Gå til innhold

TEST: ABIT KV8-MAX3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mangel på PCI/AGP lås er vel mer en mangel på chipset enn hovedkort...men greit det

 

Men at de fikk minus for å være så frempå at de endelig kvitter seg med parallell og seriell portene?? det fortjener pluss! :)

Helt enig, paralell porten og serie porten er så godt som 100 % erstattet av usb, ingen grunn til å ha de digere (og stygge) kontaktene der fortsatt.

Lenke til kommentar
mangel på PCI/AGP lås er vel mer en mangel på chipset enn hovedkort...men greit det

 

Men at de fikk minus for å være så frempå at de endelig kvitter seg med parallell og seriell portene?? det fortjener pluss! :)

Helt enig, paralell porten og serie porten er så godt som 100 % erstattet av usb, ingen grunn til å ha de digere (og stygge) kontaktene der fortsatt.

jo for de av oss med gamle printere og sånne ting

Lenke til kommentar
mangel på PCI/AGP lås er vel mer en mangel på chipset enn hovedkort...men greit det

 

Men at de fikk minus for å være så frempå at de endelig kvitter seg med parallell og seriell portene?? det fortjener pluss! :)

Greit nok at de fjerner det fra selve bakdelen, men å ha med bracket for dette hadde vært en stor fordel. Fortsatt svært mange som sitter på modem, printere, MP3-spillere og joysticks som trenger denne typen. Særlig printere er et svært viktig poeng.

Lenke til kommentar

Noe uenig i noen av "minusene" der ja.. I hvertfall at COM, og LPT porten er fjernet, det vil jeg se på som et enormt pluss! Dere har også tatt med disse punktene:

- OTES gir ekstra støy

- Overklokker prosessoren mye med standard innstillinger

Den som kjøper dette kortet vil etter min mening være overklokkere, eller "entusiaster" derfor synes jeg dere bør ta i betraktning hvilke kjøpere som er aktuelle, før dere setter opp "minus" og "pluss"

 

Dette er jo såklart bare mine meninger..

Lenke til kommentar
Noe uenig i noen av "minusene" der ja.. I hvertfall at COM, og LPT porten er fjernet, det vil jeg se på som et enormt pluss! Dere har også tatt med disse punktene:

- OTES gir ekstra støy

- Overklokker prosessoren mye med standard innstillinger

Den som kjøper dette kortet vil etter min mening være overklokkere, eller "entusiaster" derfor synes jeg dere bør ta i betraktning hvilke kjøpere som er aktuelle, før dere setter opp "minus" og "pluss"

 

Dette er jo såklart bare mine meninger..

Faktisk enig med deg. Tror ikke det er hvermannsen som kjøper dette kortet. Fin test :)

Lenke til kommentar
Noe uenig i noen av "minusene" der ja.. I hvertfall at COM, og LPT porten er fjernet, det vil jeg se på som  et enormt pluss!  Dere har også tatt med disse punktene:

- OTES gir ekstra støy

- Overklokker prosessoren mye med standard innstillinger

Den som kjøper dette kortet vil etter min mening være overklokkere, eller "entusiaster" derfor synes jeg dere bør ta i betraktning hvilke kjøpere som er aktuelle, før dere setter opp "minus" og "pluss"

 

Dette er jo såklart bare mine meninger..

Full støtte til den. Får nok ikke det kortet i en elkjops maskin, og de fleste som bygger selv har som regel kunskap nok til å justere dette opp og ned, så jeg ville ikke satt det som en minus.

 

Ellers en fin test, posetivt at dere ikke tar med alle ytelses testene, som er ganske kjedelig å lese igjennom :w00t:

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
OTES-løsningen er noe som kunne ødelagt for dette kortet grunnet mye støy. Men heldigvis sørger µGuru-brikken for god viftestyring, som resulterer i at den eneste virkelige ulempen med OTES er at den tar mye plass, og at man derfor var nødt til å ofte LPT og COM-portene.

 

finn en feil:)

 

kunne tenkt meg A64.. har et m-atx kabinett som står å skriker etter innhold.

håper det kommer noen A64 m-atx kort snart, eller er det allerede et ute?

Endret av capy
Lenke til kommentar

Hm... Den der opplyste plast-kuppelen og de to støyende og stygge viftene kunnde de godt ha kuttet ut for min del. Skulle gjerne hadd seriell og paralellport også siden jeg liker å ha muligheten til å tilkoble så mye som mulig om jeg skulle trenge det. Gjerne i form av bracett så lenge portene er der i hvertfall. Plassering av ATX-kabel, ekstra 12V og floppy synes jeg også fortjener kritikk.

 

Og hva er det med automatisk overklokking?? Jeg synes et system SKAL kjøre på orginal hastighet om man ikke spesifikt går inn for å overklokke med overlegg. Og hva er vitsen med å kunne øke spenningen i steg av 0,001V ? Det er jo umulig å skille på stabilitet mellom to trinn. Jeg synes steg av 0,025V er smått nok. Jeg trenger ikke mer og sier "det enkle er best".

 

Kortet overkloket bra, men det blir neppe mitt neste kort. (om ikke noen kaster det etter meg f.eks)

Lenke til kommentar
layout og bios test..

sikker mange som ville sett riktige tester av ytelsen på koret..

 

men bra skrevet.

Poenget er at alle A64-hovedkort basert på likt chipsett yter helt likt, eneste forskjellen i ytelse baserer seg på hvor høyt kortet klokker prosessoren som standard (f.eks. 199,8 MHz HTT eller 200,8 MHz - eller i dette tilfellet 204 MHz). Ytelsen på kortet er i praksis kun avhengig av denne hastigheten, og fordi alle hovedkort uansett har overklokkingspotensiale innenfor disse differansene anser vi det som høyst uinteressant å gi ytelsestester på slikt. Hvis et hovedkort leverer en BIOS-oppgradering som setter HTT-hastigheten opp med en ekstra MHz (som vi har sett eksempler på), blir da kortet et bedre kjøp?

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at dere ikke skrev side opp og side ned om de få % ytelses endringer mellom a64 kortene ja... kort basert på samme brikkesett bør testes ut ifra features, bios instillingsmuligheter og medfølgende programvare. (hvis ikke kortet har en feil som gjør at det yter 20% lavere enn andre kort da selvfølgelig)

 

Men hvis det er tester på forskjellige brikkesett, så er det selvsagt fint og ha med en liten ytelsesoversikt.

Bra test :thumbup:

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Tørr jeg å spørre hva AGP/PCI lås er?  :dontgetit:

En funsjon som gjør at PCI busen holder 33mhz og AGP busen 66mhz. Når man øker FSB/HTT vil disse busene også øke med mindre man har AGP/PCI løs. Har man ikke denne låsen kan harddisker osv død.

 

Edit: med andre ord, er dette noe man helst bør ha når man overklokker

Endret av ernie85
Lenke til kommentar

Henger meg på de som pirker litt på +'ene og -'ene i testen.

 

Jeg syns dere burde vurdere hvem som kjøper produktet før dere setter opp +'er og -'er.

Som dere selv sier så er Abit KV8-MAX3 et entusiast kort. Det er jo det hele MAX-serien til Abit handler om, og med dette i bakhodet, så syns jeg ikke det gjør noe at de har fjerna LPT og COM-portene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...