Gå til innhold

– Microsoft jobber med en ny Xbox uten optisk drev


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Vi som bryr oss om pris på spill, vil gjerne ha det på "disc". Se på alle tilbudene der ute idag (BF), alle de beste tilbudene på spill er på "disc" og ikke "nedlastede". Merkelig nok da jeg ville trodd at det var billigere å levere de "nedlastede" spillene, pluss at det selvfølgelig sparer miljøet for mye søppel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Vi som bryr oss om pris på spill, vil gjerne ha det på "disc". Se på alle tilbudene der ute idag (BF), alle de beste tilbudene på spill er på "disc" og ikke "nedlastede". Merkelig nok da jeg ville trodd at det var billigere å levere de "nedlastede" spillene, pluss at det selvfølgelig sparer miljøet for mye søppel.

 

Og da står du fritt til å velge den dyrere versjonen med drev i stede...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns Xbox bør konsentrere seg om å lage nest generasjon. Det må da koste mye bare å utvikle nye "gamle" maskiner.

 

Nå er det 4K og 8K som gjelder, med VR og et vell av tilkoblingsmuligheter for ulike ting. Må Xbox få en Nvidia RTX2080ti brikke inn i seg med raytracing.

 

Så du vil ha en Xbox til over 10000 ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så det kan ikke sies at det faktisk er en DVD spiller men må oversettes til "optisk drev" makan til idiotiske oversettelser det til stadighet må skrives om omrent som Itavisen om Ray Tracing som blir til "strålesporing" lol

Hva blir det neste å oversette "ram" til "norsk som da blir "Tilfeldig tilgangshukommelse"

Så hvor mye ram har du i pc din? jeg har 16 GB "Tilfeldig tilgangshukommelse" jeg.

Endret av Tåka
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så det kan ikke sies at det faktisk er en DVD spiller men må oversettes til "optisk drev" makan til idiotiske oversettelser det til stadighet må skrives om omrent som Itavisen om Ray Tracing som blir til "strålesporing" lol

Hva blir det neste å oversette "ram" til "norsk som da blir "Tilfeldig tilgangshukommelse"

Så hvor mye ram har du i pc din? jeg har 16 GB "Tilfeldig tilgangshukommelse" jeg.

 

Men det er jo ikke en DVD-spiller. Det er en Blu-ray spiller ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Så det kan ikke sies at det faktisk er en DVD spiller men må oversettes til "optisk drev" makan til idiotiske oversettelser det til stadighet må skrives om omrent som Itavisen om Ray Tracing som blir til "strålesporing" lol

Hva blir det neste å oversette "ram" til "norsk som da blir "Tilfeldig tilgangshukommelse"

Så hvor mye ram har du i pc din? jeg har 16 GB "Tilfeldig tilgangshukommelse" jeg.

Optisk drev er en generell betegnelse som innbefatter bl.a. CD, DVD og Blu-ray. Hadde du foretrukket om de brukte den engelske betegnelsen optical disc drive isteden? Om du skal klage over språk, bør du kanskje lære det først.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Mye argumentet for min del for å kjøpe en xBox fremfor PS er nettop optiskdrev for å kunen spille av UHD-filmer. 

 

Og det kan du vel fortsatt?

 

Det er vel bare en bra ting at folk som ikke trenger optisk drev nå får en enda billigere xbox

Det er aldri en god ting at konsoller begrenses og mister funksjoner pga trender i tiden.

 

Å implementere en optisk drive koster sony og MS svært lite. De tror 'alle' brukerne bare vil streame og game. Sannheten er at veldig mange bruker den til allt mulig. Og det inkludert å se på bluray/Dvd/UHD filmer via disk. Jeg spiller ganske lite spill. Likefullt har jeg eid samtlige generasjoner av sony playstation. Hvorfor spør du? Fordi den ene lille maskinen har gitt meg et vidt spekter av muligheter som ingen Bluray spiller eller reinspikka spillkonsoll har gitt meg.

Jeg kan gjøre nesten allt jeg vil fra EN maskin. Streame film via apper som HBO/Netflix etc. Bruke hjemmeserver som PLEX. Spille spill. Og se bluray i strålende kvalitet (og nei filmer på netflix er ikke i strålende kvalitet selv om det står 1080p i beskrivelsen) Investerte jeg i lydanlegg og OLED tv for å se serier og filmer i middels kvalitet?

 

Både MS, Sony og forbrukerne selv, har fullstendig mistet synet for hvorfor vi kjøper ny bildeteknologi. Om Sony ikke implementerer UHD drive i den kommende PS5, kommer jeg aldri til å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Det er aldri en god ting at konsoller begrenses og mister funksjoner pga trender i tiden.

 

Å implementere en optisk drive koster sony og MS svært lite. De tror 'alle' brukerne bare vil streame og game. Sannheten er at veldig mange bruker den til allt mulig. Og det inkludert å se på bluray/Dvd/UHD filmer via disk. Jeg spiller ganske lite spill. Likefullt har jeg eid samtlige generasjoner av sony playstation. Hvorfor spør du? Fordi den ene lille maskinen har gitt meg et vidt spekter av muligheter som ingen Bluray spiller eller reinspikka spillkonsoll har gitt meg.

Jeg kan gjøre nesten allt jeg vil fra EN maskin. Streame film via apper som HBO/Netflix etc. Bruke hjemmeserver som PLEX. Spille spill. Og se bluray i strålende kvalitet (og nei filmer på netflix er ikke i strålende kvalitet selv om det står 1080p i beskrivelsen) Investerte jeg i lydanlegg og OLED tv for å se serier og filmer i middels kvalitet?

 

Både MS, Sony og forbrukerne selv, har fullstendig mistet synet for hvorfor vi kjøper ny bildeteknologi. Om Sony ikke implementerer UHD drive i den kommende PS5, kommer jeg aldri til å kjøpe den.

Ber deg lese en gang til.

 

Den gamle xboxen MED optisk drev forblir

MEN

For de som ikke trenger optisk drev, så kommer det en ny billigere xbox.

 

Definisjon på win-win.

Jeg gir blanke f om det koster MS lite med et optisk drev, den nye blir forsatt billigere. Du misforstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...