Gå til innhold

Miste lappen på ikke motorisert kjøretøy ?


Spartan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig må også andre trafikanter hlde seg til fartsgrensene. Dette gjelder da også i norge, er det 50 så kan man ikke i teorien sykle i 60 (eller skate for den saksskyld).

 

Det blir som når man klipper grasset med en motordrevet gressklipper i alkoholpåvirket tilstand, man kan risikere å bli tatt for fyllekjøring.

 

Selv om disse eksemplene ikke hender så mye i praksis, så er det fullt mulig i teorien, og jeg ser heller ikke det helt sensajonelle med det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hva med løping? Kan man løpe fortere enn fartsgrensen?

 

Skjønner jo at folk som løper ikke regnes som kjøretøy, men likevel?

 

Det er nok forbudt det og, men om det håndheves er nok en annen sak. ;)

Faren for at det eksisterer en person som kan opprettholde en hastighet som overskrider fartsgrensen i mer enn noen (høyst titalls) minutter er nok heller lav.

Lenke til kommentar
nedtur siden jeg bruker sykkel som regel som transport middell når jeg drikker...

 

Den er litt værre, er faktisk folk som har mista lappen for fyllekjøring på sykkel. Det er ansett som skjerpende at du har fullført trafikk teorien og burde vite bedre.

 

Det skal litt til å bli tatt for fyllekjøring på sykkel, men sykkler du så vagglende forbi politiet at dei meiner det er fare for din eigen sikkerheit så blir du tatt og bøtlagt. Dette kan også skje visst du allereide har kræsja på sykkel og skada deg sjølv.

Lenke til kommentar
men da jeg, Som er 13 og har ikke fullført teorien, kan egentlig bare kjøre så fort jeg vil?

 

Nei faktisk ikkje, alle som ferdest i trafikken er pålagt å gjere seg kjent med gjeldende trafikklov.

I utganspunktet så er dette heilt uavhengig av alder og din muligheit til å ha lært trafikklova, men sidan du er under den krimminelle lavalder så er det særdelest begrenset med kva straff du kan få ;)

Lenke til kommentar
men da jeg, Som er 13 og har ikke fullført teorien, kan egentlig bare kjøre så fort jeg vil?

 

Nei faktisk ikkje, alle som ferdest i trafikken er pålagt å gjere seg kjent med gjeldende trafikklov.

I utganspunktet så er dette heilt uavhengig av alder og din muligheit til å ha lært trafikklova, men sidan du er under den krimminelle lavalder så er det særdelest begrenset med kva straff du kan få ;)

 

 

da tar jeg meg en liten tur ut etterpå, og dere får tilbakemelding! :)

 

Kjører no problem i 40-50 der jeg vanligvis sykler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...