Gå til innhold

Programmene vi elsker å hate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble tvunget til å instalere MSN Live skitet da jeg hadde 7.5, skjedde for ikke så mange ukene siden..

Men bryr meg ikke så veldig nå lengre.

 

Personlig så hater jeg WinAmp.. og Nero som nevnt over..

 

 

For de av dere som kan mye om div. OS sjekk spoilerteksen. Jeg trenger litt hjelp.

 

 

Trenger noe tips her om operativsystemer.

Jeg har windows xp på 3 av mine maskiner, men synes det kunne vert morsomt med noe anna enn det..

Vurderer windows 2000 eller noe annent, er en gammel PC, 512 mb ram 1,3 GHz Celron og 20 gig HDD...

Den skal brukes til Stepmania om det lar seg gjøre. Eller så blir det en ren "lære seg linux etc. maskin".

Forslag til OS jeg kan kjøre da ? (burde vere lett å lære seg..)

 

Er jo lista opp så mange Linuxbaserte for tiden så aner ikke hva jeg burde velge..

 

Svar meg på PM så det ikke blir noe OT i tråden !

 

 

Lenke til kommentar
Jeg ble tvunget til å instalere MSN Live skitet da jeg hadde 7.5, skjedde for ikke så mange ukene siden..

Man kom faktisk rundt det der da ved å kjøre i win2000-modus ;)

 

En ting som har gått til helvete med tida: Worms-spillene. Husker det gikk mangfoldige timer hver dag av dem i gamle 2D-dager, så bestemte team17 seg for å gjøre dem 3D :no:

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Winamp

Winamp er også blitt stadig mer omfattende og ikke nødvendigvis "bedre". På nettsiden oldversion.com finner du eldre versjoner. Versjon 2.95 skal være et godt valg.

Her kan jeg legge til at Lite-versjonen av Winamp er praktisk talt det samme som Winamp 2.xx bare at det har fått litt flere bugfikser.

 

Windows Live Messenger

Her finnes det en drøss med alternativer. Jeg vil trekke spesielt frem aMSN, Pidgin og Trillian som gode alternativer.

 

Ellers så vil jeg tipse om bildevisningsprogrammet FastStone. Det er en genial erstatning for f.eks ACDSee og Adobe PS Album.

 

Noen gode alternativer til Nero er DeepBurner, CDBurnerXP, og BurnAtOnce.

Lenke til kommentar
Mange brukere har også god erfaring med NOD32. Dette programmet er riktignok ikke gratis, men du kan laste det ned og prøve det gratis i 30 dager før du eventuelt kjøper det. I vår prisguide ligger laveste pris akkurat nå på 450 kroner

 

Om man går til http://www.nod32norway.com/site.asp?page=onlineshop kan man kjøpe Nod32 enbrukerlisens for ett år til kr 323,-

 

Kjører Nod32 på en bærbar med Vista Home Premium 32-bit og en stasjonær med Vista Enterprise 64-bit. Fungerer glimrende.

 

Edit:

 

Må bare legge til at supporten på Eset Nod32 er glimrende. Enten via forumet dems, eller via e-post. På e-post kan man kommunisere på skandinavisk også.

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
...

Noen gode alternativer til Nero er DeepBurner, CDBurnerXP, og BurnAtOnce.

Tiltredes! Bruker CDBurnerXP selv og det kan anbefales på det varmeste. :)

 

 

Edit:

Et annet tungt program er jo catalyst control center, ingenting er som å vente et halvt minutt på å kunne endre oppløsning ol.

...

Du kan jo laste ned driver *uten* control center, har ikke oppdaget noen ulemper med det ennå

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Hmm er ikkje sikker på dette men har ein anelse om at Powerstrip + Ati driver (ikkje Catalyst) kan gje ein del funksjonar utover det driveren klarer åleine.

 

Ellers vil eg nemne at eg synest Media Player Classic burde vere med i artikkelen. Ein codec pakke som kun inneheld det nødvendige (for min del Haali Media splitter, Xvid og DivX) hadde og vert fint. Dersom den ikkje stilte deg spørsmål om du ville bruke den annakvert sekund.

 

Vill btw kommentere eit problem med NOD32 (som forøvrig er fantastisk).

IMON funksjonen som skal overvåke internett trafikk har ein tendens til og blokke nokre bitorrent\p2p programm, har ikkje opplevd at den har blokka nokon andre programm.

 

Dersom du slit med dette problemet kan du gå inn på instillingane i IMON og sjå under diverse\miscellaneous og sjekke unntak\exceptions.

