Gå til innhold

Windows 7 får bedre kalkulator


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert fint med en bra kalkulator, men strengt tatt er vel ikke denne nyheten verdt mer enn en liten notis. Det er vel og bra at tilbehørsprogrammene forbedres, men det har strengt tatt ikke noe med selve OS'et å gjøre. Det som er interessant å vite om et nytt OS er ting som f.eks. filsystemer, ytelse, grunnleggende funksjonalitet, brukergrensesnitt osv.

Lenke til kommentar
Alt dette er greit, men å sammenligne Vista med ME blir feil ene og alene pga at Vista faktisk fungerer utmerket mens ME var en eneste stor bug.

 

Enig, husker jeg prøvde ME i hele tre dager, men måtte gi opp på grunn av blåskjermer i hytte og dynevær. noe hardwarefeil var det aldri, da både 98SE, 2000 og XP kjørte glatt.

 

Edit og nå har jeg kjørt Vista siden release, hadde en del problemer i starten pga drivere, men til dags dato har ikke jeg sittet med en mere stabil Windows.

Endret av Leken
Lenke til kommentar
Alt dette er greit, men å sammenligne Vista med ME blir feil ene og alene pga at Vista faktisk fungerer utmerket mens ME var en eneste stor bug.

 

Enig, husker jeg prøvde ME i hele tre dager, men måtte gi opp på grunn av blåskjermer i hytte og dynevær. noe hardwarefeil var det aldri, da både 98SE, 2000 og XP kjørte glatt.

 

Edit og nå har jeg kjørt Vista siden release, hadde en del problemer i starten pga drivere, men til dags dato har ikke jeg sittet med en mere stabil Windows.

Mye av kritikken mot Windows er en følge av at folk har glemt eller rett og slett ikke har erfaring med tidligere Windows versjoner. Jeg ville generelt satt en strek og sagt at det meste før Windows XP SP1(husker dere XP da det kom?) var verre en Vista(W2K med siste SP var også bra). Windows 3.X/9x/ME kan ikke sammenliknes med Vista, klar at de hadde sine styrker/bruksområder, men alt i alt er Vista en stor forbedring. Det store spørsmålet er om Vista er mye bedre enn XP med siste SP og det tror jeg i stor grad avhenger av maskinvaren man har, en bærbar med begrensede ressurser vil nok kanskje trives best med XP SP3, mens de råeste stasjonære med quad core, 8GB minne etc trives like greit med begge OSene.

 

Ett annet spørsmål er hva man mener med ett "bedre OS", bedre hva? Enklere å bruke, raskere????

Lenke til kommentar

For å være litt on topic:

Tror ikke alle de som klager over en bortkastet artikkel og at dette er lite revolusjonerende skjønner tegninga.

 

Det er fantastisk mange rundt omkring som sitter med en windows pc på jobb og en regnemaskin eller avansert kalkulator ved siden av.

Det finnes avanserte kalkulatorer man kan legge inn, men de fleste av denne typen brukere er ikke klar over det, og disse integreres dårlig. Så ja, at kalkulatoren i Windows blir kraftig forbedret er faktisk, om ikke en revolusjon, så ett sterkt salgsargument ovenfor en del sektorer i bedriftsmarkedet, spesielt med statistikk-utregninger.

 

Eneste som mangler nå er at de integrerer de mot regneark slik at man kan ta ut statistikk-grafer, utregningshistorikk o.l. på direkten.

Lenke til kommentar
Alt dette er greit, men å sammenligne Vista med ME blir feil ene og alene pga at Vista faktisk fungerer utmerket mens ME var en eneste stor bug.

 

Enig, husker jeg prøvde ME i hele tre dager, men måtte gi opp på grunn av blåskjermer i hytte og dynevær. noe hardwarefeil var det aldri, da både 98SE, 2000 og XP kjørte glatt.

 

Edit og nå har jeg kjørt Vista siden release, hadde en del problemer i starten pga drivere, men til dags dato har ikke jeg sittet med en mere stabil Windows.

Mye av kritikken mot Windows er en følge av at folk har glemt eller rett og slett ikke har erfaring med tidligere Windows versjoner. Jeg ville generelt satt en strek og sagt at det meste før Windows XP SP1(husker dere XP da det kom?) var verre en Vista(W2K med siste SP var også bra). Windows 3.X/9x/ME kan ikke sammenliknes med Vista, klar at de hadde sine styrker/bruksområder, men alt i alt er Vista en stor forbedring. Det store spørsmålet er om Vista er mye bedre enn XP med siste SP og det tror jeg i stor grad avhenger av maskinvaren man har, en bærbar med begrensede ressurser vil nok kanskje trives best med XP SP3, mens de råeste stasjonære med quad core, 8GB minne etc trives like greit med begge OSene.

 

Ett annet spørsmål er hva man mener med ett "bedre OS", bedre hva? Enklere å bruke, raskere????

 

Jeg tror ikke de som kaller Vista for "ME 2" mener at Vista ikke er bedre enn ME. Jeg tror de mener at det deler noe av den samme karakteristikken som ME, nemlig at det egentlig ikke var noe særlig bedre enn forgjengeren (hhv 98 og XP), og eventuelt ikke har blitt noen økonomisk suksess.

