Gå til innhold

Video som Windows-bakgrunn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:!: Video i bakgrunnen. Det høres ut til å kunne bli ett forstyrrende nytt element på desktop'en i Windows. Det eneste greie med dette som jeg kommer på i farten, er at en kan ha noen slags langsomt endrende fargespill som endrer farge i bakgrunnen hvert andre minutt eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Som en nevnte lengre opp i tråden, så er det sykt at dette er avhengig av versjon av OS. Dette er for meg første eksemple med problemet. Min far, mor...søster..bryr seg katta om hva slags versjon av windows de har. Det tok dem ett år eller to å skjønne forskjellen på word og windows. Og nå skal man fragmentere alt ENDA mer. Faktisk er det nesten på grensen til det ubegripelige at dette har blitt gjort og av ett firma som har nesten like høy merkevare gjenkjennelse som Coca Cola. Man skulle tro de hadde smarte rådgivere.

 

Nå er jeg ikke så negativ til hele video som skrivebord greia. Det må bare ikke ta så mye resurser. Men man slenger ikke Matrix bak der. Man lager noen mer "svaiende gress" "slow motion av silke i vind" "vann som sakte bølger i sommer solen". Ting som er "random" og ikke krever ett fokus punkt men er mer en svak svak effekt i bakgrunnen og skaper dypte og ett miljø.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Som en nevnte lengre opp i tråden, så er det sykt at dette er avhengig av versjon av OS. Dette er for meg første eksemple med problemet. Min far, mor...søster..bryr seg katta om hva slags versjon av windows de har. Det tok dem ett år eller to å skjønne forskjellen på word og windows. Og nå skal man fragmentere alt ENDA mer. Faktisk er det nesten på grensen til det ubegripelige at dette har blitt gjort og av ett firma som har nesten like høy merkevare gjenkjennelse som Coca Cola. Man skulle tro de hadde smarte rådgivere.

 

Nå er jeg ikke så negativ til hele video som skrivebord greia. Det må bare ikke ta så mye resurser. Men man slenger ikke Matrix bak der. Man lager noen mer "svaiende gress" "slow motion av silke i vind" "vann som sakte bølger i sommer solen". Ting som er "random" og ikke krever ett fokus punkt men er mer en svak svak effekt i bakgrunnen og skaper dypte og ett miljø.

 

AKIRA

7955305[/snapback]

 

Syntes versjon inndelingen er helt grei jeg, nå kan de som ikke ønsker mer enn de- og de funksjonene kjøpe "billig" utgaver som bare har de gitte funksjonene du er ute etter, og de som ønsker alt- og ingen ting kan skaffe seg "Ultimate" som gir deg alt av det du måtte ønske..

Dette med "Ultimate Ekstra" er jo en helt naturlig ting, ligger litt i navnet, det er den ultimate versjonen, og den dyreste.. Det gir som oftest litt ekstra dilldall til den som måtte ønske det..

 

En annen ting, som sikkert også var en av hovedgrunnene til denne versjon inndelingen fra Microsoft sin side i førsteomgang, var nok alle søksmålene de har fått imot seg med at de og de funksjonene osv blir tvunget på bruker via operativsystemet.. Nå tilbyr de flere versjoner, så du som bruker i større grad kan kjøpe det du måtte ønske.. Ikke bare en "Home" og "Pro" utgave, der du får alt eller ingen ting.. Nå har du litt flere valgmuligheter.. Og det skader jo ingen..

Ultimate koster ca det som XP Pro kostet i sin tid, og Home Basic mindre enn XP Home.. Det gir bare muligheten for folk som ikke trenger mer enn de helt standard funksjonene til å ikke måtte betaler for mer enn de har behov for, og de som vil ha MediaCenter kan kjøpe Home Premium, trenger du RemoteDesktop har du Buisness, vil du ha hele pakken tar du Ultimate osv.. Det er jo knall for oss som brukere, skjønner ikke helt hva du klager sånn på..

Lenke til kommentar
En annen ting, som sikkert også var en av hovedgrunnene til denne versjon inndelingen fra Microsoft sin side i førsteomgang, var nok alle søksmålene de har fått imot seg med at de og de funksjonene osv blir tvunget på bruker via operativsystemet.. Nå tilbyr de flere versjoner, så du som bruker i større grad kan kjøpe det du måtte ønske.. Ikke bare en "Home" og "Pro" utgave, der du får alt eller ingen ting.. Nå har du litt flere valgmuligheter.. Og det skader jo ingen..

7955447[/snapback]

Hvilke søksmål unngår de på den måten da? Tror feks ikke video som desktopbakgrunn hadde ført til noen søksmål. ;) Versjonsinndelingen er helt enkelt for at MS skal tjene mer penger. Greit nok, de lever jo av dette, bare synd det blir forvirrende for forbrukeren.
Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke så negativ til hele video som skrivebord greia. Det må bare ikke ta så mye resurser. Men man slenger ikke Matrix bak der. Man lager noen mer "svaiende gress" "slow motion av silke i vind" "vann som sakte bølger i sommer solen". Ting som er "random" og ikke krever ett fokus punkt men er mer en svak svak effekt i bakgrunnen og skaper dypte og ett miljø.

Det er sikkert greit nok, men regner med at mange som meg har vinduer oppe når de holder på med PCen, det er svært sjelden jeg sitter og ser på desktop'en.... Og dersom jeg ikke bruker PCen, så skrur jeg av skjermen(standby).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...