Gå til innhold

Enorm drivstofflekkasje fra Norwegian-vikar kan ha ødelagt rullebane


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det blir sånn når nettstedene drives av reklame. Man må ha clickbait titler for å øke trafikken så folk ser mer adverts.

 

Det er også en skam at selv de avisene som mottar statsstøtte driver med dette. I tillegg til å ta seg betalt for at folk skal kunne lese propagandaen deres. 2 milliarder skattekroner for å drive aviser som går i minus, altså et produkt folk ikke vil ha. Jeg synes det er meget interessant at staten Norge tvinger borgerne sine til å finansiere propaganda gjennom skatt. Dette er kanskje grunnen til at mange anser skatter og avgifter som væpnet ran. 

 

Staten Norge, molbolandet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

I alt spredte Hi-Fly-flyet drivstoff over mer enn 50.000 kvadratmeter av flyplassen. Det er uklart om flyet også dumpet drivstoff over bolig- og forretningsområder nord for flyplassen.

 

Du verden. De har skutt drivstoff med brannslukkingskanoner da eller?

 

Eller sirklet de over disse stedene, altså var flyet luftbårent da dumpingen skjedde?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis er ikke virkelighetens Jet-A1 like brennbart som det de hadde i Dø Hardt 2 filmen så selv med Bruce Willies hadde det blitt bare kjedelig.

Tenkte akkurat på den senen. Husker ikke helt hva han sa. Han klarte i alle fall å tenne på fuelen og flammene spredte seg til flyet som var i lufta. Her var jo flyet landet men på film kunne nok store deler av området gått opp i flammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå hvordan Norwegian er ansvarlig for dette. Flyet er innleid, piloter og alt. Dette er en sak for forsikringsselskapet til Hi-Fly.

 

Norwegian har avtalen med flyplassen. Det er de som er ansvarlige. Det kan hende at de kan søke regress med underleverandørens forsikringsselskap, men de kommer sikkert til å krangle og kan veldig gjerne gjøre likviditetsproblemene til norwegian enda større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Morsom lek med ord. Hvordan kan en lekkasje fra et fly bli enorm? Kanskje stor eller betydelig, men knappes enorm. Eller snakker vi om en "blow-out" av Ekofisk dimensjoner? Jeg er enormt lei av tabloide og upresise overskrifter i TU. De overgås kun av overfladiskheten i artiklene.

Det du lurer på, står da tydelig i artikkelen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Heldigvis er ikke virkelighetens Jet-A1 like brennbart som det de hadde i Dø Hardt 2 filmen så selv med Bruce Willies hadde det blitt bare kjedelig.

 

Ja de måtte vel gått opp et par kvaliteter for at det skulle funket. F.eks. med William John «Liam» Neeson  :wee:

 

 

 
Neida, jeg har sansen for Bruce Willis som skuespiller jeg. Spesiellt i The Fifth Element  ;)
Men det er mange andre gode skuespillere der, Spesiellt Gary Oldman, og selvsagt hovedstjernen Mia kommer jeg aldri til å gå lei av i actionfilmer. Men den karakteren som tok kaka i den filmen var faktisk:
 
Endret av G
Lenke til kommentar

Det jeg mente her er at selv med Bruce Willies ville det blitt kjedelig med Brucern rullende rundt på stripa i fueldammen med lighter uten å greie å få fyr.

 

Men om man demper litt på actionnivået, så kan man jo alltid brenne opp et par hindenburg luftskip. Man kunne f.eks. satt seg fore å animert de nye planlagte fantasifulle luftfarkostene, også kan en terrorist ha fylt feil gass på, som hydrogen istedetfor helium. Da får folk mer enn nok hollywood-flammer å glise over. Da kan hollywood til og med tillate seg at en statisk elektrisk berøring av en hånd eller noe slikt setter fyrverkeriet i gang. Uten å ty til at "bil 1 såvidt dytter "krasjet" i offer-bil 2 med 0,00005 Nm kraft og så eksploderer den" klisjéen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...