Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

alright! recovery fra oppstart funket ikke. tror jeg kom til windows' recovery og ikke acers. måtte brenne ut fabrikkstandard, endre rekkefølgen på hva windows booter fra til dvd-romen, men fikk ihvertfall reinstallert nå, og har nå 5203 poeng i 3dmark06 med siste nvidia-driver (186?). så noen i tråden hadde 56XX poeng, er det noen som har noen tweaks på lager? unnværlige acer-program som sluker ytelse? har hatt pcen i et års tid nå, så den er sikkert full av støv innvendig, og har nok også stått mye varm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette er en fin tråd for deg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1030010

 

pass på og les førsteposten der og du får mer info

Takker. det var en nyttig link.

Men en ting. Tenkte å prøve windows 7 64 bit på denne PCen (en 5930G som tråden handler om)

Tror du jeg vil få problemer med drivere i og med at Jeg prøver 64 bit versionen. Og er det noen risiko hvis jeg alikevel har recoveryplatene i bakhand?

Noen med denne PCen som kjører Windows 7? hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar

har brukt win7 BETA på den :) funker som fjell siden windows har en STOR driver database til win7 (mener de fleste vista driverne funker på win7)

hvis du får noen problemer så er det bare og si ifra bare husk og formater enten C: eller D: og ikke noen av de andre som er skjulte ellers får du problemer med recovery :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting: Kan jeg bruke CardBuss på denne maskina? Finner flest trådløse Cardbuss-kort, men ikke så mange ekspresscard, som jeg vet maskina har port til.

 

Har besluttet å kjøpe et anna trådløst kort i stedetfor det elendige kortet som er i maskina, det detter ut ofte og finner sjelden nettverket mitt.

Lenke til kommentar

Real-tek audiodrivere fungerer til denne modellen og den nye? Har begge skjønner du.

 

Leverte 5930g-en på reperasjon. Fikk den tilbake i dag etter (over) to uker. Harddisken er bytta ut og den er testa "OK" ifølge notatet. Men jeg stusser likevel over at jeg hører harddisken som dirrer. Den var der ikke som original, dog vanskelig å si for 100 % sikkert. Føler det ville vært kjipt å levere den inn igjen så lenge den fungerer, men frykter den ikke er 100 % fit.

 

Hvor kan jeg ta en ytelsestest for å sjekke? Dere her inne har jo pcer jeg kan sammenligne med. :)

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med webcameraet. Jeg har crystal eye software installert men når jeg starter den så kommer bare programmet opp uten noe bilde fra webcameraet. Jeg har også begynt å få en feilmelding i windows som sier "Ukjent USB enhet" og siden jeg ikke har noen usb enheter tilkoblet så antar jeg at det er webcam'et.

(Er denne porten i enhetsbehandling som kommer opp som ukjent enhet: Port_#0003.Hub_#0004)

 

Har prøvd å avinstallere crystal eye software'n å installere den på nytt uten noe særlig hell.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få det til å fungere igjen?

 

Mvh.

Magnus

Lenke til kommentar
heisann!

tenkte legge inn win 7 på min acer 5930g, men sliter litt..

får ikke til å boote fra dvdn :/

prøver å komme meg inn på bios, men kommer da ikke

noe valg for å komme seg inn dit?

har aldri hatt noe slik problem men :p

 

har du brent det eller bare lagt det rett på DvDen?

Lenke til kommentar
heisann!

tenkte legge inn win 7 på min acer 5930g, men sliter litt..

får ikke til å boote fra dvdn :/

prøver å komme meg inn på bios, men kommer da ikke

noe valg for å komme seg inn dit?

har aldri hatt noe slik problem men :p

 

har du brent det eller bare lagt det rett på DvDen?

 

Det årdna seg :)

fikk trykka F2 mange nokk ganger for å komme meg inn i bios :)

Lenke til kommentar

nytt problem har oppstått her..

Windows 7 funka dårli å nå får jeg ikke til

å kjøre recovery fra den dedikerte disken for recovery...

I bios står D2D aktiv og alt iorden der.

har prøvd å trykke alt+F10, men dette funker ikke..

 

Noen som har noe forslag/tips her?? :)

Lenke til kommentar

Skal legge inn Ubuntu på pcen men hvilken av installasjonene velger jeg? Vil jo helst at alt skal kjøre 64bit

 

PC (Intel x86) install/live DVD

For almost all PCs. This includes most machines with Intel/AMD/etc type processors and almost all computers that run Microsoft Windows, as well as newer Apple Macintosh systems based on Intel processors. Choose this if you are at all unsure.

 

64-bit PC (AMD64) install/live DVD

Choose this to take full advantage of computers based on the AMD64 or EM64T architecture (e.g., Athlon64, Opteron, EM64T Xeon, Core 2). If you have a non-64-bit processor made by AMD, or if you need full support for 32-bit code, use the Intel x86 images instead.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...