Gå til innhold

Her er Opels nye elbilkonsept


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

…og lasteplass.

 

Men nei, slikt skal fortsatt ikke få lov eksistere. Bare nok en Compliancy Car i hatchback-segmentet. Glem det.

 

Nei, det er ikke compliancy car i hatchback-segmentet. Det er en bybil. Kommer nok større også - bare vent - det er ikke GM som bestemmer lenger, heldigvis.

 

Både tilhengerfeste og lasteplass får du på Model X, som forøvrig har rentekampanje disse dager ;)

 

Lasteplass i Model X? Ja, hvis du ikke bruker alle setene... Er du mer enn 4 personer, må du ha med henger på ferie!

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke compliancy car i hatchback-segmentet. Det er nok en bybil. [FTFY]

 

Altså nok en Compliancy Car…

 

Kommer nok større også - bare vent - det er ikke GM som bestemmer lenger, heldigvis.

 

Har ingen ønsker om å vente. Har allerede ventet mer som lenge nok. Og jeg venter ikke på PSA (igjen.) 

 

VW kunne uten videre ha levert e-Golfen min som stasjonsvogn. Da hadde i det minste jeg vært noenlunde fornøyd. Enten med eksisterende batteri eller fortrinnsvis et marginalt større slik som 40kWt++. God plass til det. Men tvert Nei, Niks, Njet, Nein. Det kalles motvilje. Eller vilje til å motarbeide.

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Med tanke på kollisjonstester er det spørs hvor lurt det er å bygge en bil uten B-stolpe. Enten må A og C stolpene forsterkes noe vanvittig, noe som tar plass og veier mye, eller så vil det gå ut over kollisjonstestene eller så vil det kreve svindyre materialer som titan.

 

Ellers, hva er poenget med den langsgående veggen i midten av bilen?

Lenke til kommentar

Med tanke på kollisjonstester er det spørs hvor lurt det er å bygge en bil uten B-stolpe. Enten må A og C stolpene forsterkes noe vanvittig, noe som tar plass og veier mye, eller så vil det gå ut over kollisjonstestene eller så vil det kreve svindyre materialer som titan.

 

Ellers, hva er poenget med den langsgående veggen i midten av bilen?

Design har nok skylla for manglende B-stolpe og den langsgående konsollen er kanskje en forsterkning mot vridning av karosseriet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Med tanke på kollisjonstester er det spørs hvor lurt det er å bygge en bil uten B-stolpe. Enten må A og C stolpene forsterkes noe vanvittig, noe som tar plass og veier mye, eller så vil det gå ut over kollisjonstestene eller så vil det kreve svindyre materialer som titan.

 

Ellers, hva er poenget med den langsgående veggen i midten av bilen?

 

Er strengt tatt ikke uvanlig å ikke ha b-stolpe. Kabrioleter er også bygget uten, og bilen forsterkes da også andre steder. Ofte er da bakdørene borte og veggene så tykke bak at man kun har plass til to seter etc.

 

Nå er bilen omtalt her ikke nødvendigvis representativ for produksjonsmodellen. Men det er noen ting å vurdere. Gulvkonstruksjonen med batteri i gulvet er stivere enn på vanlige biler og motvirker vridning. Dette motvirker også uønsket deformasjon der det sitter folk. Videre har denne a og c-stolper og et tak, og diagonal avstiving samt langsgående forsterkning i ytterkant er mulig. Kanalen i midten gjennom hele bilen kan også være et forstekende element. Og til sist så slås dørene sammen vil dette også kunne stive av noe.

Lenke til kommentar

Kan ikke de se for h... til å lage en 7-seters familietraktor snart?? Det kommer jo bare småbiler og luksus-SUV'er over hele linja!!

 

Eneste unntaket er Audi som lager en stasjonsvogn, men for min del går ikke langt nok da den ikke får plass til 7 stykker.

 

Og nei, en Tesla X er ikke en familiebil, det er en luksus-tanks.

 

Audi stasjonsvogn? Blir den noe billigere enn en Tesla da? SUV'en er iallefall ikke billigere.. 

 

VW skal vell lage en større kassebil? 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...