelder OSX, joda, Leopard er nok raskere enn Tiger, men betingelsen er at maskinvaren er på plass :)

 

Det samme gjelder Vista, dersom du mater Vista med nok minne, så fungerer det etter min erfaring helt perfekt. Har Vista Ultimate x64bit versjon på den stasjonære, det er vel ingen revolusjon i forhold til XP, men rent objektivt så synes jeg vel det er enklere i bruk. Dvs dersom man ser bortifra at man trenger mer ressurser og at Vista installasjonen tar ekstremt mye plass.

 

På den bærbare fronten har jeg en Macbook med Leopard, den er spekket med nyeste Intel CPU etc og har nok minne. Jeg har vel ingen sterk preferanse, OSX har sine svakheter og styrker, men alt i alt vil jeg ikke si det er bedre eller dårligere enn Windows. Dog vil jeg tro at OSX har en styrke, gamle Windowsbrukere finner seg lett tilrette og nye brukere vil også garantert like OSX bedre, det er inuitivt og lett forståelig. Har man Windows er det greit å ha en ekspert på bakhånden, med OSX vil jeg tro de fleste klarer seg selv.

 

ok, nok digresjoner... Kjekt med ny kalkulator :roll:

Lenke til kommentar
Er denne artikkelen en spøk? Latterliggjøring av OS bør ikke komme fra redaksjonen, men heller overlates til forumbrukere.

 

Jeg ser ikke helt hordan artiklen har en latterliggjørende tone?

 

Forøvrig er det vel sikkert greit med en forbedret kalkulator, personlig bruker jeg gjerne en ordentlig kalkulator om jeg skulle ha behov for noe mer avansert, synes scientific-kalkulatoren har greit med funskjoner i dag til spontan kalkulatorbruk ved PCen. Men den er litt tungvindt å bruke, så der har de jo forbedringspotensial.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har HP patent på økonomiske funksjoner, eller mangler Microsoft talent til å implementere dette?

Hvor mange vanlige Windows-brukere trenger avanserte vitenskapelige funksjoner, i forhold til hvor mange som trenger å kalkulere et lån?

Hvor lenge skal så mange måtte installere regneark eller bruke 1700,- på en HP17b for å nå en av de mest brukte matematiske funksjonene blant voksne, kredittverdige mennesker?

 

<rant off />

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...