Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Unngå å miste vennskapet


Anbefalte innlegg

Jeg er forelsket i ei 20 år gammel jente.

Vi ble kjent gjennom å være arbeidskollegaer..

 

Eg hadde følelser for ho, sistnevnte likte meg som en venn ho ville bli bedre kjent med.

 

Ho har kjæreste og skal studere 5 år på Østlandet..

 

 

Jeg har innsett at vi ikke kan bli kjærester. Derfor er mitt nye mål å få til et godt vennskap i stedet.

 

 

 

Til å begynne med sendte vi flere sms til hverandre. Nå får eg ikke sms frå henne.

 

Visdt grunnen er at ho vil førstpriotere kjæresten er det helt godt. Det er viktig syns eg!

 

 

 

 

I de fleste sms har jeg sendt vanlige vennlige sms.

Var uheldig å glemte meg av og til å flørtet litt. Noe som ikke var bra.

En dag savnet jeg henne ekstra mye å sendte at vi kunne treffes da jeg var i nærområde der ho var. Bare for å snakke.

Dette skulle eg lot være å spør om etter ettertanke.

 

Neste dag forstod ikke med det samme hvorfor ho ikke hadde svart meg.

Ho sa at ho ikke ville svare meg når eg blir oppfattet som desperat.

 

 

Jeg prøvde å ta meg sammen å fokusere å holde meg i skinnet å sendte vanlige sms uten flørting..

Får ennå ikke sms tilbake

 

Jeg har beklaget meg gjennom sms at jeg har blitt oppfattet som desperat og at jeg ikke ønsker å være slik.

Jeg spør om vi kan sette en strek for denne gangen, men ikke fått respons på det.

 

 

 

 

Jeg ønsker svært gjerne å få tilbake den gode kjemien vi hadde gjennom sms..

Nå får eg ingen sms og frykter at det er pga meg at ho ikke svarer.

 

 

 

De 2 siste eg har sendt valgte eg å sende noen dager senere for å ikke virke desperat.

Desse to sms har vært helt uten flørting der eg i den ene sms pør hvordan 1 uke på universitet har vært.

Ingen respons i noen av dem.

 

 

 

Ønsker svært gjerne at jeg kan få en ny sjanse til å vise at eg kan være en god venn.ser mørkt ut foreløpig.

 

 

 

Mange vil kanskje si at jeg bør fokusere på andre ting, men det at jeg frykter at det er meg som eg hovedgrunnen til at ho ikke svarer gjør veldig vondt.

Derfor klarer eg ikke å slå meg til ro før ting er i orden.

 

 

 

 

Derfor spør eg dere:

Hva kan eg gjøre for å kunne få vennskapet tilbake/respons på sms uten at jeg virker desperat?

 

 

Dere vil kanske syns at dette høres desperat ut: men eg var helt tom for ideer og måtte finne på noe. Gjør nesten hva som helst for å ikke miste vennskapet

 

Har vært i kontakt med p4 der eg har spurt om de vil ringe inn til henne i forbindelse med et program de har.

Der de ringer henne å sier den beklagelsen eg sendte inn. Der eg blant annet beklager mye for at jeg flørtet da du var i et forhold. Slutten av teksten utrykte eg at eg håper vi kan treffes av og til som venner og samtidig ha litt kontakt. Eventuelt at ho kan ha med seg kjæresten.

Høres kanskje litt rart ut, men vet ikke snart..

 

Dette med radio blir ikke sendt slik alle kan høre det. Bare at de ringer henne.

 

Dette med radio kan eg ta vekk om dette er bare negativ effekt.

 

 

Grunnen til at eg kom på dette var at eg ville tenke litt annerledes..

Prøve å tenke hvordan eg kan få fram hvor dyp lei meg eg er som har såret henne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eg er glad i henne og har følelser for henne, men respekterer at ho har kjæreste. Har samtidig lyst å ikke miste den kontakten vi hadde gjennom sms.

 

Eg vet nesten ikke korleis eg skal gjøre det..

 

Å vente noen uker/mnd kan være en løsning..

 

 

 

Hadde eg bare visst om det skyldes den negative episoden tidligere der eg gikk over streken å glemte meg uttrykk litt da eg flørtet litt..

 

Eller om det er at ho ikke vil ha kontakt med 2 gutter på likt, dette er fornuftig..Ho har jo kjæreste..

 

Eller andre grunner..

 

 

 

 

Det hadde betydd enormt å fått en god dialog igjen på sms.

 

Eg er veldig glad i henne og vilikte virkelig fortsette å ha dialog

 

 

 

Anonymous poster hash: deb83...294

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er forelsket i ei 20 år gammel jente.

