Gå til innhold

ABIT forbigår overklokkingssperre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig kom uGuru til nytte. har AN7 selv og har ikke prøvd å overklokke enda. det kommer med tiden ettersom jeg ikke merker det helt store mangelen på datakraft akkurat nå. når jeg først skal overklokke skal jeg først og fremst låse opp min Barton CPU. Word!

 

Epz.

Lenke til kommentar
Var vel ikke noen bombe at Abit klarte det denne gangen også. Husker i PII tiden var de de eneste som tilbydde HK som man kunne overklokke uten å bruke tape trikset :)

Eeee.... nei.

 

Har aldri hørt om tape trikset og eg klokka PII'en min konstant. Først på eit aopen mb. Der kunne eg velga mellom 112 fsb og 133. 133 klarte den dessverre ikkje. Fekk seinare eit anna mb (etter at det andre tok kvelden) og der var det litt fleire valg. 125 fsb gjekk bra ganske lenge (åpent kabinett og ikkje alt for varmt rom). Dønn stabil på 118.

 

Mulig at Abit var først/tidlig ute (ganske vanlig), men ikkje dei einaste.

Lenke til kommentar
Var vel ikke noen bombe at Abit klarte det denne gangen også. Husker i PII tiden var de de eneste som tilbydde HK som man kunne overklokke uten å bruke tape trikset :)

Eeee.... nei.

 

Har aldri hørt om tape trikset og eg klokka PII'en min konstant. Først på eit aopen mb. Der kunne eg velga mellom 112 fsb og 133. 133 klarte den dessverre ikkje. Fekk seinare eit anna mb (etter at det andre tok kvelden) og der var det litt fleire valg. 125 fsb gjekk bra ganske lenge (åpent kabinett og ikkje alt for varmt rom). Dønn stabil på 118.

 

Mulig at Abit var først/tidlig ute (ganske vanlig), men ikkje dei einaste.

Jo, de var først ute her i landet hvertfall. Og stemmer nok at Asus kom med ett på omtrent samme tidspunkt og flere fulgte nok etter, husker ikke. Var også HK med 440BX chipsett dette gjalt, dvs slot 1(kom vel noen PPGA HK med 440BX også).

 

Husker ikke helt om PII kom som socket 370/PPGA versjon, men den jeg snakker om var sef Slot1 versjonen. Man limte ett lite tape stykke på noen av connectorene for å låse den opp(FSB/spenning). Kunne også bruke trikset til å OC'e Celeron, dog i perioden med sokkelkonvertere fikset disse som regel saken, men noen krevde tape(hadde en).

 

http://www.tomshardware.com/cpu/19980514/index.html gir en kort beskrivelse, men mener å huske at voltmodding krevde flere tape biter.. Er gode 5 år siden, så det begynner å bli en stund siden.

Lenke til kommentar

Selv om bl.a. ABIT trolig har lykkes med å forbigå overklokkingssperren på Intels 915/925-brikkesett så er det fortsatt et stort problem som gjenstår:

http://www.pcekspert.com/articles/228-1.html

After several more (unsuccessful) attempts it became obvious that PCI-E frequency lock did not work. We also found out that setting the fixed PCI-E frequency in the BIOS to 100 (only available option besides Auto) would prevent the motherboard from POST-ing at any FSB above the default 200.

Hvis dette er riktig, så betyr det at disse brikkesettene også mangler PCI-Express lås :roll:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...