Gå til innhold

Apple slipper iOS 12.1 i løpet av dagen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor får ikke gammle enheter også de nye iOS oppdateringer? Det var jo en av de store argumentene når Apple startet.

 

Apple er overlegen på dette. Min 5 år gamle iPhone 5s fikk iOS 12. Hvis du kjenner noen leverandør av Android-telefoner som gir oppdateringer mer enn 3 år så si fra! Mange gir bare oppdatering et eller to år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple har en enklere jobb med å oppdatere i.o.m at de har produsert all hardware selv og derfor har kompetanse på alle SKU.

De er jo også avhengig av ny iOS for å få eldre enheter så trege at folk slutter å bruke dem, så det er vel både en fordel og ulempe.

 

https://www.forbes.com/sites/ewanspence/2017/12/20/apple-iphone-kill-switch-ios-degrade-cripple-performance-battery/#2667118316a8

 

Google er avhengig av policy til OEM og produsenter som bruker Android.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har en enklere jobb med å oppdatere i.o.m at de har produsert all hardware selv og derfor har kompetanse på alle SKU.

De er jo også avhengig av ny iOS for å få eldre enheter så trege at folk slutter å bruke dem, så det er vel både en fordel og ulempe.

 

https://www.forbes.com/sites/ewanspence/2017/12/20/apple-iphone-kill-switch-ios-degrade-cripple-performance-battery/#2667118316a8

 

Google er avhengig av policy til OEM og produsenter som bruker Android.

 

Apple produserer ingen hardware selv; de kjøper de rimeligste komponentene fra Android-produsenter som Samsung, Sharp, Toshiba og Qualcomm. Det eneste Apple gjør -- i tillegg til å videreutvikle et urgammelt operativ-system -- er å vente årevis med å introdusere ny teknologi til sine telefoner som Samsung har utviklet -- for deretter å "gjenoppfinne" denne teknologien som sin egen.

 

I tillegg så er det ikke allverdens med å kjøre siste versjon sv et ooerativsystem. Selv har jeg Xperia XZ1 compact og Mate 10 Pro som kjører Oreo 8.0. Min gamle Honor Note 8 fikk Oreo 8.0 i forrige uke. Min nye Mate 20 Pro kjører siste Pie 9.0. Når det er sagt, det er ikke den store forskjellen på forrige versjon som mange vil ha det til. De fleste Apple-fans lager stor ståhei om dette og Android. Det er viktigere at telefonen virker med en versjon av Android -- enn de mange restriksjonene og ting som ikke fungerer på iPhone-telefoner. Det er ikke mye å rope hurra for om Apple støtter en fem år gammel 5s med siste iOS, når telefonen blir en sinke. De fleste i dagens samfunn kjøper ny telefon hvert år, så denne støtten er unødvendig. Slik som en fem år gammel PC klarer å starte Assassin's Creed: Odyssey, så blir ikke opplevelsen annet enn tragisk.

 

Hvis Apple-fans er så velbeslåtte som de blir omtalt som, hvorfor ser man bare forbrukere i gata med 6s og 7 Plus? Og hvorfor blir de "rike" kjempeglade for at Apple lar dem få "siste" operativsystem til sine SE-telefoner?

Lenke til kommentar

 

Apple har en enklere jobb med å oppdatere i.o.m at de har produsert all hardware selv og derfor har kompetanse på alle SKU.

De er jo også avhengig av ny iOS for å få eldre enheter så trege at folk slutter å bruke dem, så det er vel både en fordel og ulempe.

 

https://www.forbes.com/sites/ewanspence/2017/12/20/apple-iphone-kill-switch-ios-degrade-cripple-performance-battery/#2667118316a8

 

Google er avhengig av policy til OEM og produsenter som bruker Android.

 

Apple produserer ingen hardware selv; de kjøper de rimeligste komponentene fra Android-produsenter som Samsung, Sharp, Toshiba og Qualcomm. Det eneste Apple gjør -- i tillegg til å videreutvikle et urgammelt operativ-system -- er å vente årevis med å introdusere ny teknologi til sine telefoner som Samsung har utviklet -- for deretter å "gjenoppfinne" denne teknologien som sin egen.

