Gå til innhold

De beste gratisprogrammene


Anbefalte innlegg

"MediaMonkey er det eneste programmet uten iTunes som har muligheten til å synkronisere musikkspor med en iPod. "

 

Den tok jeg ikke helt... Hva med ephod (er vel noe sånt det skrives) og winamp?

Ephod, Anapod, Winamp, Foobar2000 osv kan vel ikke SYNKRONISERE med ipoden, men kan skrive og lese sanger.

 

Men rart at ikke geniale foobar2000 er nevnt under musikk :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser det er mye av det samme som står her som også er nevnt i tråden All verdens nyttigste gratisprogrammer på hw.no's forum. Ellers bra artikkel.

Ja heldigvis. Hvis artikkelen ikke hadde inneholdt mye av det samme som den tråden der så hadde jeg blitt skuffet.

 

Jeg skjønner du hinter om at materialet kan være hentet fra tråden. Det aner jeg ikke noe om, men jeg ville bare si at en artikkel med samme tema som tråden ikke kunne blitt så mye annerledes, selv om man prøvde det.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Testet DLLArchive-programmet nå. Trykket Search, noe som tok sin tid, og når dette var ferdig trykket jeg Archive All (e. noe l.). Da kom det opp en melding om at en viktig Windows-fil hadde blitt byttet ut med en ukjent fil, og at jeg måtte sette i Win-CDen for å fikse dette. Er dette normalt, eller er det noe som er gale nå?

Lenke til kommentar
"MediaMonkey er det eneste programmet uten iTunes som har muligheten til å synkronisere musikkspor med en iPod. "

 

Den tok jeg ikke helt... Hva med ephod (er vel noe sånt det skrives) og winamp?

Ephod, Anapod, Winamp, Foobar2000 osv kan vel ikke SYNKRONISERE med ipoden, men kan skrive og lese sanger.

 

Men rart at ikke geniale foobar2000 er nevnt under musikk :mad:

Winamp kan synkroniseres med en iPod, men det krever imidlertid en plug-in.

Lenke til kommentar
Winamp kan synkroniseres med en iPod, men det krever imidlertid en plug-in.

Dette tillegsprogrammet er ukjent for meg.

--

Til alle: De fleste har meninger om hvilke programmer som er gode og dårlige, og meningene kan godt være motstridende. Skulle jeg tatt med alle programmer som folk bruker/liker, ville artikkelen blitt på flere titalls sider.

Lenke til kommentar
"MediaMonkey er det eneste programmet uten iTunes som har muligheten til å synkronisere musikkspor med en iPod. "

 

Den tok jeg ikke helt... Hva med ephod (er vel noe sånt det skrives) og winamp?

Ephod, Anapod, Winamp, Foobar2000 osv kan vel ikke SYNKRONISERE med ipoden, men kan skrive og lese sanger.

 

Men rart at ikke geniale foobar2000 er nevnt under musikk :mad:

Winamp kan synkroniseres med en iPod, men det krever imidlertid en plug-in.

Stemmer visst det, ja. Har selv syncet en del med Winamp.

Ephod har jo en sync-funksjon den også. Den legger automatisk inn nye sanger på ipoden, legger sanger som er nye på ipoden over til pcen, sletter sanger på ipoden som ikke lenger eksisterer i syncfolderen osv.

Både Winamp og Ephod støtter sync.

 

Ellers en finfin guide ;)

Blir mye tilbakemeldinger fra mange her, men å få dekket alt i den artikkelen du har skrevet er jo helt umulig. Å få linker og beskrivelser til veldig mange gode gratisprogrammer i én artikkel er knall :thumbup:

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Hvordan man klarer å ikke ta med Avast Antivirus i denne samlingen er for emg en gåte... Er jo et superbra antivirusprogram

Verken AVG eller Avast er spesielt bra om du sammenligner de med f. eks. NOD32, men nå koster imidlertid sistnevnte en del kronasje. Men av AVG og Avast, er nok AVG hakket bedre.

Lenke til kommentar
Testet DLLArchive-programmet nå. Trykket Search, noe som tok sin tid, og når dette var ferdig trykket jeg Archive All (e. noe l.). Da kom det opp en melding om at en viktig Windows-fil hadde blitt byttet ut med en ukjent fil, og at jeg måtte sette i Win-CDen for å fikse dette. Er dette normalt, eller er det noe som er gale nå?

Takk for advarselen; hadde akkurat tenkt til å laste ned dette programmet, men står over da jeg husker forrige gang en viktig windows fil ble slettet av et lignende program. Det hele endte med formatering.

