Gå til innhold

Nye Tesla Roadster er ekstrem, men hvor ekstrem er den i forhold til konkurrentene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen av de bilene der er konkurrenter til Teslaen Roasteren

 

Elon introduserte den som Worlds fastest production car. Punktum.

 

Det betyr vel, denne som konkurrent, og ikke så mange andre: http://www.venomgt.com/

 

"As the run was in a single direction, and only 16 cars have been sold to date (to qualify Hennessey must build 30), it does not qualify as the world's fastest production car in the Guinness Book of Records."

Kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/Hennessey_Venom_GT

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror ikke på Tesla, før jeg ser det!

 

Er nå vel snart ikke en plass i Norge hvor du ikke ser en Tesla innen en halvtimes tid etter du har gått ut døra?

 

Men om du mener at de ikke kommer til å produsere Roadster? Og at den ikke kommer til å bli den raskeste?

Da vet du ikke mye om Elon Musk, så da foreslår jeg at du leser litt om han. Kan anbefale boken "Elon Musk, How the billionaire ceo of SpaceX and Tesla is shaping our future" av Ashlee Vance.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bare noen kommentarer til tabellen. Model X P100D mangler. Tesla model S P100D kan leveres med enten 5 eller 7 seter. Dere oppgir rekkevidden til 613 km NEDC, det samme som Wikipedia. Wikipedia oppgir EPA rekkevidde til 507 km, dere oppgir motorkraften til 507 kW, et tall jeg ikke finner igjen andre steder. Wikipedia oppgir motorkraften til 568 kW og batterieffekten til 451 kW. 0-60 mph oppgis i Wikipedia til 2,275 sekunder, dere oppgir 2,5s. Tilsvarende tall for 0-100 km/t er 2,4 sekunder hos Wikipedia og 2,7 sekunder hos dere.

 

Kan dere sjekke hva som er rett og eventuelt korrigere Wikipedia-artikkelen om det er nødvendig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For å få brukt kreftige el-motorer så må trenger du kreftige batterier.

 

Tesla har satt in 200khw batterier. Ikke noe ord om teknologien, men det er vel å anta at det dreier seg om samme type batterier som i de andre teslaer?

 

Hvis 85kwh batteriet da veier 540kg og en tesla med 100kwh batteri veier 2,2ton så lurer jeg på hvor tung denne "roadstern" blir.

 

Er nok ganske enkelt å konstatere at det ikke blir noen porsche i kurvene. Men jeg liker at dem setter press på bilindustrien som tar det hele sakte for å holde igang salget av overprisede 4-500hk motorer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å få brukt kreftige el-motorer så må trenger du kreftige batterier.

 

Tesla har satt in 200khw batterier. Ikke noe ord om teknologien, men det er vel å anta at det dreier seg om samme type batterier som i de andre teslaer?

 

Hvis 85kwh batteriet da veier 540kg og en tesla med 100kwh batteri veier 2,2ton så lurer jeg på hvor tung denne "roadstern" blir.

 

Er nok ganske enkelt å konstatere at det ikke blir noen porsche i kurvene. Men jeg liker at dem setter press på bilindustrien som tar det hele sakte for å holde igang salget av overprisede 4-500hk motorer.

 

Folk snakker om at de bruker de samme battericellene som på Model 3. Disse har mye høyere tetthet enn de på Model S og X pr dags dato. Vil tippe vekta blir mellom 2 og 2,5 tonn.
Lenke til kommentar

For å få brukt kreftige el-motorer så må trenger du kreftige batterier.

 

Tesla har satt in 200khw batterier. Ikke noe ord om teknologien, men det er vel å anta at det dreier seg om samme type batterier som i de andre teslaer?

 

Hvis 85kwh batteriet da veier 540kg og en tesla med 100kwh batteri veier 2,2ton så lurer jeg på hvor tung denne "roadstern" blir.

 

Er nok ganske enkelt å konstatere at det ikke blir noen porsche i kurvene. Men jeg liker at dem setter press på bilindustrien som tar det hele sakte for å holde igang salget av overprisede 4-500hk motorer.

 

De har designet et nytt batteri, men spesifikasjonene på dette er ukjent så vidt jeg kan finne ut. Men jeg fant en som på bakgrunn av det som finnes av informasjon har estimert at batteriet har en kapasitet på 320Wt per kg. Om dette stemmer vil de kunne levere 200kWt på 625kg batteri. Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

 

BMW i8 har ikke produksjonsår fra 2018, den ble produsert fra høsten 2014, som 2015-modell. Korrekt tekst for den er altså "Ute".

 

Det er ikke det som er hensikten med artikkelen...

Hensikten med artikkelen er å sammenligne kommende Tesla Roadster med konkurrentene. I den forbindelse har man en faktatabell som letter sammenligningen. Denne tabellen inneholder feil. Da er det relevant å påpeke det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...