Gå til innhold

Mannen med ljåen

Medlemmer
  • Innlegg

    19 653
  • Ble med

  • Dager vunnet

    27

Alt skrevet av Mannen med ljåen

  1. Vi blir hele tiden fortalt at nordmenn har altfor høyt sykefravær. Har vi egentlig det, eller er det utlendinger som ødelegger statistikken for norske statsborgere? Er det rasistisk å be Statistisk sentralbyrå om å føre statistikken med relevante detaljer?
  2. Undertrykker man et helt folkeslag ved å lage karikatur av enkeltpersoner som utfører rasistisk vold?
  3. Dette er en karikaturer 6 hvite, rasistiske fortauskanter som ikke enda var dømt. Det ville være rasistisk å ikke lage tilsvarende karikatur i denne saken, der rasistene har en annen farge.
  4. Er egentlig alle muslimer en undertrykt minoritet i muslimske land? Familiegjenforening er vel bare fjerning av krav om at man skal være forfulgt. Nå kan klanen bare sende inn et ankerbarn, og så kan hele klanen komme etterpå.
  5. Hvor mange fikk statsborgerskap? Fra ChatGPT: Greit, jeg skal gi dem det. De har sendt ut noen få for syns skyld.
  6. At Arbeiderpartiet har gjort en god jobb i flere tiår betyr ikke at de har gjort en god jobb de siste årene. Jeg synes godt de kan gå tilbake til å bygge landet, i stedet for å selge det. Et alternativ til å sjekke alle pass på grensen ville selvsagt vært å luke ut utro tjenere i UDI og NAV som gir trygd og statsborgerskap til utlendinger, og gjerne noen ICE-agenter som kan samle opp de som skal ut. Igjen, man kan diskutere nøyaktige metoder. Men vi ser ikke vilje i det hele tatt.
  7. Jeg kunne godt tenke meg at de partiene som hevder å være styringsdyktig og seriøse faktisk prøvde å bevise det. Når det gjelder en forenkling som "stenge grensen" er det ofte logisk ut i fra kontekst at det er snakk om å begrense antall grunnløse asylsøkere og østeuropeisk biltyver, framfor å forby tyske turister eller nordmenn på harryhandel. Jeg tror ytterst få faktisk ønsker å stenge grensen så grundig at man ikke kan ta Danskebåten engang. Å kutte kablene er også en forenkling. I ytterste konsekvens er det helt nødvendig, men politikere har hatt flere år på seg til å prøve å finne av-knappen eller forhandle en avtale som gjør at man ikke eksporterer når man trenger strømmen selv, og at vi ikke trenger å ha tyske priser. Det er bare hvis man ikke klarer å finne en god avtale der vi beholder de lave prisen vi skal ha, at man må kutte kablene. Men selvsagt er det alltid noen som misforstår med vilje. Hvis jeg sier jeg vil begrense innvandring er det en viss person her i forumet som alltid skal kontre med "jammen vi er avhengig av polske snekkere". Det er ikke først og fremst dem jeg vil begrense. Og det burde være underforstått.
  8. Det finnes masse hjelp for folk som sliter med utenforskap. Oppfølging med skole, helsesøster, fastlege, NAV, kommunen, frivillige organisasjoner, og lavterskeltilbud, mentalhelse.no, Kirkens SOS, Røde Kors... Det er ikke nødvendig å kjøre inn i en folkemengde eller voldta vantro horer. Jeg ser ikke for meg at Kirkens SOS avviser en muslim som sliter med denne typen problemer. Tjenesten er for alle, det er ikke misjonærer. Eller kanskje de har et eget program, moskeens SOS? Det burde de kanskje ha, med tanke på hvor mange muslimer som sliter. Det er viktig at de som sliter får hjelp.
  9. Hvor mye mer kan vi gjøre for at en islamist skal føle seg inkludert? Kanskje vi kunne redusere den typen innvandring, slik at de kan føle seg inkludert i hjemlandet i stedet for å komme hit og føle seg utenfor? Eller er vi nødt til å avskaffe vår egen kultur?
  10. I dag har jeg brukt opp noe gammel Jarlsberg og salami, og laget meg en pizza med skinke. 😻
