Gå til innhold

Alle betalingsterminaler må støtte kontaktløs betaling innen 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usikker på om jeg liker denne NFC teknologien.. Om noen går med en trådløs bankterminal med nfc og ved "uhell" dunker borti meg og kortet.. plutselig 400 spenn vekk x)?

Terminalen er knyttet til en bedrift, en konto eller lignende, så det vil ikke være vanskelig for bankene å spore dette opp. I tillegg kan man reklamere på korttransaksjoner man ikke vedkjenner seg, så jeg ser ikke noen grunn til denne skepsisen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men man har som regel ikke touch-id eller face-id på betalingskort. :p

 

Trådløse betalingskort har vi jo hatt siden 2012, hvorfor skal dette plutselig bli et problem nå?

 

Er positivt at alle terminaler skal støtte kontaktløs betaling, for da slipper jeg å ha med betalingskort. Så sjansen for å bli svindlet forsvinner jo om alle terminaler støtter denne teknologien, for da slipper jeg ha med det dumme plastikk-kortet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trådløse betalingskort har vi jo hatt siden 2012, hvorfor skal dette plutselig bli et problem nå?

 

Problemene dukker først opp når man har både trådløse kort og trådløse terminaler.

 

Jeg kjenner ikke til problemer her i landet (ennå), men i London ble det krøll for mange da de trådløse kortene dukket opp, for de brukte samme teknologi som Oyster-kortene som brukes på buss/T-bane. Dermed opplevde folk at de betalte for engangsbillett med trådløst bankkort, istedenfor å bruke månedskortet via Oyster-kortet. Denne forvekslingen skjedde som regel flere ganger før passasjerene oppdaget hva som foregikk. Folk blir ofte sure av sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...