 

AtW

Lenke til kommentar
For å være litt on topic:

Tror ikke alle de som klager over en bortkastet artikkel og at dette er lite revolusjonerende skjønner tegninga.

 

Det er fantastisk mange rundt omkring som sitter med en windows pc på jobb og en regnemaskin eller avansert kalkulator ved siden av.

Det finnes avanserte kalkulatorer man kan legge inn, men de fleste av denne typen brukere er ikke klar over det, og disse integreres dårlig. Så ja, at kalkulatoren i Windows blir kraftig forbedret er faktisk, om ikke en revolusjon, så ett sterkt salgsargument ovenfor en del sektorer i bedriftsmarkedet, spesielt med statistikk-utregninger.

 

Eneste som mangler nå er at de integrerer de mot regneark slik at man kan ta ut statistikk-grafer, utregningshistorikk o.l. på direkten.

 

Jeg sitter med en kalkulator ved siden av på jobb, men det er ikke bare fordi den er mer funksjonsrik, hovedgrunnen er at den er vesentlig kjappere i bruk enn windows-kalkisen. I tilegg har man to skjermer å boltre seg på. Jeg tror det skal holde hardt å gjøre dette mer praktisk enn en kalkulator ved siden av om du bruker det igjennom en arbeidsdag, jeg oppfatter den som et verktøy for "improvisert" kalkulatorbruk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Alt dette er greit, men å sammenligne Vista med ME blir feil ene og alene pga at Vista faktisk fungerer utmerket mens ME var en eneste stor bug.

 

Enig, husker jeg prøvde ME i hele tre dager, men måtte gi opp på grunn av blåskjermer i hytte og dynevær. noe hardwarefeil var det aldri, da både 98SE, 2000 og XP kjørte glatt.

 

Edit og nå har jeg kjørt Vista siden release, hadde en del problemer i starten pga drivere, men til dags dato har ikke jeg sittet med en mere stabil Windows.

Mye av kritikken mot Windows er en følge av at folk har glemt eller rett og slett ikke har erfaring med tidligere Windows versjoner. Jeg ville generelt satt en strek og sagt at det meste før Windows XP SP1(husker dere XP da det kom?) var verre en Vista(W2K med siste SP var også bra). Windows 3.X/9x/ME kan ikke sammenliknes med Vista, klar at de hadde sine styrker/bruksområder, men alt i alt er Vista en stor forbedring. Det store spørsmålet er om Vista er mye bedre enn XP med siste SP og det tror jeg i stor grad avhenger av maskinvaren man har, en bærbar med begrensede ressurser vil nok kanskje trives best med XP SP3, mens de råeste stasjonære med quad core, 8GB minne etc trives like greit med begge OSene.

 

Ett annet spørsmål er hva man mener med ett "bedre OS", bedre hva? Enklere å bruke, raskere????

 

Jeg tror ikke de som kaller Vista for "ME 2" mener at Vista ikke er bedre enn ME. Jeg tror de mener at det deler noe av den samme karakteristikken som ME, nemlig at det egentlig ikke var noe særlig bedre enn forgjengeren (hhv 98 og XP), og eventuelt ikke har blitt noen økonomisk suksess.

 

AtW

 

 

Økonomisk suksess var det jeg tenkte på, og at enkelte deler av OS'et, før SP1, opplevdes buggete og dårlig laget, rett og slett.

 

Vista er selvfølgelig et godt produkt, fremtidsrettet og viderefører arven fra XP, mener jeg. Dette med at oppgraderer enkelte komponenter kan vel bare være bra?

 

Og de av dere som synes at windows kalkis er for "simpel".. Vel.. du har jo strengt tatt verdens kraftigste kalkis forran deg ;)

 

AtW: Trodde ikke du dobbelpostet? ;)

Lenke til kommentar
Og ja, jeg testet ME en liten periode, ved flere tilfeller og på flere maskiner. Tristere OS må du lete lenge etter, men det ordnet seg jo når Win2K kom.

 

Vet ikke om jeg er helt enig med deg, da Win2K ble sluppet 17 Februar 2000.

WinME ble ikke sluppet før 14 September samme år.

 

 

Uansett, jeg tar Win2K når som helst fremfor XP.

XP er på ingen måte så fantastisk som mange her skal ha det til.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Bedre kalkulator liksom?

Er det det microsoft tror at skal få folk til å kjøpe windows 7?

Hva med å for en gangs skyld levere et produkt som holder det det lover og som ikke krever to år med intens oppdatering for å virke tilfredsstillende.

Min neste PC blir en Mac. Da kan jeg gjøre alt arbeid i mac og bare switche over til windows når jeg skal spille.

Lenke til kommentar
Bedre kalkulator liksom?

Er det det microsoft tror at skal få folk til å kjøpe windows 7?

 

Nei !

 

Microsoft har oppdater kalkis,notepad og paint for neste windows versjon. La oss alle peke og le.

Syns Disse latterlig gjøringene av microsoft begynner å bli noe patetiske.

MS har ressuser nok til å faktisk arbeide på flere aspekter av et OS samtidig.

Men noen sitter og diller med litt små detaljer som ikke er viktige (som kalkulator) sitter stor parten å jobber med helt andre ting.

 

Når du sitter med en del standard programvare fra 1995 så er det vell kansje greit å gi dem en liten spark bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...