I et samfunn er det alltid noe å gjøre og alltid noen som trenger hjelp. Penger gjør at man kan kontrollere menneskers adferd.
Et samfunn er troen på at man er sterkere sammen. Problemet er at kapitalismen gjør at det er alle hver for seg og om å gjøre å kare til seg mest mulig ut av FoMO.
Det hadde nok funket bedre å bo i landsbyer med noen hundre individer og man sørget for at man alltid hadde den nødvendige kompetansen (elektrikker, snekker, rørlegger, lege, osv) og at alle hadde det de trenger. Det er enklere å holde sammen i stammer og mennesker er stammedyr. Slik det er nå er alle man passerer på gata, fremmede. Få bryr seg om andre enn seg selv og sine nærmeste, få sier hei.
Problemet er ikke mangel på penger og arbeid, men samhold, tilhørighet og samarbeid. Det folk tenker på er om de har penger og hva de kan kjøpe. Samme årsaken til at 20k biler kjører forbi her hver dag og svært mange uten passasjer. Alle driver kun med seg og sitt.