Gå til innhold

Hvorfor misliker så mange (black)metal?


Minus

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Denne tråden blir til dels laget i frustrasjon. Jeg som eneste person i vennegjengen hører på metal. (Er egentlig ikke helt sikker på hvilken sjanger musikken jeg hører på havner under, så jeg skriver opp de jeg hører på i spoiler.)

 

 

Children of Bodom

Cradle of Filth

Pantera

In Flames (Hører ekstra mye på de)

Dimmu Borgir

Burzum

Mayhem

Soilwork

Satyricon

Dimmu Borgir

DragonForce

Etc etc.

 

 

Og alle syns musikken jeg hører på er helt horribel, og de skjønner ikke hvordan jeg kan like "sånn" musikk. Enkelte bekjente går så langt at de sier at det mine ører daglig bruker flere timer på, ikke er musikk. Jeg hører på "satandyrkelse" og "idioter som roper og skriker uten mening". Hvordan de kan si dette forstår jeg bare ikke.

Vet ikke om de dømmer meg ut ifra musikken jeg hører på, så jeg får nesten finne ut av det. Det jeg egentlig vil vite da, er hvorfor personer sier at metal ikke er musikk, hvorfor folk ikke liker det, og om de i det hele tatt har gitt metal en sjans.

 

Edit: Er jo noen av vennene mine som hører på det samme som meg da.

Endret av KristianG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker ikke metal, syns det er direkte ubehagelig å høre på. For bråkete, ensformig, vanskelig å helt finne melodien, og tekstene gir meg ingenting. Det med tekstene er kanskje det viktigste, de synger om ting som absolutt ikke interesserer meg, og hvis de nå skulle synge om noe som interesserer meg så gjør de det på en kjedelig, og for meg, uorginal måte. Og jeg har hørt en god del på metal...

 

Når det er sagt så har jeg ingenting imot det, og syns det er mer musikk en mye annet (om mer musikk betyr noe i det hele tatt, da). Har flere venner som liker metal, og dømmer selvfølgelig ikke folk ut i fra sånt.

 

edit; alkoholen påvirker skrivingen litt, men tror alt skulle være rett nå...

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke metal, syns det er direkte ubehagelig å høre på. For bråkete, ensformig, vanskelig å helt finne melodien, og tekstene gir meg ingenting. Det med tekstene er kanskje det viktigste, de synger om ting som absolutt ikke interesserer meg, og hvis de nå skulle synge om noe som interesserer meg så gjør de det på en kjedelig, og for meg, uorginal måte. Og jeg har hørt en god del på metal...

 

Når det er sagt så har jeg ingenting imot det, og syns det er mer musikk en mye annet (om mer musikk betyr noe i det hele tatt, da). Har flere venner som liker metal, og dømmer selvfølgelig ikke folk ut i fra sånt.

 

edit; alkoholen påvirker skrivingen litt, men tror alt skulle være rett nå...

7716579[/snapback]

 

Alt der er selvfølgelig en smakssak der som jeg gir deg all rett til å mene, men ensformig? Hadde du sagt for eksempel at black metal er ensformig så kunne jeg i en viss grad vært enig, men å si at generelt alt av metal er ensformig er like dumt som å si at all rap handler om ha mest penger, få flest damer og drepe mest folk, noe som vi alle vet at ikke er tilfelle(forhåpentligvis).

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Kjenner meg veldig igjen...

 

Egentlig liker jeg det når trance dudsa kommer med utsagn som; "metal = satan" "metal er bare skriking" osv, for jeg vet at jeg kan knuse påstandene deres så jævlig, men jeg gidder sjelden ta den diskusjonen, selvom det hender.

 

Alt topper seg selvfølgelig når en eller annen idiot presterer å påstå at band som Iron Maiden er satan musikk. Da ler jeg.

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig vil vite da, er hvorfor personer sier at metal ikke er musikk, hvorfor folk ikke liker det, og om de i det hele tatt har gitt metal en sjans.

7716536[/snapback]

Av samme grunnen som folk her på forumet til stadighet mener at trance og techno ikke er musikk. Metal er langt fra noen særstilling.

