-
Innlegg
19 653 -
Ble med
-
Dager vunnet
27
Innholdstype
Profiler
Forum
Hendelser
Blogger
Om forumet
Alt skrevet av Mannen med ljåen
-
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Mannen med ljåen svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Det er ingen grunn til at strømprisen skal følge gassprisen for nordmenn som bruker vannkraft i Norge. -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Mannen med ljåen svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Smelteverk skaper verdier for samfunnet. Datasentere kan i noen grad være nyttig under visse omstendigheter, men det er i liten grad det vi snakker om her. Jeg bare snakker om store bygninger som okkuperer norsk landareal og bruker opp strømmen vår slik at den blir dyr. Og så er spørsmålet hva datakraften brukes til. Fjernstyres hele greia fra India, og brukes til ting som overhodet ikke i gagner nordmenn? Kryptomining? De kunne i det minste oppgradere serveren til Nets slik at de slipper at kortterminalene faller ut hele tiden. Utover det har vi begrenset behov for datasentere som styres fra utlandet. -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Mannen med ljåen svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Det holder ikke å bare skape penger for aksjonærer. Man må jo skape verdier for samfunnet. Jeg blåser i om en postkasse på Seychellene revner av overføringer. Vi har jo ingen nytte av det. https://borsen.dagbladet.no/meninger/et-planlagt-milliard-sluk-de-ansvarlige-flykter-fra/84673255 Hva har vi fått for strømkrisen? Innlegg i Dagbladet som kritiserer NRKs vinkling som skylder på Listhaug. Det hadde antagelig vært billigere å droppe strømkrise. -
🇺🇦 Ukrainsk borsch med rømme 🇺🇦 "Nytt" BEKO kjøleskap på kjøkkenet, usikker på om det er permanent eller midlertidig. Det er i hvert fall mye større og mer moderne enn den gamle greia. Får sette i kontakten om noen timer. Gleder meg til å trygt kunne ha kjølevarer igjen.
-
Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.
Mannen med ljåen svarte på Nasjonalisten sitt emne i Oppslagstavlen
Det er en stråmann. Jeg har hele tiden argumentert for at de seriøse og styringsdyktige partiene burde bli seriøse og styringsdyktige. Velgerne gir dem opp, og stremmer på eneste alternativ. -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Mannen med ljåen svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Nei, hvem skulle tro at de som advarte om at dette var galskap fikk rett? Bransjen har økonomiske incentiver for å gjøre en dårlig jobb, for da går prisen opp og de tjener mer. -
Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.
Mannen med ljåen svarte på Nasjonalisten sitt emne i Oppslagstavlen
Hvorfor skal Ytre høyre være eneste alternativ til galskap? Hva skjedde med vanlig høyre? -
Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse
Mannen med ljåen svarte på inside_997084 sitt emne i Diskuter artikler (Tu.no)
Hvis to mennesker med sunn fornuft gjetter bedre enn supercomputerende til Meteorologisk institutt, har de kanskje litt for mye tiltro til teknologiens evne til å spå været om flere måneder. -
Grillkylling med kinakål og pommes frites 😻
-
Hva er årsaken til Høyre-vekst i Europa.
Mannen med ljåen svarte på Nasjonalisten sitt emne i Oppslagstavlen
Mange mennesker er simpelthen bekymret for fremtiden når vi skal leve i et samfunn dominert av jihadister uten strøm og industri til å finansiere trygdene deres eller rett til å klage på at de voldtar og raner oss, penger til velferd for ikke-migranter eller pensjon for folk som har jobbet hele livet. De seriøse og styringsdyktige partiene burde ta tak i dette, slik at man ikke trenger å stemme på ytre høyre. Norge har heldigvis FrP, ikke alle land er så heldige. -
Du har kjøpsloven hvis produktet varer mindre enn 5 år.
-
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Mannen med ljåen svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
Jeg føler at ideologisk forankret fordømmelse er Eides hovedoppgave. Hver gang han er i avisen er det fordi han fordømmer et eller annet som ikke gagner islamister. -
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Mannen med ljåen svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
Ingen fordømmelse fra Støre eller Eide heller? Beholdt hun jobben? -
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Mannen med ljåen svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
For bare få år siden ville en politimester aldri sagt dette. Hun ville blitt uthengt på samme måte som nazifrisøren eller rasistkonduktøren som mente at en farget ungdomsgjeng som laget kvalm på toget skulle betale for billetten. Dette er et historisk gjennombrudd. -
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Mannen med ljåen svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
Interessant at man har begynt å dele inn statistikk etter opprinnelse. Jeg tok som en selvfølge at vi aldri fikk vite dette. Vi hører jo hele tiden og sykefraværet altfor høyt uten forklaring om hvem som er syk oftest. Jeg er imponert over bussjåfører fra Eritrea. Med tanke på forholdene der de flyktet fra er det grunn til å tro at de har en del lidelser som kunne gitt dem høyere sykefravær enn nordmenn. PTSD, ubehandlede kroniske sykdommer som har gått for lenge før de fikk behandling osv. Edit: ChatGPT fortalte meg at helsevesen i Eritrea er overraskende godt utbygd selv om det er langt unna europeisk nivå. -
Hjemmelaget lørdagspizza! 😻
-
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Mannen med ljåen svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
Som nevnt tidligere vil reelle asylsøkere fortsatt få den hjelpen de har behov for og rett til i et tredjeland. De hadde kanskje ønsket seg en leilighet i Oslo, men det er ikke økonomisk mulig hvis vi skal hjelpe alle som påstår at de er på flukt. Om de må bo i et trygt tredjeland har de absolutt ingenting å klage på, og det vil også kraftig begrense antall som forlater en akseptabel tilværelse i hjemlandet for å søke lykken ved å lyve om å være forfulgt. Ett annet alternativ er lukkede mottak for de som ikke klarer å følge regler. Ja, de har krav på trygghet i Norge, men det er ikke trygt å slippe dem ut på gaten. Slike kan bo bak murer inntil de får lyst til å dra hjem igjen. -
Epstein, Jagland og resten av eliten
Mannen med ljåen svarte på Vokteren sitt emne i Politikk og samfunn
Dagbladet har sett episoden av Lysthuset ved personlig oppmøte på Nasjonalbiblioteket. https://www.dagbladet.no/kjendis/vakker-trygg-og-morsom/84581641 Om dette stemmer ser jeg ingen grunn til å ikke slippe episoden på NRK eller YouTube eller noe slikt. Den har offentlige interesse og stiller ingenting i et dårlig lys i det hele tatt. Ikke min stil, men det høres ut som et koselig og uskyldig program. Hva vet vi om integriteten til de som skrev dette? Vi har bare deres ord for det. -
Hva er egentlig whiteness? Er det en eufemisme for å oppføre seg som et sivilisert menneske som respekterer lovverket, bidrar til samfunnet og er i stand til å ta ansvar for egne handlinger? Sikker på at dette er noe som bør avskaffes? Er ikke dette idealer som alle etnisiteter burde klare å følge? Hvorfor skal hvite få æren for dette, som om de er de eneste?
-
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Mannen med ljåen svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
De fikk ikke gjennomslag for mange saker heller. I en koalisjon med Høyre, der Høyre er junior og FRP har faktisk makt, kanskje de kan oppnå noe? -
Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!
Mannen med ljåen svarte på freedomseeker sitt emne i Politikk og samfunn
Er det egentlig for mye forlangt at nordmenn dominerer det norske Stortinget? Hvor mange jøder får være med å styre politikken i Pakistan? -
Kebab med kål pga. tom for crispisalat. 😻
