Gå til innhold

ATI med Crossfire-rabatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på når Crossfire kommer jeg... :!:

 

ATi lovte jo at X850 versjonen skulle være i salg allerede np, og X800 versjonen skulle være tilgjenglig for salg i begynnelsen av august...

 

Kanskje fordi at 7800GTX i SLi enkelt vil knuse X850XT PE i Crossfire, og at et enkelt 7800GTX kort vil kunne matche ytelsen ganske bra i de fleste spill?

 

Uansett så kommer det et par oppdateringer av SLi fremover... :yes: Både i form av 70-serie og 80-serie forceWare drivere...

Lenke til kommentar

Dem skulle gått for et sånt telenor oplegg... Kjøp et crossfire kort, få to :w00t:

 

Det er jo litt synd at ATi ble hengende litt bak nVidia når det gjelder SLi/Crossfire.

Men hvis den rabatten kommer til å gjelde det internasjonale markede så tørr jeg tippe på at de tar igjen det lille (eller er det kanskje stort?) forspranget nVidia har fått.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Dem skulle gått for et sånt telenor oplegg... Kjøp et crossfire kort få to :w00t:

Tenker du på et sånt "betal dobbelt så mye for ett, få to"-opplegg?

 

Forøvrig så tror jeg dette sjarmtrikset fra ATi kommer for å døyve på den stadig forlengede ventetiden. Noe må de jo gjøre for å roe kundene som sitter på ventebenken og får høre om stadibe utsettelser. Et slikt opplegg vil sikkert gi inntrykk av at ventinga mer verdt.

 

PS. Jeg lurer på hvordan det blir med moms på rabatten? Hvis prisen på kortet blir 4000kr uten moms og dermed 5000kr inkludert moms for kortet, og man i ettertid får innvilget 660kr rabatt, vil man ikke da bare få igjen 660kr og ikke den momsen man betalte av de 660kr i utgangspunktet? Altså:

5000kr - 660kr = 4340kr

(4000kr - 660kr) + 25% moms = 4175kr

Lenke til kommentar

Simen1: Husk at du må kjøpe nytt hovedkort også... CrossFire kan foreløpig kun brukes med hovedkort med ATi sitt eget chipset

 

så du kan trygt legge inn et hovedkort til rundt 1000 kroner i det regnestykket også...

 

Og et GeForce 7800GTX koster fra rundt 4300... Nei... CrossFire med et X8x0 kort er spør du meg like dumt som to Geforce 6600GT i SLI, om ikke dummere...

 

Men hvis den rabatten kommer til å gjelde det internasjonale markede så tørr jeg tippe på at de tar igjen det lille (eller er det kanskje stort?) forspranget nVidia har fått.

Så lenge du må bytte hovedkort så tviler jeg på det... CrossFore for X8x0 blir nok bare for de virkelige hardcore ATi-fan... Håper for ATi sin del at dette endrer seg med R520... Ja ja... Vi får se uti oktober hva de kommer med... :yes:

Lenke til kommentar
Raptor' date='19/07/2005 : 20:01'] Simen1: Husk at du må kjøpe nytt hovedkort også... CrossFire kan foreløpig kun brukes med hovedkort med ATi sitt eget chipset

Det må man jo hvis man vil ha SLI også. Legg til 1000kr på vektskåla der også.

 

Og et GeForce 7800GTX koster fra rundt 4300... Nei... CrossFire med et X8x0 kort er spør du meg like dumt som to Geforce 6600GT i SLI, om ikke dummere...

Hva baserer du det på? Egne spekulasjoner om hva ytelse og pris blir? Siden du argumenterer som du gjør så vil jeg anta at du ikke er spesielt optimistisk til noen av delene. Jeg sier nå bare: Vi får vente og se om sluttresultatet (ytelsen) blir så bra som spesifikasjonene lover. Prisen blir også spennende.

Lenke til kommentar
Og et GeForce 7800GTX koster fra rundt 4300... Nei... CrossFire med et X8x0 kort er spør du meg like dumt som to Geforce 6600GT i SLI, om ikke dummere...

Hva baserer du det på? Egne spekulasjoner om hva ytelse og pris blir? Siden du argumenterer som du gjør så vil jeg anta at du ikke er spesielt optimistisk til noen av delene. Jeg sier nå bare: Vi får vente og se om sluttresultatet (ytelsen) blir så bra som spesifikasjonene lover. Prisen blir også spennende.

Det baserer jeg på å bruke over 5000 kroner på hardware som ikke støtter nyeste generasjon av directX med shader model 3 og HDR. R520 kommer med støtte for dette om noen månder, og flere og flere spill støtter det også.