Lenke til kommentar

"Du kan ikke høre på sånn satanmusikk som Rolling Stones"

Det er nok det mest latterlige jeg har hørt av alt som har blitt sagt om musikk.

 

Jeg er forøvrig enig med han som sa at all danseband er helt likt.

Virker som om man bare trenger å kunne en melodi og sette forskjellige tekster på den.

 

Jeg tror at metall er så upopulært hos "listepopkidza" fordi det er litt brøling og røft gitarspill i det og høres sikkert ut som bråk for de som bare hører på "I got hoes in different area codes" og "hun var så deilig og søt at jeg må late som om jeg er homo for å understreke det, *dramatisk armbevegelse* åhhhhh!"

 

Listepop kan henge seg, drittmusikk.

 

Bare det at Schnappi og Crazy Frog har vært på VG-lista sier det meste.

Lenke til kommentar
"Du kan ikke høre på sånn satanmusikk som Rolling Stones"

Det er nok det mest latterlige jeg har hørt av alt som har blitt sagt om musikk.

 

:rofl: Blir både støtt og får latterkrampe på en gang!

 

Minner meg om da en kompis hørte Mars Volta hos meg. "Du og den satan-musikken, din djeveldyrker." Så skal det sies at denne kompisen kjøpte seg pan-fløyte for en stund siden :!:

Lenke til kommentar

Mhm, skjønner deg der. Alle de jeg går på skole med synes musikken min er helt fæl. Så det ender med at jeg hører på rap/hip hop(nei, ikke listepopp som Kevin Lyttle elns) med andre og metall hjemme.

Det er faktisk en kompis som synes Anorexia Nervosa er litt kult :wee:

Det jeg hører på:

 

 

1349

Amon Amarth

Anorexia Nervosa

Apocalyptica

Arch Enemy

Cannibal Corpse

Children Of Bodom

Cryptopsy

Dimmu Borgir

Disgorge

Gorgasm

In Flames

Rammstein

Satyricon

Six Feet Under

Slayer

Suffocation

 

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Metal blir av veldig mange oppfattet som bråk. Men man må lære seg å like metal, samme som man må lære seg å like opera. Hvis de tar seg tid til å høre, og hører på det en del, og lytter, så kommer de nok til å synes at musikken er cool de og :)

Lenke til kommentar
Dette her er jo bare en smakssak.

7717640[/snapback]

:yes:

 

Eg høyrer ikkje på Black Metal, det har aldri fenga meg på noko vis. Det finnes sjølvsagt enormt mykje forskjellig der ute, men fellestrekk ut frå det eg har høyrt er mykje roping, eller growling om du vil der du må lese teksten for å få med deg kva dei syng, det er eg ikkje noko glad i. Den instrumentale delen er også for hard, eg høyrer mest på Rock og Metal.

Lenke til kommentar
Det jeg egentlig vil vite da, er hvorfor personer sier at metal ikke er musikk, hvorfor folk ikke liker det, og om de i det hele tatt har gitt metal en sjans.

7716536[/snapback]

Av samme grunnen som folk her på forumet til stadighet mener at trance og techno ikke er musikk. Metal er langt fra noen særstilling.

7717030[/snapback]

Det kan ikke sammenlignes. For argumentene for dette hos folkene som sier dette om trance/techno er at det ikke er laget av instrumenter. Og å sette det spørsmålet er for så vidt okey nok, selv om det er trangsynt.

 

Grunnen til at så mange ikke liker metall er fordi de tror alt er likt og de er trangsynte.

Lenke til kommentar
Grunnen til at så mange ikke liker metall er fordi de tror alt er likt og de er trangsynte.

7717660[/snapback]

Då vil eg gje deg ein utfordring, finn 5 Black Metal-band med store forskjell så eg kan høyre på dei og prøve å kome med ein ny vurdering. Ein sang av kvart band, fint om dei kan høyrast via nettet.

 

Eg synest det er ein god grunn å ikkje like Black Metal på grunnlag av det ein har høyrt, det finnes mykje forskjellig, men du kan ikkje forvente at alle som har tatt eit standpunkt i forhold til Black Metal har høyrt alt som finnes.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...