 

I tillegg så er det ikke allverdens med å kjøre siste versjon sv et ooerativsystem. Selv har jeg Xperia XZ1 compact og Mate 10 Pro som kjører Oreo 8.0. Min gamle Honor Note 8 fikk Oreo 8.0 i forrige uke. Min nye Mate 20 Pro kjører siste Pie 9.0. Når det er sagt, det er ikke den store forskjellen på forrige versjon som mange vil ha det til. De fleste Apple-fans lager stor ståhei om dette og Android. Det er viktigere at telefonen virker med en versjon av Android -- enn de mange restriksjonene og ting som ikke fungerer på iPhone-telefoner. Det er ikke mye å rope hurra for om Apple støtter en fem år gammel 5s med siste iOS, når telefonen blir en sinke. De fleste i dagens samfunn kjøper ny telefon hvert år, så denne støtten er unødvendig. Slik som en fem år gammel PC klarer å starte Assassin's Creed: Odyssey, så blir ikke opplevelsen annet enn tragisk.

 

Hvis Apple-fans er så velbeslåtte som de blir omtalt som, hvorfor ser man bare forbrukere i gata med 6s og 7 Plus? Og hvorfor blir de "rike" kjempeglade for at Apple lar dem få "siste" operativsystem til sine SE-telefoner?

Ja her har vi en som er inne på ting... (ironi)

 

Merkelig nok så fungerer Face ID på min iPhone X til å låse opp både apper og andre plasser der kode eller annen sertifisering trengs, mens det IKKE gjør det på Samsung S8 som også er i husstanden, burde det ikke vært motsatt siden det er Samsung som har funnet opp mesteparten av teknologien i følge deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple produserer ingen hardware selv; de kjøper de rimeligste komponentene fra Android-produsenter som Samsung, Sharp, Toshiba og Qualcomm. Det eneste Apple gjør -- i tillegg til å videreutvikle et urgammelt operativ-system -- er å vente årevis med å introdusere ny teknologi til sine telefoner som Samsung har utviklet -- for deretter å "gjenoppfinne" denne teknologien som sin egen.

 

I tillegg så er det ikke allverdens med å kjøre siste versjon sv et ooerativsystem. Selv har jeg Xperia XZ1 compact og Mate 10 Pro som kjører Oreo 8.0. Min gamle Honor Note 8 fikk Oreo 8.0 i forrige uke. Min nye Mate 20 Pro kjører siste Pie 9.0. Når det er sagt, det er ikke den store forskjellen på forrige versjon som mange vil ha det til. De fleste Apple-fans lager stor ståhei om dette og Android. Det er viktigere at telefonen virker med en versjon av Android -- enn de mange restriksjonene og ting som ikke fungerer på iPhone-telefoner. Det er ikke mye å rope hurra for om Apple støtter en fem år gammel 5s med siste iOS, når telefonen blir en sinke. De fleste i dagens samfunn kjøper ny telefon hvert år, så denne støtten er unødvendig. Slik som en fem år gammel PC klarer å starte Assassin's Creed: Odyssey, så blir ikke opplevelsen annet enn tragisk.

 

Hvis Apple-fans er så velbeslåtte som de blir omtalt som, hvorfor ser man bare forbrukere i gata med 6s og 7 Plus? Og hvorfor blir de "rike" kjempeglade for at Apple lar dem få "siste" operativsystem til sine SE-telefoner?

 

Ja, det er viktig at telefonen har siste versjon av operativsystemet. 

 

post-3331-0-70978300-1540997480_thumb.png

 

Apper slutter å fungere. 

Nå har denne telefonen faktisk Google Play enda, men mista jo tilgangen til Google Play også på eit litt eldre Android nettbrett. Der er det kun Android Market som er å finne, og det har Google lagt ned. 

 

Det virker som Apple holder liv i produktene så lenge så det er mulig, slik at du slepp å kjøpe ny telefon bare pga dei ikkje kjem med oppdateringer til OS. 

 

Det er lenge mellom sikkerheitsoppdateringene også foresten, vi snakker vel 2 år sida sist denne telefonen fikk noken oppdatering. 

Lenke til kommentar

Gratulerer Apple brukere med nye sikkerhetsoppdateringer og snikoppdateringer med formål om å ta enda mer kontroll på deg som bruker.. :)

 

Før folk begynner å kaste dritt så er de fleste Android telefoner enda verre og duger å få oppdatert sine tlf, men man kan alltid ropte og installere custom rom og det er alt åpen programvare handler om!!

 

Alt for mer kontroll på hva vi investerer i og jeg ønsker ikke at Apple eller Google skal fortelle meg hva jeg skal gjøre når jeg høbetaler over 10k for en tlf. Dette tilfellet er Apple ledende!!!!!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...