Gå til innhold

De beste gratisprogrammene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig kjekk guide.

 

Men jeg stusset litt på WinRar. Dette er ikke et gratisprogram. Du kan riktignok bruke det etter at trial-tiden er utløpt, men det gjør det ikke mer gratis for det. Uten å være skråsikker tror jeg det faktisk regnes som ulovlig å bruke det etter utløpt trial, hvis det nevnes i EULA eller andre steder (selv om alle gjør det likevel).

 

 

Rett meg om jeg tar feil her.

Lenke til kommentar

Super guide! Veldig fint å ha alt dette samlet på en plass. Jeg skal i hvertfall prøve ut noen av de jeg ikke visste av fra før.

 

Forøvrig så vil jeg komme med et øsnke om et tillegg: Under Firefox så nevner dere en plugin som heter "Adblock". En annen og svært nyttig plugin er BB Code som legger til en høyreklikkmeny som forenkler skriving i forumer. Blandt annet er det veldig lett å sette inn linker, bilder, sitater, farger, skrifttyper og annet. HTML-koder kan også brukes og egendefinerte koder kan legges inn i menyene.

Lenke til kommentar

Vet ikke om du tar forslag i denne tråden, men jeg tar sjansen. Her er tre verktøy jeg har brukt lenge, og som er svært solide og nyttige. Kunne sikkert nevnt annet og, men disse tre blir det jeg ville lagt til. Kan evt ses på til neste artikkel?

 

PageDefrag - 100KBs defragger for det andre fraggere ofte ikke tar, nemlig sidevekslingsfil og register. Settes til defrag ved hver boot og så behøver man ikke tenke mer på det:

http://www.sysinternals.com/Utilities/PageDefrag.html

 

IrfanView - biledvisningsprogrammet som tar flere formater enn Photoshop og som i tillegg har gode flerfil-konverterings-funksjoner:

http://www.irfanview.com/

 

SafeXP - Pek og klikk for å sikre omkring seksti punkter i Windows:

http://www.theorica.net/safexp.htm

Lenke til kommentar

Tror jeg sier det sånn t jeg ikke legger til flere nye programmer nå, jeg foretar kun endringer av eventuelle feil.

 

Kan godt tenkes at jeg kan komme med en oppdatert utgave senere, og til da skal jeg se på de tre programmene du foreslo zjulik. :)

Lenke til kommentar

Flott guide, greit å få alt på en plass.

 

Du skrev under "Beskyttelse mot malware" at kun Microsofts' programvare tilbyr sanntidssøking. Det du kan skrive er at i Professional versjonen av Ad-Aware er dette også med inkludert. Da blir det ikke lenger et gratisprogram, men så kan de som liker Ad-Aware, men savner denne funksjonen, få vite om det ;)

Lenke til kommentar
Du skrev under "Beskyttelse mot malware" at kun Microsofts' programvare tilbyr sanntidssøking. Det du kan skrive er at i Professional versjonen av Ad-Aware er dette også med inkludert. Da blir det ikke lenger et gratisprogram, men så kan de som liker Ad-Aware, men savner denne funksjonen, få vite om det ;)

Den er grei! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...