Vi ble kjent gjennom å være arbeidskollegaer..

 

Eg hadde følelser for ho, sistnevnte likte meg som en venn ho ville bli bedre kjent med.

 

Ho har kjæreste og skal studere 5 år på Østlandet..

 

 

Jeg har innsett at vi ikke kan bli kjærester. Derfor er mitt nye mål å få til et godt vennskap i stedet.

 

 

Wake up and smell the Daisys!  Ditt mål er å få henne tilbake!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Wake up and smell the Daisys!  Ditt mål er å få henne tilbake!

Kan man få tilbake noe man aldri har hatt?

 

TS: Mitt tips er å gå videre i livet. Radio-greiene ville jeg i alle fall droppet! Virker som du har sendt opptil flere SMS'er hver dag i en ukes tid uten svar. Ikke overrasket over at hun synes du virker desperat. Hvis dere var arbeidskolleger var dere vel heller aldri vært venner - så ikke naturlig å gå tilbake i en situasjon som venner all den tid dere kun har vært kolleger? I alle tilfeller virker dette som et noe perifert vennskap som ikke er det mest naturlige å opprettholde når dere bor på hver deres kant av landet.

Gi henne litt tid, i alle fall en god uke - kanskje er hun for opptatt med fadderuken, kanskje synes hun du maser litt, men trolig er hun ikke interessert. Du får eventuelt spille ballen over på hennes banehalvdel og be henne ta kontakt når hun kommer tilbake på ferie. Uansett; life goes on, and so should you.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS: Du er bare forelsket.. og shit happens.. Du får ikke den dama, så det er bare å gi opp...

 

Om du klarer å bruke milloner av kroner og alle andre ressurser i verden du har ville det vært deg og  den jenta igjen..

Du blakk som ei kirkeråtte og jenta du elsker så mye.. Men det er bare dere to, ikke fristelsen, tanken eller tiltrekningskraften...

 

Da er dere der, like kjedlige og to helt vanlige personer som kanskje hadde det mye bedre før...

Lenke til kommentar

 

 

Vi har vært venner. Noe ho selv har sagt. Vi var på kafé utenom arbeidstiden. Der snakket vi om en del forskjellige..

 

 

Ho ønske å bli bedre kjent.Og virkerinteresert i å bli bedre kjent.

 

 

Har ikke sendt flere sms hver dag i det siste. Var 3 dager mellom.

Visst jeg hadde sendt hver dag ville jeg ihvertfall blitt sett på som desperat tror eg.

 

 

 

 

 

 

Kan man få tilbake noe man aldri har hatt?

 

TS: Mitt tips er å gå videre i livet. Radio-greiene ville jeg i alle fall droppet! Virker som du har sendt opptil flere SMS'er hver dag i en ukes tid uten svar. Ikke overrasket over at hun synes du virker desperat. Hvis dere var arbeidskolleger var dere vel heller aldri vært venner - så ikke naturlig å gå tilbake i en situasjon som venner all den tid dere kun har vært kolleger? I alle tilfeller virker dette som et noe perifert vennskap som ikke er det mest naturlige å opprettholde når dere bor på hver deres kant av landet.

Gi henne litt tid, i alle fall en god uke - kanskje er hun for opptatt med fadderuken, kanskje synes hun du maser litt, men trolig er hun ikke interessert. Du får eventuelt spille ballen over på hennes banehalvdel og be henne ta kontakt når hun kommer tilbake på ferie. Uansett; life goes on, and so should you.

Anonymous poster hash: deb83...294

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med p4 der eg har spurt om de vil ringe inn til henne i forbindelse med et program de har.

Der de ringer henne å sier den beklagelsen eg sendte inn. Der eg blant annet beklager mye for at jeg flørtet da du var i et forhold. Slutten av teksten utrykte eg at eg håper vi kan treffes av og til som venner og samtidig ha litt kontakt. Eventuelt at ho kan ha med seg kjæresten.

Høres kanskje litt rart ut, men vet ikke snart..

 

Dette med radio blir ikke sendt slik alle kan høre det. Bare at de ringer henne.

 

Dette med radio kan eg ta vekk om dette er bare negativ effekt.

Dette er en jævli god idé hvis du har lyst å sprenge desperasjonsskalaen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Likte ideen..

Men :

Ho har kjæreste og eg vet ikke om jeg vil risikere at kjæresten hennes blir lei på henne at ho har kontakt..

 

Eg er forelsket i henne og dette vet ho.. samtidig har eg innsett at vi kun kan bli venner.

