Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Vi skal begynne å bruke kredittkort til å betale alt felles, matvarer, klær til kidsa osv. Har ikke behov for å ta ut i minibank eller mye bruk i utlandet. Vi flyr litt og har benyttet trumf poeng flitting i den grad. Er Trumf Visa et greit kort å benytte da? Vi trenger 2 kort, er til hver av voksne.

Jeg bruker Trumf VISA og COOP MasterCard til "generell bruk", samt dagligvarer. Har flere andre kort til andre formål, men disse duger fint. To kort er ikke noe problem for noen av dem, enten to separate med hver sin konto, eller medholderkort på felles konto. Separate konti kan være greit, så slutter ikke begge kortene å fungere samtidig for eks når kredittgrensen er nådd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi skal begynne å bruke kredittkort til å betale alt felles, matvarer, klær til kidsa osv. Har ikke behov for å ta ut i minibank eller mye bruk i utlandet. Vi flyr litt og har benyttet trumf poeng flitting i den grad. Er Trumf Visa et greit kort å benytte da? Vi trenger 2 kort, er til hver av voksne.

 

Har forstått det slik at Trumf Visa trekker skyldig beløp og ikke bare et minstebeløp?

 

Du er dessverre sent ute, da de beste kredittkortene er borte. Ettersom regjeringen strammet på forbrukslån og lignende, så tjener disse bankene betydelig mindre. Derfor er det ikke lenger lønnsomt for dem å tilby gode rabratter slik de gjorde før. 

Lenke til kommentar

Vi skal begynne å bruke kredittkort til å betale alt felles, matvarer, klær til kidsa osv. Har ikke behov for å ta ut i minibank eller mye bruk i utlandet. Vi flyr litt og har benyttet trumf poeng flitting i den grad. Er Trumf Visa et greit kort å benytte da? Vi trenger 2 kort, er til hver av voksne.

 

Har forstått det slik at Trumf Visa trekker skyldig beløp og ikke bare et minstebeløp?

Forutsatt at dere sjelden bruker over 50k i mnd (hver) eller 250k i året, bør dere heller gå for Shell MC. Samme bonus hvis du også scanner det blå trumfkortet hos Norgesgruppen, men du får bonus i andre butikker (Rema og Coop mfl) og alle andre steder (1% i stedet for 0.5% med TrumfVisa).

 

Avhengig av hvor mye flypoeng dere har kan det jo også være aktuelt å vurdere et SAS MC Premium (årspris 1495) + tilleggskort (99 kr/år).

Lenke til kommentar

Vi skal begynne å bruke kredittkort til å betale alt felles, matvarer, klær til kidsa osv. Har ikke behov for å ta ut i minibank eller mye bruk i utlandet. Vi flyr litt og har benyttet trumf poeng flitting i den grad. Er Trumf Visa et greit kort å benytte da? Vi trenger 2 kort, er til hver av voksne.

 

Har forstått det slik at Trumf Visa trekker skyldig beløp og ikke bare et minstebeløp?

Hvorfor Trumf Visa med bare 0,5 prosent Trumf-bonus og ikke Shell MC som gir 1 prosent?

Lenke til kommentar

 Dersom du hadde ubetydelig inntekt mens du studerte,

vil du falle under minstegrensen enkelte kort opererer med

helt til skatteresultat foreligger med din nåværende inntekt,

dvs våren 2020.

 

Det er imidlertid mange kort som nøyer seg med å kreve

du har ingen negativ betalingshistorikk.

 

Prøv å søke på ikano visa, santander flexi, bensinkjede som eksempelvis Esso eller Shell.

Videre kort der du handler dagligvarer (Coop/Trumf/Rema/...../.....)

Lenke til kommentar

Fikk avslag på komplettbank og 365 mastercard. Er nyutdnanet, men har fast jobb med god lønn og kontroll på økonomien. Må man ha hatt inntekt i en lengre periode for å få disse kredittkortene? Eventuelt hvor lenge?

 

Du må vente til april neste år, før du kan søke. Det er først da inntektopplysningene fra skatteåret 2019 blir tilgjengelig for dem.

Lenke til kommentar

Er det kun inntekt som er avgjørende for hvordan man blir vurdert av kredittkortselskapene ?   En kamerat er ufør og har ikke stor inntekt men har formue på 3 - 4 millioner.  Likevel fikk han avslag på to kort han søkte på ( vet ikke sikkert hvilke kort ).  Ble overrasket når jeg hørte det, jeg trodde man  ble regnet som kredittkortverdig med såpass i formue ?  Er formue verdiløst i den sammenheng ? 

