Gå til innhold

Norsk butikk tatt for piratsalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man ikke vil betale for programvaren så bør man jammen gjøre det på en lovlig måte også. Det finnes en drøss med varianter av gode og gratis alternativer. Godt at denne ulovlige virksomheten fikk en smekk. Beløpet hørtes litt lite ut men så vet jeg ikke hvor mange eksemplarer det er snakk om eller hvilken type programvare det var heller. Er det f.eks snakk om 50 like eksemplarer så blir det 7000 kr per eksemplar av hva det nå måtte være.

Lenke til kommentar

Ja, synes det er formildende om han f.eks. har lagt inn MS Office og Photoshop som en ekstra service på en ny PC uten å ta spesifikt mer penger for det. Det er nesten "greit".

 

Det verste er hvis man selger enkeltstående piratkopier som om de skulle være ekte ovenfor kunden. Da bør man straffes med langt mer enn prisen til produktet.

Lenke til kommentar
Hvilke bøter har privatpersoner fått i Norge da, og hvilke størrelse.

 

Han gutten som hade en DC++ hub, Stavanger hubben eller hva den het. Fikk ikke han en ganske betydelig bot? Greit, han hadde relativt mange GB med ulovlig materialet han delte, men han tok ikke betalt for det. På noen måte.

 

Jeg synes selv om bedriften ikke tar betalt for SW de legger inn, synes jeg ikke det er formidlende. Bedriften kaller dette god service, så er dette et salgstriks (eller hva man skal kalle det) og

 

 

(hjelp jeg ser på TV og har glemt hva jeg ville fram til....)

Lenke til kommentar
Han gutten som hade en DC++ hub, Stavanger hubben eller hva den het. Fikk ikke han en ganske betydelig bot? Greit, han hadde relativt mange GB med ulovlig materialet han delte, men han tok ikke betalt for det. På noen måte.

 

Jeg synes selv om bedriften ikke tar betalt for SW de legger inn, synes jeg ikke det er formidlende. Bedriften kaller dette god service, så er dette et salgstriks (eller hva man skal kalle det) og

(hjelp jeg ser på TV og har glemt hva jeg ville fram til....)

 

Var det ikke rimelig lite da? Ca 20 000 eller noe? Fyren styrte jo en DC-hub. Syns det var grei sum egentlig.

 

At en bedrift kjører inn ulisensiert programvare på PC-er de selger er akkurat like gale som å selge ulisensiert programvare uten PC. De tjener penger på det, og får et konkurransefortrinn på pris...

 

De burde bli tatt fra muligheten til å eie/drive foretak for en god stund i mine øyne.

Lenke til kommentar
Ja, synes det er formildende om han f.eks. har lagt inn MS Office og Photoshop som en ekstra service på en ny PC uten å ta spesifikt mer penger for det. Det er nesten "greit".

 

"nesten greit"? Hvilken planet kom du fra sa du? :roll:

 

Et firma som selger maskiner med falsk programmvare (uansett hva) er på ingen måte greit. Hvis du tenker på det i den store sammenhengen hadde det vært totalt kaos om dette skulle være greit.

 

DrE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...