Gå til innhold

Programmene vi elsker å hate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Winnc.net er et knallbra alternativt til Windows Utforsker. Ikke ulik Total Commander, men jeg mener denne er bedre, og ikke minst har et bedre grensesnitt. Dette er Norton Commander for Windows. De som vokste opp med MS DOS vil kjenne seg igjen, og tenke: Hvorfor har jeg ikke installert denne før. Skal dog sies at Total Commander er ganske bra, og den er mange ganger bedre og lettere å bruke enn Windows Utforsker.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det stemte vel kanskje for Norton 2008 og tidligere, nå er det vel strengt tatt bare tull med slike uttalelser. De siste årene har Norton blitt merkbart mye bedre (spesielt 2010 versjonen, og nå 2011), og konkurrerer helt klart på toppen sammen med andre antivirus når det kommer til deteksjon, ressurskrav/minnebruk og brukervennlighet.

Lenke til kommentar
Det er mange som faller for design ja

Mange som klarer å uttale ting som "herregud' date=' hvor ræva PC har du a??" osv, når de ser at jeg har deaktivert de grafiske effektene i XP, for å få litt bedre ytelse. Syntes egentlig XP er mer behagelig med effektene deaktivert uansett jeg så.

 

Men det er helt klart at selskaper tjener mye på design og effekter.

Mange av kompisene mine syntes Vista er så utrolig mye bedre enn XP. Sier ting som "bare se på det da!".

 

Jeg prøver å forklare folk at Norton AntiVirus er noe skvip, og sluker PC-en. Så jeg lastet ned en BETA versjon av NOD32 (ikke den som er nå, dette var for en stund siden). Og de bare sier ting som "hva er detta for noe piss?? installer norton igjen, vi må ha antivirus og brannmur! ellers føkker PC-en seg opp!".

Prøver å forklare at det er en NAT-brannmur i routeren, og at NOD32 faktisk er et AntiVirus program, langt bedre enn Norton også faktisk. Men neida, siden det "så" så dårlig ut, på grunn av de kjedelige menyene, og total mangel på grafiske effekter kunne det umulig være et brukanes program. Norton var nødt til å være best.

 

Samme med Internet Explorer, mange "idioter" (innenfor data vell og merke) som jeg kjenner, mener bastant at IE7 er MYE bedre enn FireFox, fordi det ser litt penere og avansert ut..

 

Jeg bare rister på hode av dem hele gjengen [/quote']

 

Må si jeg kjenner meg til dels igjenn i det du beskriver. Har kanskje trodd litt sånt selv tidligere :)

 

Uansett. Det virker som en del, spesielt de med lite kunnskap om it, liker å heller irritere seg over hvor dårlig programmet de hadde fra dag en er enn å gidde en gang å prøve et alternativ. Virker som du beskriver, tror at det ikke er bedre uansett osv :) hehe.

 

og ja, jeg har kommentert noe seint i denne tråden ser jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...