Gå til innhold

Verdens største TV-produsent nekter å gi opp kurvede TV-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ultra Wide (21:9) monitorer til PC kan jeg skjønne er curved siden man sitter såpass nær og kun er en bruker som får en optimal vinkel og avstand i forhold til "bøyen".

Derimot på en 55-65" TV hvor man som regel er flere personer som sitter i forskjellige vinkler og avstander fra plata, så blir det noe helt annet.

Holder meg til flate TV skjermer og curved monitorer (X34A). :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ironien er at det markedsføres som noe som skal heve seer opplevelsen, men egentlig stammer det fra gamle kinoer hvor dette var nødvendig for å korrigere optisk forvrengning av bildet, for å unngå at rette gjenstander på film skulle oppleves som buet dess lengre til siden de kom. Bue brukes i dag også på de største kinoene, men de har blitt langt bedre idag til å maskinere optikk med langt høyere presisjon enn la oss si 50 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Salget stiger fordi Samsung stapper den beste teknologien sin inn i dette idiot formatet. Fakta er at Curved gir deg ingenting. Faktisk kan det kun fucke ting opp ettersom innsynsvinkelen frå sidene blir dårligere. I teorien blir innsynsvinkelen frå senter bedre, men den var aldri dårlig nokk til at man merka et tap i utganspunktet. So ka faen er egentlig vitsen Samsung?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en curved TV fra LG, 55C6V, og jeg må innrømme at jeg var skeptisk da vi slo til på et meget godt tilbud siden vi egentlig var ute etter B-utgaven.

 

Men fytti rakkern, jeg angrer ikke et eneste sekund. Designet er rålekkert, bildet er perfekt, betraktningsvinkelen er ekstremt bra (sitter konstant halvmeteren utenfor kanten på tv-en (dama sitter mer rett på), ca 3 - 3,5 meter fra skjermen. Jeg legger ikke merke til at den er curved, fargene og sortnivået er deilig, og jeg ser alt fra sport, sd-sendinger (dessverre noen kanaler igjen), vanlige sendinger i 720p, samt serier og filmer i HD og 4K. Jeg spiller også mye og opplever ingen synlig lag. Menyen er rask og magic-remoten er behagelig.

 

Til dere som "mobber" curvede TVer. Kjøss meg bak :)

 

Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Salget stiger fordi Samsung stapper den beste teknologien sin inn i dette idiot formatet. Fakta er at Curved gir deg ingenting. Faktisk kan det kun fucke ting opp ettersom innsynsvinkelen frå sidene blir dårligere. I teorien blir innsynsvinkelen frå senter bedre, men den var aldri dårlig nokk til at man merka et tap i utganspunktet. So ka faen er egentlig vitsen Samsung?

 

Kan godt være at innsynsvinkelen på en curved oled TV er dårligere enn en vanlig oled, men innsynsvinkelen er likevel helt rå!

 

Står nå to meter til siden, ca 1 - 1,5 meter fra skjermen og både ser bra og leser fint hva som står på tv-en.

 

Forøvrig, ingen sitter slik foran en TV uansett :)

Lenke til kommentar

Så lenge noen er dumme nok til å kjøpe tøvet Samsung selger så fortsetter de å selge det. Trodde gimmick-marerittet var over etter i fjor når alle fabrikantene droppet 3D og curved på 2017-modellene. Så kom Samsung... *sukk*

Jaja, det er i hvert fall et overveldende flertall i kommentarfeltet som har skjønt det, så får vi håpe andre forstår at det er en dårlig ide og Samsung putter konseptet tilbake på skrotdungen der det hører hjemme.

Lenke til kommentar

Min neste TV skal forøvrig ha 3D. ^^, Jeg hadde en PS50C7700 med nydelig 3D, og vil ikke gå tilbake til sort-hvitt crt tv med redusert dybde om jeg ikke må. Og siden plasmaen fikk et brutalt møte med wiirkeligheten her nylig, og det fortsatt er 3D-TVer tilgjengelig, må jeg ikke.

Men det er dyrt. ;_;  

Lenke til kommentar

Min neste TV skal forøvrig ha 3D. ^^, Jeg hadde en PS50C7700 med nydelig 3D, og vil ikke gå tilbake til sort-hvitt crt tv med redusert dybde om jeg ikke må. Og siden plasmaen fikk et brutalt møte med wiirkeligheten her nylig, og det fortsatt er 3D-TVer tilgjengelig, må jeg ikke.

Men det er dyrt. ;_;  

 

Bør helst være en ganske stor skjerm for å få noe reel effekt fra 3D. 55" på 3m avstand f.ekd er altfor lite. Blir som en bilderamme. 3m burde man ha 70" ++. Samme som med curved skjermer. Tanken er god men man må sitte nært eller ha gigaskjermer for det skal ha effekten det er ment å få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...