 

Bedre å kjøpe et enkelt 7800-kort eller spare til R520 spør du meg...

 

foresten noen som vet når ATi har tenkt til å levere CrossFire til uavhengige tester, samt ut til sluttbrukere? Det har vært veldig stille rundt det siden papir-lanseringen i slutten av mai... :roll:

Lenke til kommentar
Det baserer jeg på å bruke over 5000 kroner på hardware som ikke støtter nyeste generasjon av directX med shader model 3 og HDR. R520 kommer med støtte for dette om noen månder, og flere og flere spill støtter det også.

Det vil også være et X800 master card. For dem som har et X800 PCIe kort fra før vil det ikke være snakk om en oppgradering til 5000,- Et nytt hovedkort vil også kunne være en investering for fremtidige oppgraderinger.

SM3.0 er ikke noe kjøps argument for meg ennå, det samme gjelder FP blending/filtering uten AA. HDR er forøvrig også mulig med SM2.0, noe vi vil se i Half-Life 2 Lost Coast.

 

foresten noen som vet når ATi har tenkt til å levere CrossFire til uavhengige tester, samt ut til sluttbrukere? Det har vært veldig stille rundt det siden papir-lanseringen i slutten av mai... rolleyes.gif

Ifølge Dave Orton vil dem begynne å shippe kort denne måneden, men han sa ikke noe om nårtid dem ville dukke opp i butikkhyllene.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Er egentlig HDR (High Dynamic Range) noe vits for spillere som sitter med vanlige skjermer, særlig LCD-skjermer? Skjermene kan jo ikke vise noe større dynamiksk fargeområde enn de 16 mill fargene (24bit) som de er designet for, og ofte i praksis mindre enn det også. De eneste jeg vet har god nytte av HDR er grafikere med typiske referanseskjermer (veldig godt fargekalibrerte high-end skjermer som ikke er bedregnet for spillbruk).

Lenke til kommentar
Er egentlig HDR (High Dynamic Range) noe vits for spillere som sitter med vanlige skjermer, særlig LCD-skjermer? Skjermene kan jo ikke vise noe større dynamiksk fargeområde enn de 16 mill fargene (24bit) som de er designet for, og ofte i praksis mindre enn det også. De eneste jeg vet har god nytte av HDR er grafikere med typiske referanseskjermer (veldig godt fargekalibrerte high-end skjermer som ikke er bedregnet for spillbruk).

Godt spørsmål. Har lurt på akkurat det samme selv, men det eneste jeg har funnet om det står nederst på DENNE siden. Håper noen kan forklare litt bedre enn dette, men uansett lover det ikke godt for meg som akkurat har blåst av over 7000 på en LCD. :(

 

what is HDR?

do u need special kind of video card and monitor to witness this?can any one tell me about this without the tehcno jargon?

 

As I said in my previous post basic HDRL works with all PS2.0 supporting cards (DX9). High-precision HDR is however limited to GF 6x00 and GF 7x00 cards.

 

Concerning the need for a special monitor, actually yes, you do  But those monitors which can display a much higher range of brightness are not publically available and very expensive. The problem with HDR indeed is that HDR offers too much precision for current monitors and that's where tone mapping comes in. This technique recalculates the rendered HDR image with brightness values which are more easily displayed on current monitors.

 

The get the best HDR experience you'll need a CRT monitor, LCD and plasma are much more limited concerning the high dynamic range they can display.

Lenke til kommentar
PS. Jeg lurer på hvordan det blir med moms på rabatten? Hvis prisen på kortet blir 4000kr uten moms og dermed 5000kr inkludert moms for kortet, og man i ettertid får innvilget 660kr rabatt, vil man ikke da bare få igjen 660kr og ikke den momsen man betalte av de 660kr i utgangspunktet? Altså:

5000kr - 660kr = 4340kr

(4000kr - 660kr) + 25% moms = 4175kr

Altså, det er veldig vanlig at de har slike rabatter i USA. (Mail-in rebate regner jeg med at det er). Det er ikke så komplisert som det høres ut som, spesielt ikke for den vanlige amerikaner, som gjør dette en gang i uken eller no ;)

 

Altså, skjønner ikke helt hva du mener med moms osv. Det som skjer, er at du sender inn alle papirer osv som du får, og et par, tre uker etterpå får du en sjekk hjem i posten på 100 dollar.

 

Ville forundre meg stort om det ikke er slik.

 

(Jeg har kjøpt både dig cam, harddisk, mp3-spiller, mat ( :dontgetit: ) osv på denne måten.. Helt vanlig i USA :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...