Gå til innhold

Google er nummer 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min personlige erfaring er at de fleste rundt meg som prater om søkemotorer nesten utelukkende prater om Google og nesten ingen prater om MSN Search eller Yahoo Search. Pratet her på forumet gir også inntrykk av at Google står veldig sterkt her. Er det bare meg eller er Google klart dominerende i norge? I hvilke land er det Yahoo og Microsoft sine søkemotorer dominerer?

 

Edit: Jeg fant litt statistikk her:

Top Sites Norway

Top Sites - By Country

 

Norway top 10:

1. Microsoft Network (MSN) (msn.com)

2. Verdens Gang (VG)

3. Google.no

4. Google.com

5. FINN

6. Dagbladet.no

7. Yahoo!

8. Tv2.no

9. Gule Sider

10. MSN Norge (msn.no)

 

Global top 10:

1. Yahoo!

2. Google

3. Microsoft Network (MSN)

4. Yahoo!カテゴリ

5. Baidu.com

6. 新浪新闻中心

7. Myspace

8. EBay

9. 腾讯网(http://www.qq.com)

10. Passport.net

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Det blir spennende hvordan Google sitt nye søke interface vil se ut og om Google fortsatt vil bli stående som kongen på haugen nå som søkemotorkampen virkelig begynner virkelig å spisse seg til og både Google, Yahoo og Microsoft (live.com) utvikler nye søkemotorer med bedre funsjonalitet.

 

Der lekket ut noen bilder av Googles nye tjeneste:

http://www.yellowpipe.com/articles/Google-...ure-testing.php

 

og vis du vil prøve dem selv er det bare å gå inn på Google.com (med engelske tekst) taste inn:

javascript:alert(document.cookie="PREF=ID=fb7740f107311e46:TM=1142683332:LM=1142683332:S=fNSw6ljXTzvL3dWu;path=/;domain=.google.com")

i adresse feltet og vips har du tilgang til alpha/beta versjonen av tjenesten.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Jeg er spent på hvordan slike tester blir gjennomført.

 

Men uansett, så bruker jeg nettsidene til Hardware-nettverket cirka 90% av tiden jeg bruker nettsider, ellers går det i Google og Wikipedia.

5985231[/snapback]

Ja, Google har mange sidevisninger, men folk bruker ikke så mye tid der (i hvert fall ikke folk som har lært å bruke søkemotorer skikkelig)

Lenke til kommentar

At MSN kommer så høyt opp kan ha sine grunner, hvis MSN har søkefunksjon så søker den sikkert i MSN, mange leter sikkert etter nye venner på MSN og hvis det er tiden og ikke antall tester som dette baserer seg på så er dette ting som tar litt lenger tid enn å bare søke og opne en ny side...

 

Yahoo er forsovidt en veldig god søkeside som jeg liker bedre enn Google på noen områder.

 

Men en av grunnene jeg prøver å holde meg til Google er at de open source miljøet mer på alvor, liker spesielt at GoogleTALK benytter seg av Jabber-protokollen, hverken Yahoo eller MS er særlig opensource vennlige.

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
At MSN kommer så høyt opp kan ha sine grunner, hvis MSN har søkefunksjon så søker den sikkert i MSN, mange leter sikkert etter nye venner på MSN og hvis det er tiden og ikke antall tester som dette baserer seg på så er dette ting som tar litt lenger tid enn å bare søke og opne en ny side...

5985764[/snapback]

Grunnen til at MSN kommer så høyt på listen er at alt for mange bruker Hotmail.

Lenke til kommentar
At MSN kommer så høyt opp kan ha sine grunner, hvis MSN har søkefunksjon så søker den sikkert i MSN, mange leter sikkert etter nye venner på MSN og hvis det er tiden og ikke antall tester som dette baserer seg på så er dette ting som tar litt lenger tid enn å bare søke og opne en ny side...

5985764[/snapback]

Grunnen til at MSN kommer så høyt på listen er at alt for mange bruker Hotmail.

5985908[/snapback]

Ja det er fryktelig mange som bruker Hotmail.
Lenke til kommentar
Min personlige erfaring er at de fleste rundt meg som prater om søkemotorer nesten utelukkende prater om Google og nesten ingen prater om MSN Search eller Yahoo Search. Pratet her på forumet gir også inntrykk av at Google står veldig sterkt her. Er det bare meg eller er Google klart dominerende i norge? I hvilke land er det Yahoo og Microsoft sine søkemotorer dominerer?

msn.com er vel default startside i IE, som dessverre altfor mange brukere benytter. Men jeg skjønner ikke at de ikke bytter startside, for noe mer glorete enn MSN skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...