 

Uansett, fin guide :yes:

Lenke til kommentar
Hvordan man klarer å ikke ta med Avast Antivirus i denne samlingen er for emg en gåte... Er jo et superbra antivirusprogram

Verken AVG eller Avast er spesielt bra om du sammenligner de med f. eks. NOD32, men nå koster imidlertid sistnevnte en del kronasje. Men av AVG og Avast, er nok AVG hakket bedre.

Jeg mener du tar feil her. AVG har slitt med virus på flere maskiner jeg har installert AVG på. Etter at jeg byttet til Avast har ikke ett eneste virus klart å komme inn.

Lenke til kommentar
Testet DLLArchive-programmet nå. Trykket Search, noe som tok sin tid, og når dette var ferdig trykket jeg Archive All (e. noe l.). Da kom det opp en melding om at en viktig Windows-fil hadde blitt byttet ut med en ukjent fil, og at jeg måtte sette i Win-CDen for å fikse dette. Er dette normalt, eller er det noe som er gale nå?

Takk for advarselen; hadde akkurat tenkt til å laste ned dette programmet, men står over da jeg husker forrige gang en viktig windows fil ble slettet av et lignende program. Det hele endte med formatering.

 

Uansett, fin guide :yes:

Fikk samme melding valgte avbryt så i programet View Archive --> Restore , men den klarte ikke å gjennopprette alt :hrm: og feilmeldingen kommer opp hele tiden.

 

De annbefaller at man går gjennom en og en fil for å se om de kan fjernes! Ikke særlig mye help å få på deres webside heller :thumbdown:

 

Måtte finne fram WinXP CD-en og reparere :realmad:

 

DLLArchive er for de som kjenner til hvert eneste DLL-fil i Windows

 

jj

Endret av j_j
Lenke til kommentar

Teamspeak::

www.teamspeak.org ...

"Non-Profit Organizations

 

If you host a Teamspeak server strictly for non-profit AND you are not a commercial entity then you will not be subject to licensing fees. Each physical server that qualifies as a non-profit organization cannot exceed 100 slots for all instances of Teamspeak running on that server. If more than 100 slots is detected by our automated tracking system, your server may be subject to review (or suspended) and you may be held liable for ATHP-based or Single Server Use-based licensing fees.

 

EXAMPLES OF NON-PROFIT ENTITIES:

 

An individual hosting a small Teamspeak server for their online gaming clan using their home Cable/DSL connection for non-profit.

An individual that rents a dedicated server from a hosting company but does NOT ask for fees from clan members AND does NOT rent or share space to others for profit.

A church or other non-profit organization hosting a free Teamspeak server for online bible study discussions.

A school hosting a free Teamspeak server that allows students to receive help with homework for their classes online."

___

Ventrilo har en maks antall på gratisversjonen.

 

Men ikke teamspeak ;)

Lenke til kommentar
Til alle: De fleste har meninger om hvilke programmer som er gode og dårlige, og meningene kan godt være motstridende. Skulle jeg tatt med alle programmer som folk bruker/liker, ville artikkelen blitt på flere titalls sider.

Quoter meg selv her, for dere ser ut til å glemme dette. ;)

 

PS: Takk til alle som rapporterer feil i artikkelen.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Til alle: De fleste har meninger om hvilke programmer som er gode og dårlige, og meningene kan godt være motstridende. Skulle jeg tatt med alle programmer som folk bruker/liker, ville artikkelen blitt på flere titalls sider.

Quoter meg selv her, for dere ser ut til å glemme dette. ;)

 

PS: Takk til alle som rapporterer feil i artikkelen.

Enig her, det er nok nå folkens ;)

 

Ble det samme når jeg lagde filendelse-guide; alle ville legge inn flere titalls definisjoner, noe som ble alt for mye.

Lenke til kommentar

@trådstarter: Du bør vurdere ett av programmene i artikkelen, nemlig DLLArchive. Dette programmet er ikke noe leketøy.

 

Jeg regner meg selv som forholdsvis kjent rundt på maskinen samt med ryddeprogrammer. DLLArchive har jeg prøvd en gang, og det førte til problemer av typen andre postere har nevnt her. Mulig både jeg og de andre posterne har vært uheldige eller brukt programmet feil, men pragmatisk sett bør dette være nok til å vurdere om programmet skal linkes til, gitt hva som kan skje ved feil bruk.

 

DLLArchive er et av svært få programmer som kan rydde i dll-filene. Men jeg stoler ikke 100% på det. Og i motsetning til et ustabilt fotoprogram eller lignende, er konsekvensene store hvis programmet skulle gjøre en feil.

 

JV16 Power Tools har en lignende funksjon - list unused dll files - som jeg ikke har hatt problemer med. Dette er dog ikke gratis, da. Så det passer ikke inn her.

 

Jeg synes ikke du skal ta sjansen på å presentere DLLArchive på listen din, fordi den leses av både kyndige og ukyndige, og går det galt, står du igjen som litt "ansvarlig"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...