Gå til innhold

Denne bør få gamere til å kaste ut TV-en en gang for alle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bra de åpner opp markedet for større skjermer med gode egenskaper. Selv om jeg vedder på disse blir dyre.

 

Mine egne ønsker er noe mer ydmyke; 48" 4K (tilsvarer 2x2x24") uten å få så dårlige reviews (innbrenning mm.) som de relativt rimelige skjermene som allerede selges i det segmentet. Kommer sikkert noe mer konkurranse i den delen av markedet også.

Lenke til kommentar

Høres ut som en ordentlig morro skjerm å spille på! 

 

Øker den nødvendigvis dine spill ferdigheter? Nei, mer sannsynlig det motsatte med tanke på hvor nærmt man sitter og hvordan øynene opererer med begrenset fokusfelt. Det er ikke til å unngå å måtte snu hodet for å få med seg detaljer som befinner seg vekk fra senterpunktet.

 

Men jeg ser for meg at denne gir allikevel mye glede og morro for den kvalitetsbevisste karen med tykk lommebok, og passer godt til bilspill, plattform og rpg spill fremfor f.eks epsort spill.

 

Dersom denne "rettningen" åpner opp et nytt marked, og prisene normaliserer seg over tid, så ser jeg ikke bort i fra at min neste stue-TV, blir også en spillspesifikk TV, som også kan brukes som "stue-TV" fremfor det omvendte som det har vært fremm til nå.

Lenke til kommentar

I et lite øyeblikk levde håpet om at de ville lage en ordentlig spillskjerm uten alt det overflødige og kostnadsdrivende "smart" funksjonaliteten alle tv produsentene på død og liv skal stappe inn, men nei.

Dette er en spillskjerm beregnet på å bruke sammen med en PC, hvorfor påtvinges vi da en unødvendig "smart" enhet????!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I et lite øyeblikk levde håpet om at de ville lage en ordentlig spillskjerm uten alt det overflødige og kostnadsdrivende "smart" funksjonaliteten alle tv produsentene på død og liv skal stappe inn, men nei.

Dette er en spillskjerm beregnet på å bruke sammen med en PC, hvorfor påtvinges vi da en unødvendig "smart" enhet????!

 

Denne "smart" enheten er en nvidia shield, altså kan du strømme pc spill over nettet.

Om du setter denne skjermen der du har tv, kan du altså da spille pc spill uten å flytte på PCen, og du kan da bruke denne som "vanlig" tv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Mens tradisjonelle TV-er gjerne leveres med et panel som kan tegne 50, eller av og til inntil 100 bilder i sekunder, får alle storformatskjermer fra Nvidia et panel som kan vise inntil 120 bilder i sekundet. Og selvsagt i 4K-oppløsning."

 

Blir litt vel å si, da mange av de dyrere 4K TVene har 120Hz, samt at enkelte av de bedre 1080p TVene har hatt 240Hz paneler. I USA så har skjermene ifra CRT tiden kjørt i 60 og 120Hz, noe som har henger etter frekvensen i strømnettet, som også er grunnen til at det ble brukt 50Hz her. (Noe som på dagens Flat-TVer ikke har noe sammen heng lenger).

 

Eneste egentlige forskjellen fra standard TVer til denne som Nvidia backer er nok muligheten til å motta signaler i høyere Hz enn 60.

 

Tipper normale TV produsenter kjapt implimenterer en DP inngang, eller nyeste HDMI som støtter 120Hz hvis denne blir en suksess. Bør ikke være noen stor utfordring å kjøre ting utenom elektronikken hvis man skulle ønske det, det er nok bare ingen av dem som har giddi å teste markedet med det enda.

 

Personlig så holder jeg meg nok til tradisjonelle merker for stue TV, da kvalitet er betyr mer for meg en kvantitet (Og syntes 34" Ultra Wide er mer en stort nok for min del). Kjøpte nettopp den en av de billigere 4K TVene, LG 630 på tilbud til 4000,- for å ha på ett hobby rom. Har en Panasonic DX900 i stua. Jeg greier nok ikke å lage så dårlig bilde på Panasonicen om jeg prøver, slik som LGen kom ut av esken. Heldigvis så fikk man stilt bort det aller verste av det LG hadde å tilby i en billig TV.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

På tide!

 

Lurte på dette for en tid tilbake.. og det viser seg at eneste grunnen til at vanlige TVer i dag ikke har det er rett og slett en uniform enighet i bransjen om at de vil ha kostnadene så lave som mulig, og skille markedene. Det har rett og slett ikke vært vilje til det.. selv om teknologien har vært der hele tiden.

 

Om dette blir en suksess, så skal man ikke se bort ifra at produsenter som Samsung og andre kaster seg på bølgen med å oppgradere sine vanlige TVer også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...