 

 

Ønsker å være venn med henne. Og vil virkelig holde kontakten..

 

 

 

Men visst jeg ringer foreksempel om 2 uker dette kan vel ikke bli sett på som desperat?

 

Må gå forsiktig frem, men hvordan aner eg ikke.

 

 

Er redd det er game over for meg med tanke på å få respons tilbake..

 

 

Min bestevenn sier at eg bør ta tiden til gode, men vet ikke hvor lenge eg vil sitte å hakkeg tenner å være nervøs på hvorfor ho ikke svarer.

 

 

Eg ønsker så gjerne å ha den kontakten vi hadde tidligere i sommer.

Da ho og sa ho ville være vennen min og bli bedre kjent med meg.

Fikk lov å besøke henne og.

 

Men nå er alt dette utenfor rekkevidde så sant ikke det skjer noe stort..

 

 

 

 

 

 

 

Kan ikke du ringe da? Eller besøke henne?

 

Personlig er jeg ikke spesielt glad i å føre lange samtaler over SMS og det tror jeg ikke jeg er alene om. :)

Anonymous poster hash: 3a010...446

Lenke til kommentar

Ingenting virker mer planlagt og desperat enn å vente i uker mellom hver sms, og så fortelle i sms'en "hvor viktig det er for deg å ha kontakt som venner på sms"...

 

Slapp mer av, og send sms oftere. Mye oftere! Jeg mener: Én om dagen er jo egentlig lite i disse tider.

Men ikke mas om hvor mye det betyr for deg, men fortell heller om artige ting du driver med, små episoder og hendelser: "Du skulle sett" "du skulle vært her", "nå skal jeg gjøre ditt og datt", "gleder meg", "gruer meg", "savner deg", og så videre.

 

Slike små daglige drypp er ikke plagsomt for noen, og man kan la være å svare umiddelbart uten at det blir kleint for noen av partene.

 

Ikke vent 2 uker! Da er løpet iallefall kjørt.

Lenke til kommentar

Ho har tidligere sagt om ho ikke svarer etter 2 sms så svarer ho mest sansynlig ikke.

 

 

Sms hver dag da er eg redd ho syns eg virker desperat.

 

 

Visdt eg venter ei stund mellom hver sms da vil ho trolig ikke tenke at eg er desperat etter hennes oppmerksomhet.

 

 

Men har alt lovet henne å ikke sende sms hver dag.. 2/3 hver dag med sms der eg skriver noe kan være en ide..

 

 

 

 

 

VIL BARE IKKE MISTE DIALOGEN VI HADDE PÅ SMS tidligere i sommer.

 

Å Ha kontakt med henne betyr utrolig mye for meg

 

 

 

 

 

Ingenting virker mer planlagt og desperat enn å vente i uker mellom hver sms, og så fortelle i sms'en "hvor viktig det er for deg å ha kontakt som venner på sms"...

 

Slapp mer av, og send sms oftere. Mye oftere! Jeg mener: Én om dagen er jo egentlig lite i disse tider.

Men ikke mas om hvor mye det betyr for deg, men fortell heller om artige ting du driver med, små episoder og hendelser: "Du skulle sett" "du skulle vært her", "nå skal jeg gjøre ditt og datt", "gleder meg", "gruer meg", "savner deg", og så videre.

 

Slike små daglige drypp er ikke plagsomt for noen, og man kan la være å svare umiddelbart uten at det blir kleint for noen av partene.

 

Ikke vent 2 uker! Da er løpet iallefall kjørt.

Anonymous poster hash: 3a010...446

Lenke til kommentar

Kan ikke du finne noen andre uten kjæreste som kan bety noe for meg? 

 

Dette høres ut som en ulykkelig forelskelse hvor du i ren desperasjon skal ta deg til takke med noen brødsmuler som hunden som sitter håpefullt ved restaurantbordet og håper på noe å gnage på.

 

At du nå skal pleie kontakt med henne vil kun forlenge din smerte og bidra til at du ikke treffer noen andre. Jeg tror du gjør best i å heller kutte kontakten, akseptere at hun er opptatt og gå videre.

 

Verden er full av kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ho har og sagt at ho ikke vil høre om alt eg har gjort uten videre.

Derfor vet eg ikke hvor lurt det er.

 

 

Kan sende henne mms av hva eg gjør da eg ikke har Snapchat..

har lyst å ha det programmet, men spurte henne hva kontoen hennes var, men fikk ikke svar..

 

 

 

 

 

 

Ho har tidligere sagt om ho ikke svarer etter 2 sms så svarer ho mest sansynlig ikke.