  11. Utenforskapet som fører til kriminalitet er selvpålagt. Vi ofrer vår egen velstand og sikkerhet for at asylsøkere skal få gratis bolig, trygd og straffefritak, og vi avskaffer vår egen ytringsfrihet for at ingen skal si noe asylsøkere ikke liker å høre. De takker oss ved å nekte å ta kvinner i hånda, men voldtekt er greit. De kaller oss vantro og horer, og det er fortsatt vår skyld at de føler seg utenfor. De som ikke ønsker å føle seg utenfor kan bruke internett og sette seg inn i hvordan man oppfører seg i dette landet.
  12. https://www.dagbladet.no/nyheter/avslorte-hemmelig-avtale-trener-russerne-i-dronekrig/84647853 Men bak kulissene har Folkets frigjøringshær trent opp rundt 200 russiske soldater i Kina seint i 2025, melder nyhetsbyrået Reuters.
  13. Salatdisken på Rema igjen. 😻
  14. De trenger ikke å kunne noe selv, det er derfor man søker råd hos interesseorganisasjoner. De må jo være eksperter siden de jobber med det. Og så er det jo bare å følge blindt alle pålegg fra FN, EU, Davos osv, så gjør man ikke noe galt.
  15. Jeg snakker om omfanget. Godt Illustrert av de seks rasistene som banket opp Hamse Ali. Se i sammenheng med hva jøder går gjennom daglig. All rasisme er uakseptabel. Men kritikk av den forferdelig innvandringspolitikken blir ofte kalt rasisme uten at dette stemmer.
  16. Rasisme er et stort problem. Spesifikt visse mennesker som ikke respekterer hvite, kaller dem vantro og horer osv. Hvite rasister finnes selvsagt også, men i mindre grad. Selvsagt er mange innvandrere i stand til å følge lover og regler selv om de er kraftig overrepresentert på mange av de dårlige statistikkene. For å få kriminalstatistikken ned på et akseptabelt nivå må vi være enda nøyere med å luke ut de som ikke burde slippe inn, og sparke dem ut hvis de ikke kan oppføre seg.
  17. Den rasismen du peker på finnes hovedsakelig bare i ditt hode. Sunn skepsis til hodeløs masseinnvandring og enorme antall mennesker med en kultur som ikke er kompatibel med trygge gater er ikke det samme som å være rasist.
  18. De gjør det bare fordi de blir utsatt for rasisme. Så det er egentlig hvite sin skyld.
  19. Jeg støtter å innvilge asyl til de som trenger det. Problemet er at det er uendelig mange av dem, mange er grunnløse men slipper inn uansett, og mange får statsborgerskap, noe som betyr at de ikke drar hjem når det er trygt. Noen drar likevel hjem på ferie til landet de er på flukt fra uten at det hever noen øyenbryn. Og så skal hele klanen til Norge på familienforening. At disse i tillegg skal være kraftig overrepresentert på kriminalstatistikken og trygdestatistikken, betyr at vi trenger endringer.
  20. Du glemmer at visse demografier kan gå forbi hele denne kontrollen og får slippe inn via asylsystemet. De fleste demografiske grupper har ikke den muligheten. Hvorfor får de statsborgerskap? Da blir det vanskelig å sende dem hjem hvis de begår kriminalitet eller det blir trygt i hjemlandet.
  21. Det er ikke jeg som surrer. At vi er avhengig av innvandring er det vanlige argumentet, hver gang noen foreslår innstramminger. En slik innstramming er unødvendig å si at vil gjelde de unødvendige framfor de nødvendige.
  22. Og dermed slår du bena under argumentet at vi er avhengig av denne typen innvandring. Vi må heretter sjekke grundig hvem som skal få innvilget midlertidig oppholdstillatelse.
  23. Hvis vi trenger innvandrere som helsepersonell må vi sjekke kvalifikasjonene FØR de får oppholdstillatelse, ikke gi dem statsborgerskap og håpe de lærer seg å lese og studerer medisin etterpå. Statistisk sett er det mere sannsynlig at en grunnløs asylsøker blir pasient enn lege. Det løser ikke legemangelen.
  24. Hvis ideologien sier at alle mennesker er et blankt lerret, helt like på alle måter, er det ikke ideologisk korrekt og hevde at trygdede gjenkriminelle egner seg dårlig som hjernekirurg. Selvsagt trenger vi alle mennesker for å løse vårt behov for arbeidskraft.
  25. Vil en blå regjering likevel domineres av Høyre fordi de er "seriøse og styringsdyktige"? Eller vil Frp få gjennomslag for noen saker?
×
×
  • Opprett ny...