Lenke til kommentar

Er det kun inntekt som er avgjørende for hvordan man blir vurdert av kredittkortselskapene ?   En kamerat er ufør og har ikke stor inntekt men har formue på 3 - 4 millioner.  Likevel fikk han avslag på to kort han søkte på ( vet ikke sikkert hvilke kort ).  Ble overrasket når jeg hørte det, jeg trodde man  ble regnet som kredittkortverdig med såpass i formue ?  Er formue verdiløst i den sammenheng ? 

For de relativt få kredittkortene som har inntektsgrense,

er svaret formue verdiløs, men formuesinntekt teller.

 

For de mange som ikke praktiserer inntektsgrense, bare betalingshistorikk,

er formue eller ikke irrelevant.

 

Kameraten din kan søke ikanovisa, santander flexi,

og bensinselskap, eksempelvis esso eller shell.

 

Vær klar over det fins ikke noe kredittkort som er best i alle relasjoner.

Alt etter HVA og NÅR du handler, tjener du mest på å bruke

kort X og ikke kort Y, Z, ....., ......

Lønner seg derfor å ha flest mulig kort.

 

Sjøl har jeg 20.

 

Selvsagt betinget av at du bruker kredittkort som praktiske plastpenger

og alltid betaler hele utestående ved forfall. 

 

Har du ikke orden på din personlige økonomi,

bør du ikke ha kredittkort i det hele tatt!

Da er det du som betaler lønnsomheten for oss andre.

Udiplomatisk uttrykt er du den fattige som subsidierer de rike.

Lenke til kommentar

For de relativt få kredittkortene som har inntektsgrense,

er svaret formue verdiløs, men formuesinntekt teller.

 

For de mange som ikke praktiserer inntektsgrense, bare betalingshistorikk,

er formue eller ikke irrelevant.

 

Kameraten din kan søke ikanovisa, santander flexi,

og bensinselskap, eksempelvis esso eller shell.

 

Vær klar over det fins ikke noe kredittkort som er best i alle relasjoner.

Alt etter HVA og NÅR du handler, tjener du mest på å bruke

kort X og ikke kort Y, Z, ....., ......

Lønner seg derfor å ha flest mulig kort.

 

Sjøl har jeg 20.

 

Selvsagt betinget av at du bruker kredittkort som praktiske plastpenger

og alltid betaler hele utestående ved forfall. 

 

Har du ikke orden på din personlige økonomi,

bør du ikke ha kredittkort i det hele tatt!

Da er det du som betaler lønnsomheten for oss andre.

Udiplomatisk uttrykt er du den fattige som subsidierer de rike.

Han har ingen betalingsanmerkninger i følge hva han sier, og har levd et ryddig og ordentlig liv på alle vis inntil den helsemessige katastrofen inntraff og han ble ufør.  Tror neppe han trenger noen belæring av meg eller noen andre om hvordan kreditt og kredittkort fungerer.  

Men er det sånn at å være faktisk millionær flere ganger om er poengløst når en søker så må han jo såklart bare søke videre til han kanskje blir akseptert av et kortselskap. 

Lenke til kommentar
QUOTE

 Men er det sånn at å være faktisk millionær flere ganger om er poengløst når en søker så må han jo såklart bare søke videre til han kanskje blir akseptert av et kortselskap

UNQUOTE

 

Han blir akseptert dersom han søker 


ikano visa, santander flexi,


bensinselskap, eksempelvis esso eller shell.


Endret av doro8
Lenke til kommentar

Komplett Bank har rekategorisert enkelte tjenester. De hadde 2% opptjening på Ruter, men nå er det 1%, så de mener tydeligvis at det ikke er "netthandel" lenger. Noen som har merket det på andre tjenester? 

 

Oppdatering: Komplett har nå gått ned til 1% på Spotify også. 

Lenke til kommentar

Nå er det sikkert ikke verdens beste tips, men var snakk om avtalegiro og at ingen (?) kort tilbyr dette?

 

Det slo meg at for disse kortene med rabatt på Viaplay, Netflix etc. om det er eneste formålet med kortet, bare å overføre noen hundrelapp og man slipper å tenke på regninger derfra på ett år eller to.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det noen vits å ha TrumfVisa dersom man har Shell MC?

Kuponger/tilbud på mat hos Spar blir ikke registrert med Shell. Jeg vet ikke hvordan det er med ekstra trumf på grønnsaker og slike ting, men tror kanskje dette også uteblir. Jeg vet heller ikke hvordan dette er Trumf Visa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...