Endret av entername
Lenke til kommentar
Hmm er ikkje sikker på dette men har ein anelse om at Powerstrip + Ati driver (ikkje Catalyst) kan gje ein del funksjonar utover det driveren klarer åleine.Ellers vil eg nemne at eg synest Media Player Classic burde vere med i artikkelen. Ein codec pakke som kun inneheld det nødvendige (for min del Haali Media splitter, Xvid og DivX) hadde vert fint, hadde og vert kos om den ikkje stilte deg spørsmål om du ville bruke den annakvert sekund. Ergo at den berre blei brukt ved behov eller dersom du la det inn i intillingane til programmet som skulle bruke den.Vill btw kommentere eit problem med NOD32 (sor forøvrig er fantastisk).IMON funksjonen som skal overvåke internett trafikk har ein tendens til og blokke nokre bitorrent\p2p programm, har ikkje opplevd at den har blokka noko anna.Dersom du slit med dette problemet kan du gå inn på instillinger i IMON og sjå under diverse\miscellaneous og sjekke unntak\exceptions.

 

 

Hadde Powerstrip før, men endte bare med at PC-en hang seg :thumbdown:

Kjørte da et x800PRO kort..

Liker virkelig ikke Powerstrip selv om det sikkert er blitt bedre :p

Lenke til kommentar

msn messenger: miranda (jepp, krever en smule tweaks for å sette opp, men er imo verd det!)

 

media: media player classic, vlc, foobar2k

 

brenning: husker ikke, gjør brenninga under linux med k3b ;)

 

å bytte oppløsning med ati driveren, går vel fint an å gjøre via høyreklikksmenyen på ikonet i tray, eller?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

hmm meiner og hugse at dersom du kjøyrer ein power strip som ikkje støtter ditt skjermkort kan det føre til mange rare bivirkninga. Trur programmet må ha støtte for det eksakte kortet ellers ville eg funne ei anna løysing.

 

Naturlegvis kan du stille opløysinga med den vanlege drivaren, det som eg tviler meir på går er og t.d. køyre clone mode; hadde vert morosamt og sitt om utvida skrivebord verkar me berre driveren.

Lenke til kommentar

Hater:

 

- Internet Explorer

- Norton

- Windows Media Player

- Itunes

Og flere..

 

Elsker:

 

- MediaMonkey

- FireFox

- NOD32

- Live Messenger

 

----------------------------------------------

 

Jeg vil anbefale alle som bruker Live Messenger til å "patche" den med Mess Patch.

Da kan du endre en del på utseende, samt fjerne mye reklame og annet piss du ikke ønsker eller trenger..

 

Live Plus er også en fin "add-on" til Live Messenger.

 

Siste Windows Live Messenger (Norsk)

Mess Patch til siste versjon av Live Messenger

Siste versjon av Live Plus! Add-on

 

For de som ønsker å benytte seg av MSN Messenger 7.5, så kan dere prøve dette.

 

Av-installere live messenger, laste ned MSN Messenger 7.5,

og når den er installert, last ned denne filen,

rename den til msnmsgr.exe, og putt den i C:\Programfiler\MSN Messenger mappen.

 

Den skal fikse sånn at Microsoft tror du bruker v8.1, men du bruker faktisk 7.5.

Jeg anbefaler også å bruke Mess Patch for 7.5 for å kvitte deg med reklame osv..

Det er også en Live Plus! Add-on til v7.5

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke NERO nevnt i artikkelen? Jeg har lyst på en god brenneprogram, som klarer alle "brenne oppgavene."

 

Når jeg skal innstalere siste versjon av NERO så kommer det ekstra ting i form av "bilde behandling, biblioteker, visio, video tullball, Nero scout, dill og tull..." Aner ikke hve de tingene gjør, men jeg vet at jeg har programmer som gjør dem bedre!

 

NERO er klassisk eksempel på overkill av funksjoner, man må velge vekk under innstalasjonen.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke NERO nevnt i artikkelen? Jeg har lyst på en god brenneprogram, som klarer alle "brenne oppgavene."

 

Når jeg skal innstalere siste versjon av NERO så kommer det ekstra ting i form av "bilde behandling, biblioteker, visio, video tullball, Nero scout, dill og tull..." Aner ikke hve de tingene gjør, men jeg vet at jeg har programmer som gjør dem bedre!

 

NERO er klassisk eksempel på overkill av funksjoner, man må velge vekk under innstalasjonen.

 

Jeg vet ikke hvorvidt Nero er et bra brenne program eller ikke, har ikke satt meg så mye inn i brenne programmer. Men har alltid brukt Nero. Har nå Nero 8, og jeg syntes det fungerer helt utmerket.

Men finnes vell sikkert bedre.

 

Men det er jo sant at det følger med mye piss. Jeg er bare fornøyd med brenne programmet, og that's it.

Og den PhotoPreview greia er litt fin syntes jeg. Langt bedre enn hva som er standard i XP hvert fall. Alt annet er jo bare piss som jeg ikke installerer.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...