Demokrati er piss. Det er å godta at andre får ha viljen sin med deg. Samme prinsippet som voldtekt. Andres handlinger får konsekvenser for deg, mot din vilje. Det er bedre å falle i døden for det man tror på enn å falle på knærne for mennesker som ønsker den motsatte samfunnsutviklinga.
At man noen ganger, eller en tenkt fremtidig gang, kan få rotere og bli innelaget, veier ikke opp for all elendigheta man blir påført i demokratiets navn. Analogi fra slåball.
Det er ikke tilfeldig at over halvparten av Norges rikeste mennesker har forlatt landet. Mange av "mannen i gata" hadde dratt hvis de kunne.