 

 

Sms hver dag da er eg redd ho syns eg virker desperat.

 

 

Visdt eg venter ei stund mellom hver sms da vil ho trolig ikke tenke at eg er desperat etter hennes oppmerksomhet.

 

 

Men har alt lovet henne å ikke sende sms hver dag.. 2/3 hver dag med sms der eg skriver noe kan være en ide..

 

 

 

 

 

VIL BARE IKKE MISTE DIALOGEN VI HADDE PÅ SMS tidligere i sommer.

 

Å Ha kontakt med henne betyr utrolig mye for meg

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 3a010...446

Anonymous poster hash: 3a010...446

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Har innsett og respekter at ho et opptatt.

Men det eg er ute etter er ikke lenger å bli kjæresten hennes, men en venn.

 

 

Ønsker å ha den kontakten vi snakket om tidligere i sommer..

 

Sant at det eg mange damer, men vil ikke bare sitte å gi opp, men eg vil rette opp dette..

 

Har eg først rotet det til (Visdt det er det som er grunnen til ho ikke svarer)så vil eg virkelig forsøke å rydde opp etter meg å forsøke å holde vennlig dialog..

 

 

 

 

 

Kan ikke du finne noen andre uten kjæreste som kan bety noe for meg?

 

Dette høres ut som en ulykkelig forelskelse hvor du i ren desperasjon skal ta deg til takke med noen brødsmuler som hunden som sitter håpefullt ved restaurantbordet og håper på noe å gnage på.

 

At du nå skal pleie kontakt med henne vil kun forlenge din smerte og bidra til at du ikke treffer noen andre. Jeg tror du gjør best i å heller kutte kontakten, akseptere at hun er opptatt og gå videre.

 

Verden er full av kvinner.

Anonymous poster hash: 3a010...446

Lenke til kommentar

 

Har prøvd å tenke på andre ting, men får henne ikke ut av hodet til tross for eg gjør andre hverdagslige ting..

 

 

Eg tror desverre ikke hodet mitt slår seg til ro før vi har fått en god dialog frem og tilbake igjen.

 

Uansett hvor hardt eg prøver vil dette gnage på meg helt til ting er i orden..

 

 

 

 

 

 

Har innsett og respekter at ho et opptatt.

Men det eg er ute etter er ikke lenger å bli kjæresten hennes, men en venn.

 

 

Ønsker å ha den kontakten vi snakket om tidligere i sommer..

 

Sant at det eg mange damer, men vil ikke bare sitte å gi opp, men eg vil rette opp dette..

 

Har eg først rotet det til (Visdt det er det som er grunnen til ho ikke svarer)så vil eg virkelig forsøke å rydde opp etter meg å forsøke å holde vennlig dialog..

 

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 3a010...446

Anonymous poster hash: 3a010...446

Lenke til kommentar

Å ha et nært vennskap til en jente med kjæreste er en dårlig idé i utgangspunktet, både for din del som er forelsket i henne og for hennes del som faktisk har kjæreste. Det er vel grunnen til at hun eventuelt ikke ønsker så mye kontakt.

 

Det er noe annet om det er et livslangt og faktisk platonisk vennskap dere hadde sammen lenge før hun møtte nåværende kjæreste. Det virker ikke å være tilfellet her.

Lenke til kommentar

Ho har sagt skriftlig og muntlig tidligere at vi er venner og at ho vil bli bedre kjent med meg.

 

 

 

Det er den siste tiden eg ikke har fått respons på sms.

 

 

Eg må respektere at ho har kjæreste, men ønsker slik som ho å bli bedre kjent..

 

Er usikker om ho fremdeles ønsker dette.. Selv om det ikke ser helt lovendes ut nå så kan ting kanskje endre seg..

 

Hvorfor vil du være venn med noen som åpenbart ikke vil være venn med deg?

 

At du går fra å ønske et forhold til å godta et forventningsfult "vennskap" er bare ubehagelig for alle involverte.

Anonymous poster hash: 3a010...446

Lenke til kommentar

Vil helst unngå kvasse ordbruk, det vil ihvertfall ikke eg bruke.

 

Det kommer ikke ho heler til å gjøre. Ho er ikke slik som fyrer løs..

 

Men må være forsiktig og ikke mase..

For masing er ikke løsningen. Dette vil ikke være en fordel for meg..

 

 

 

 

 

Du blir med andre ord ikke fornøyd før en av partene blir forbannet og må bruke krasse ordlag for at du skal gi henne fred?

 

Du fremstår som svært stalky og forsvarer det for deg selv

Anonymous poster hash: 3a010...446

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...