Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva kan man finne ut fra chassis nr (VIN)


T-St0ne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette varierer jo fra produsent til produsent.

 

Eksempler på ting man kan finne ut:

 

Når bilen ble ferdigbygd

hvor den ble bygget

hva slags bil det er

hva slags motor den originalt er levert med

hva slags girkasse den originalt er levert med

fargekode

hva slags sikkerhetsbelter som ble brukt (f.eks camaro sine vin nummer inneholder dette)

bremsetype (for de bilene som ble levert med forskjellige system, f.eks volvo)

chassitype (2-dørs, 3-dørs, 4-dørs, 5-dørs osv)

utveksling i bakaksel, evt. om det er diffbrems

Lenke til kommentar

Takk for svar. Ja det stemmer, jeg har en Volvo V40 med chassisnr YV1VW70823F963792. Jeg har googlet uten å bli noe særlig klokere av den grunn. Jeg hadde håpet å finne ut litt mer om bilen. F.eks. hvilket utstyr den kom med.

 

Ståa er: Jeg kjøpte denne bilen for noen mnd siden. Veldig fornøyd egentlig. Men i annonsen på finn.no stod det at denne hadde antispinn, det er ikke tilfelle. Denne typen med antispinn, skal ha en knapp i midtkonsollen hvor man kan slå dette av og på. Noe min ikke har.

 

Noen tanker om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Takk for svar. Ja det stemmer, jeg har en Volvo V40 med chassisnr YV1VW70823F963792. Jeg har googlet uten å bli noe særlig klokere av den grunn. Jeg hadde håpet å finne ut litt mer om bilen. F.eks. hvilket utstyr den kom med.

 

Ståa er: Jeg kjøpte denne bilen for noen mnd siden. Veldig fornøyd egentlig. Men i annonsen på finn.no stod det at denne hadde antispinn, det er ikke tilfelle. Denne typen med antispinn, skal ha en knapp i midtkonsollen hvor man kan slå dette av og på. Noe min ikke har.

 

Noen tanker om hva jeg bør gjøre?

Riktig at det ikke er antispinn i denne ja. Ser du har diesel motor (samme motor som i min), og antispinn finnes ikke sammen med diesel i V40. Ikke akkurat noe problem å merke at antispinn mangler med den motoren, spesielt når vinteren kommer.. Volvoforhandleren din kan gå inn å sjekke hva slags utstyr bilen er levert med, men antispinn er det garantert ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...