Gå til innhold

– Mini-Super Nintendo kommer i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verden trenger ikke programvarebasert emulering av SNES for det har eksistert i mer enn 20 år, fiks noe bedre. Selv hobbyprosjekter benytter FPGA for å "gjenskape" maskinvare (kretser).

 

Folk hadde gladelig betalt 5k NOK for ekte maskinvare + oppdatert video out, i alu chassi og >500 kr for godt likte titler. Enktelte spillkassetter koster 3k brukt hvis de er i god stand med eske og manual.

 

Nintendo skal selfølgelig lage alt så lettvint og billig som mulig slik at det ikke blir noe av noe. De som vokste opp med NES og SNES har i dag en kjøpekraft som Nintendo undervurderer. Drit i plastic fantastic og emulering, lag ordentlige produkter. Maskinvaren må selvsagt være regionfri.

Endret av BadCat
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Verden trenger ikke emulering av SNES for det har eksistert i mer enn 20 år, fiks noe bedre. Selv hobbyprosjekter benytter FPGA for å "gjenskape" maskinvare (kretser).

 

Folk hadde gladelig betalt 5k NOK for ekte maskinvare + oppdatert video out, i alu chassi og >500 kr for godt likte titler. Enktelte spillkassetter koster 3k brukt hvis de er i god stand med eske og manual.

 

Nintendo skal selfølgelig lage alt så lettvindt og billig som mulig slik at det ikke blir noe av noe. De som vokste opp med NES og SNES har i dag en kjøpekraft som Nintendo undervurderer. Drit i plastic fantastic og emulering, lag ordentlige produkter. Maskinvaren må selvsagt være regionfri.

 

Tror du undervurderer hvor informerte den gjengse spiller er om emulatorer. Et Nintendo-brandet produkt vil uansett selge godt – både hos entusiaster som kjenner til emulatorer, og til den store majoriteten som husker hvor fett de hadde det med Super Nintendo på nittitallet, men som ikke har fulgt med videre.

 

Og tror du overvurderer hvor mye folk er villige til å betale for et skikkelig produkt. Svært entusiastiske entusiaster merker subtile forskjeller i emulering satt opp mot faktisk maskinvare, men hvermannsen, som utgjør den store majoriteten, ser det ikke og bryr seg ikke om det. 5k for ekte maskinvare hadde ikke solgt i nærheten av det en 800 kroners emuleringsboks hadde gjort.

Endret av Arodem
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er sikkert god butikk, men det er ikke hva folk ønsker på forhånd. Å ønske noe er ikke det samme som å få lyst på noe etter å ha sett det.

 

Hobbyprosjekter er stort sett bedre enn hva firma får til da de har fokus på å produsere optimale produkter, ikke på profitt slik at produktet forenkles hinsides.

 

I en alder av 30, 40, 50  år ønsker folk optimale produkter der og da, de ønsker ikke å drømme videre i 10-15 år til i håp om at det kommer noe på markedet. Det er ikke nyttig med nok et simpelt billigprodukt selv om det er aldri så lønnsomt for aksjonærene bak Nintendo. Livet er for kort til å vente på noe godt.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De planlegger å lage hele 10 stk. så løp å kjøp :).

10! Jeg har hørt de faktisk ikke skal lage en eneste en. Bare ha de på forhåndsbestilling i flere måneder. Så trekke den av markedet og gi de som har forhåndsbestilt den et ark med koder for å laste ned spillene på virtual consol på switch.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig - folk betaler for ting som er plug-and-play og bare funker. Pluss nostalgiverdi, bare synd nintendo alltid skal tjene penger på å selge deg samme spillet 5 ganger, ref VC på wii og WiiU.

 

Lurer på om de chocker produksjon for å skape kunstig høy etterspørsel igjen, isåfall håper jeg kina dynker oss alle med billige kopier slik at nintendo blir såre i raua

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er at emulering ikke er tillatt når man konkurrerer i spill. Jg undervurerer ikke hvor mye folk er villig til å betale, ikke minst fordi jeg deltar i flere slike miljø, Spesielt i USA er det gode muligheter mtp gjeldfrie 50-åringer som er villig til å betale hva som helst for ungdomsminner.

 

På messer når det lanseres retroprodukter til $7999 per stykk så er 1000 eksemplarer av limited edition solgt ut på et par timer, og det før folk har fått nok informasjon til å gjøre seg opp ei gjennomtenkt vurdering av produktet. Folk setter av hundretusener til fremtidige kjøp basert på rykter av hva som skal komme flere år frem i tid.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Problemet er at emulering ikke er tillatt når man konkurrerer i spill. Og nei, jeg undervurerer ikke hvor mye folk er villig til å betale, ikke minst fordi jeg deltar i flere slike miljø,, spesielt i USA mtp gjeldfrie 50-åringer som er villig til å betale hva som helst for ungdomsminner.

 

På messer når det lanseres retroprodukter til $7999 per stykk så er 1000 eksemplarer av limited edition solgt ut på et par timer.

 

Da er vel ikke disse tillatt heller? De emulerer jo disse nintendo-maskinene?

 

AtW

Lenke til kommentar

Kun autentisk maskinvare er tillatt. Emulering finnes i bøtter og spann enten det er på datamaskiner, mobiltelefoner eller all-in-one produkter. Maskinvare blir mangelvare. Den største utfordringa er folk som kjøper opp alt som er av spill og maskinvare for å tjene på videresalg.

 

Heldigvis for min del så finnes det nok reservedeler for 20-30 år til for det jeg driver med.

Lenke til kommentar

 

Problemet er at emulering ikke er tillatt når man konkurrerer i spill. Og nei, jeg undervurerer ikke hvor mye folk er villig til å betale, ikke minst fordi jeg deltar i flere slike miljø,, spesielt i USA mtp gjeldfrie 50-åringer som er villig til å betale hva som helst for ungdomsminner.

 

På messer når det lanseres retroprodukter til $7999 per stykk så er 1000 eksemplarer av limited edition solgt ut på et par timer.

 

Da er vel ikke disse tillatt heller? De emulerer jo disse nintendo-maskinene?

 

AtW

Virtual Console er jo godkjent i flere speedruns, så det blir vel vurdert for hvert enkelt spill om emulator er close enough mot originalen.

Lenke til kommentar

 

 

Nå blir jeg vel anklaget av AtW for å være bråkjekk og ufin mot folk :lol:

 

Bare om du er det.

 

Ellers ser jeg på dette produktet litt som på den forrige classicen. En dyrere og dårligere emulator.

 

AtW

Er faktisk enig med 4 3 jeg, :)

Så han er faktisk ikke alene om det. 

Utfra det jeg har lest i dine innlegg, så er det kun dine personlige meninger som er den sanne sannhet, alltid.

DUST!

 

 

Isåfall tror jeg det er lurt å friske opp lesekunnskapene. Det har dessverre blitt en ting som er veldig vanlig at ting som helt åpenbart er meninger tolkes som en påstand om objektiv sannhet. Slik er det ikke. Og det burde ikke være nødvendig å skrive hele tiden, men det har dessverre blitt verre og verre. 

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, dere må bare fortsette å kjøpe skit slik at det blir lønnsomt å designe og produsere mer skit.

 

Hvis det er emulering du er ute etter så er det bare å kjøpe en håndkontroll, feks SNES30 og sette igang. Man får til og med kjøpt en sender/mottaker for å plugge inn i en SNES.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...